Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Magicstor 2.2 Gb MicroDrive en Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Magicstor 2.2 Gb MicroDrive en Nikon D70

    Hi guys,

    Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het gebruik van de Magicstor 2.2 Gb MicroDrive op een Nikon D70.
    Ik heb al het net afgeschuimd naar reviews over dit storage device en blijkbaar zijn er toch nogal wat mensen die er problemen mee hebben, vooral op Canon blijkbaar, 1 enkele melding gezien van een Nikon D100 die een probleem hiermee had.

    Ik overweeg namelijk de aankoop van dit ding omdat het een zeer goede prijs/MB verhouding heeft, maar als het snel de geest geeft, of niet wil werken in mijn D70 heeft het niet veel zin natuurlijk.

    Graag jullie reakties
    Every picture is just a click away
    Newbie on Nikon D70 & Nikkor AF-S DX 18-70 - TAMRON 28-300 IF MACRO 1:3,5-6,3

  • #2
    Ik zou niet gaan voor een microdrive, zeker niet op de D70. De D70 is namelijk snel, heel snel, in het wegschrijven naar het geheugen en als je er nu een langzame drive inhangt (met ongeveer de halve snelheid van de Sandisk Ultra II) dan doe je jezelf tekort. Kijk maar op de site van Rob Galbraith (www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6816).
    Daar geeft hij aan dat het snelste CF geheugen (voor RAW) zo rond de 4670 K/sec gaat en de enige microdrive (Hitachi) gaat 2074 (4Gb) resp. 1736 (1Gb).
    Ben,
    Nikon D2X, D100, D70
    Lenzen: Nikon 10.5 fisheye, 50 1.4D, 70-200 VR, 300 F4
    Tamron 17-35, 28-75, 90
    Sigma 170-500,
    Nikon SB 800

    Comment


    • #3
      Ik zou gewoon voor een geronomeerd merk gaan. Voor 135 euro heb je tegenwoordig al een 1Gig IBM/Hitachi Microdrive. Die magistore schijnt van heel slechte kwaliteit te zijn. Maar je moet het zelf weten natuurlijk. Denk ook even na of je wel zoveel nodig hebt; als je een laptop/pc/x-drive bij de hand hebt in de meeste gevallen dan is een 1Gig Microdrive wel genoeg hoor!
      "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

      Comment


      • #4
        Der zijn al enkele topics gestart over de Magicstore, de laatste weken. Heb je de zoekfunctie al gebruikt?

        http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=46042

        In ieder geval zou ik nooit mijn centen stoppen in iets waarbij het gok wordt dat de foto's al dan niet opgeslagen worden of zelfs verloren kunnen gaan.

        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment

        Working...
        X