Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Straatkunst !!!! + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Straatkunst !!!! + update



    Last edited by jessey; 4 februari 2013, 10:20.

  • #2
    Re: Straatkunst !!!!

    ik vind dit een hele mooie Jessey!!

    grt ingrid,
    Niet geschoten is altijd mis!

    Comment


    • #3
      Re: Straatkunst !!!!

      nou, mijn eerste reactie is, whauw;
      mag het heel graag, speciaal dat wel.

      Comment


      • #4
        Re: Straatkunst !!!!

        Ik mis omgeving bij dit kleur- en knipwerk.
        Naar mijn gevoel veel te donker gepresenteerd.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Straatkunst !!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door braxsata Bekijk bericht
          ik vind dit een hele mooie Jessey!!

          grt ingrid,
          wat vind u hier mooi aan? de tekening of de foto?
          als foto stelt het namelijk helemaal niets voor.
          dit is echt geen fotografie hoor.
          ik kan begrijpen dat de foto's en reacties in de beginnershoek soms niet zo diepgaand kunnen zijn.
          maar soms slaat het toch wel alles.

          akkoord met plaatwerker: kleur- en knipwerk, zonder context.

          even over nadenken en nooit meer doen

          Comment


          • #6
            Re: Straatkunst !!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Ik mis omgeving bij dit kleur- en knipwerk.
            Naar mijn gevoel veel te donker gepresenteerd.
            Het is ook aan mij hoe ik dit kunstwerk presenteer is het niet plaatwerker.
            Zoals ik het kunstwerk heb gepresenteerd kwam hij het mooiste eruit springen.

            Oorspronkelijk geplaatst door fonteintje Bekijk bericht

            akkoord met plaatwerker: kleur- en knipwerk, zonder context.

            even over nadenken en nooit meer doen
            Fonteintje, je mag natuurlijk een eigen mening hebben.

            Of het nu om een gebouw, Auto , boot, muurschildering Dus (alles wat door mensen) is gemaakt.
            Zou dus door u niet op de foto`s worden gezet.

            Is fotografie geen registratie van een gebeurtenis en of onderwerp.
            helaas stond er geen naam bij de gravity.

            De foto is dus wel genomen anders kon ik dit mooie kunstwerk niet laten zien hier op bd.

            P.s.

            Dus wees niet bang om eens een foto te plaatsen op bd.
            Wie zaait zal ooit oogsten
            Last edited by jessey; 4 februari 2013, 08:45.

            Comment


            • #7
              Re: Straatkunst !!!!

              Als ik de zwarte achtergrond wegdenk, vind ik hem wel OK, niet te donker. Maar ik mis, net als Fonteintje en Plaatwerker, omgeving. Je noemt de foto "Straatkunst", maar er is helemaal geen straat te zien. Door de context weg te laten, kan elkeen zich een andere omgeving voorstellen, wat niet je bedoeling is, dat maak je met de titel duidelijk.
              Je zou de omgeving kunnen laten zien met lagere verzadiging of zwart/wit, past heel goed bij straatscènes. 't Is maar een idee.

              Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

              Comment


              • #8
                Re: Straatkunst !!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                Je noemt de foto "Straatkunst", maar er is helemaal geen straat te zien.
                Wat niet je bedoeling is, dat maak je met de titel duidelijk.
                Kijk eens goed naar het onderwerp dan zie je de klinkers wel degelijk lopen in het kunstwerk.
                Als je het straatwerk dan nog niet ziet dan is de artiest er goed in geslaagd om die illusie te weken.
                Last edited by jessey; 4 februari 2013, 08:54.

                Comment


                • #9
                  Re: Straatkunst !!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                  Kijk eens goed naar het onderwerp dan zie je de klinkers wel degelijk lopen in het kunstwerk
                  Die klinkers had ik gezien, maar dat noem ik geen context maar textuur. Het zou evengoed in huis kunnen zijn, op parket, dat wordt ook in visgraatverband gelegd.

                  Let wel, jij mag je foto maken en bewerken zoals jij het ziet. Het gaat hier niet over goed of slecht, maar over interpretatie. Plaatwerker, Fonteintje en ikzelf zien het dus anders, maar dat is ook maar een visie. Ik blijf erbij dat de titel niet strookt met de afbeelding. Wel met het ruimere onderwerp, zoals ik denk dat de oorspronkelijke foto dat weergeeft.

                  Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
                  D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Straatkunst !!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                    Ik blijf erbij dat de titel niet strookt met de afbeelding. Wel met het ruimere onderwerp, zoals ik denk dat de oorspronkelijke foto dat weergeeft.
                    Ik zal een volgende keer een andere titel meegeven.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Straatkunst !!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                      Of het nu om een gebouw, Auto , boot, muurschildering Dus (alles wat door mensen) is gemaakt.
                      Zou dus door u niet op de foto`s worden gezet.

                      Is fotografie geen registratie van een gebeurtenis en of onderwerp.
                      Het soort fotografie dat je nu laat zien is interessant voor de website van de straatkunstenaar (hoewel ik het hier meer een handigheidje vind dan kunst). Zelfs dan zou je nog kunnen zeggen dat er te weinig omgeving te zien is. Het hele punt van die 3D tekeningen is toch dat ze in het straatbeeld te vinden zijn? Street art draait volledig rond de interactie tussen de afbeelding, de omgeving en de voorbijganger.

                      Als ik me niet vergis zie je deze tekeningen enkel als je op de juiste plaats staat. Waarom dan bijvoorbeeld niet tegendraads doen en de tekening fotograferen vanuit het 'foute' standpunt en wachten tot je een voorbijganger vreemd ziet opkijken? Dit is maar één voorbeeld om er iets interessanter van te maken dan deze fotokopie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Straatkunst !!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
                        Het soort fotografie dat je nu laat zien is interessant voor de website van de straatkunstenaar (hoewel ik het hier meer een handigheidje vind dan kunst). Zelfs dan zou je nog kunnen zeggen dat er te weinig omgeving te zien is. Het hele punt van die 3D tekeningen is toch dat ze in het straatbeeld te vinden zijn? Street art draait volledig rond de interactie tussen de afbeelding, de omgeving en de voorbijganger.

                        Als ik me niet vergis zie je deze tekeningen enkel als je op de juiste plaats staat. Waarom dan bijvoorbeeld niet tegendraads doen en de tekening fotograferen vanuit het 'foute' standpunt en wachten tot je een voorbijganger vreemd ziet opkijken? Dit is maar één voorbeeld om er iets interessanter van te maken dan deze fotokopie.
                        Bedankt voor je tip zal het proberen om zoiets vast te leggen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Straatkunst !!!!

                          Om eerlijk te zijn vind ik de update toch veel beter en dan rekening houdend met de voorste van lirthut zou je een extra dementie eraan toevoegen. Nou voeg ik nog gauw er iets aan toe omdat ik nog niet klaar was met mijn bemerking.
                          Maar ik vind dat we niet mogen vergeten dat het bij Jessey vooral gaat om het kunstige van het werk, denk aan de vele standbeelden, beeldende stenen gevelstenen,.... en nu dit hier. Dus voor hem, als fotograaf draait het vooral wat hij door de camera ziet. Dus voor mij mag je ook het eerste bewaren, maar dan moet je de kleuren wel aanpassen zoals bij de onderste update.
                          Hou de update ook om aan te tonen van waar het komt en eventueel maakt een foto met de voorstel van Lirthut dan heb je een portfolio.
                          Last edited by Loeky; 4 februari 2013, 11:29.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Straatkunst !!!!

                            dus geen foto's meer van molens, muren, ramen, kerken, ...
                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Straatkunst !!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                              dus geen foto's meer van molens, muren, ramen, kerken, ...
                              Ja hoor dat soort foto's zal je van mij,zeker nog tegen komen.

                              Het was een opsomming voor fonteintje waar wij tot op vandaag nog geen foto's van gezien hebben.

                              Vriendelijk groet ,
                              Jessey

                              Comment

                              Working...
                              X