Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mysterie YN460-II en 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mysterie YN460-II en 7D

    Ik slaag erin om de YN draadloos aan te sturen met de popup van de 7D.
    Instellingen:
    -7D: functie interne flitser 'manual flash'
    - YN: op S1

    Tot zover geen reden voor een post, maar het vreemde is dat de YN op volle sterkte (7 streepjes) wel flitst maar ik zie het niet meer op de foto terug. Van sterkte 1 tot 6 geen enkel probleem.
    Soms lukt het wel als ik de popup wat afscherm met mijn hand en met de popup van de 7D ingesteld op 'multi flash' werkt het ook.

    Iemand een idee wat dit kan zijn?
    -----------------
    www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

  • #2
    Re: Mysterie YN460-II en 7D

    Vreemd, ik heb ook een 460 II, met Nikon D7000. Nooit zoiets vastgesteld. Koop misschien eens een echte camera (ik hoop telkens de Canon/Nikon oorlog weer te doen ontlaaien )
    Nee, even ernstig. De laatste tijd gebruik ik radioafstandsbedieningen, maar daarvoor heb ik nooi problemen gehad. Probeer je camera eens manueel in te stellen, en dan de verschillende flashpowers te doorlopen, enkel om de automatismen van de camera volledig kort te sluiten.

    Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

    Comment


    • #3
      Re: Mysterie YN460-II en 7D

      Het is niet omdat Nikon probeert zijn rommel op te waarderen door er maar zo veel mogelijk nullen achter te zetten dat het daarom ook betere camera's zijn (doe graag mee aan de polemiek )
      Ben al een heel stuk van de namiddag bezig met systematisch aflopen van alle standen van camera en flits, maar ik krijg het niet duidelijk. het lijkt net of de YN op volle sterkte net iets te vroeg flitst. Nu heb ik het zelfs op standen 6 en 7. Dus enkel standen 1 tot 5 werken.
      -----------------
      www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

      Comment


      • #4
        Re: Mysterie YN460-II en 7D

        Zet de yn460 eens op S2 ipv S1. Hij gaat waarschijnlijk af bij de ttl meetflits van je 7D. Op S2 negeert hij de voorflits.
        Nikon shooter - Samyang fan

        Comment


        • #5
          Re: Mysterie YN460-II en 7D

          Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
          Zet de yn460 eens op S2 ipv S1. Hij gaat waarschijnlijk af bij de ttl meetflits van je 7D. Op S2 negeert hij de voorflits.
          de popup staat op manual, dus dan zou die dan toch geen voorflits mogen genereren? maar ik had het trouwens toch al geprobeerd, werkt ook niet ...
          de YN werkt trouwens op geen enkele manier op S2, noch op manueel, noch op TTL (op de popup)
          -----------------
          www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

          Comment


          • #6
            Re: Mysterie YN460-II en 7D

            Wat is je sluitertijd ?
            Nikon shooter - Samyang fan

            Comment


            • #7
              Re: Mysterie YN460-II en 7D

              Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
              Wat is je sluitertijd ?
              al alles geprobeerd tussen de sync van 60 tot 250 ...
              -----------------
              www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

              Comment


              • #8
                Re: Mysterie YN460-II en 7D

                Net even getest met een yn560 ii.

                Ik kan op S1 blijven triggeren met de pop-up flash tot en met 1/4. Full en half power lukt dan niet.
                Ze triggeren te snel door de voorflits.
                Op S2 werkt alles normaal. Dan wordt de voorflits genegeerd en flistst die prima op full power.

                Btw: het is niet omdat je camera in Manueel staat dat je flash ook echt manueel werkt. Hij doet nog steeds een voorflits.
                Hij meet dan op de ingestelde manuele exposure te halen.

                Je moet toch echt in S2 staan. Werkt S2 niet, dan lijkt me jouw flitser kapot...
                Last edited by Eanx; 2 februari 2013, 15:03.
                Nikon shooter - Samyang fan

                Comment


                • #9
                  Re: Mysterie YN460-II en 7D

                  Alvast bedankt voor de moeite! Het gekke is dat ik niets verander aan de camera en toch de flits niet meer doet wat ze moet doen. Enkel op de flits verhoog ik manueel de sterkte. Ofwel zie ik iets zeer klaarblijkelijk over het hoofd ofwel heb ik een 'slecht' exemplaar YN ...
                  Ga nog eens op zoek in de C.Fn van de 7D. Welke camera gebruik jij?
                  -----------------
                  www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mysterie YN460-II en 7D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                    Btw: het is niet omdat je camera in Manueel staat dat je flash ook echt manueel werkt. Hij doet nog steeds een voorflits.
                    Hij meet dan op de ingestelde manuele exposure te halen.
                    Ik bedoelde niet de camera op M (staat ook wel op M), maar de instelling van de popup. Als die niet in TTL maar op manueel staat, geeft die dan nog steeds een voorflits?
                    -----------------
                    www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mysterie YN460-II en 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door JohanL Bekijk bericht
                      Alvast bedankt voor de moeite! Het gekke is dat ik niets verander aan de camera en toch de flits niet meer doet wat ze moet doen. Enkel op de flits verhoog ik manueel de sterkte. Ofwel zie ik iets zeer klaarblijkelijk over het hoofd ofwel heb ik een 'slecht' exemplaar YN ...
                      Ga nog eens op zoek in de C.Fn van de 7D. Welke camera gebruik jij?
                      Ik gebruik een Nikon D90.
                      Nikon shooter - Samyang fan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mysterie YN460-II en 7D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                        Je moet toch echt in S2 staan. Werkt S2 niet, dan lijkt me jouw flitser kapot...
                        Volgens mij werk je in S1 wanneer je wilt dat de flits afgaat met de masterflits. S2 gebruik je wanneer je de TTL voor(meet)flits van de masterflits wilt negeren.
                        -----------------
                        www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mysterie YN460-II en 7D

                          Oorspronkelijk geplaatst door JohanL Bekijk bericht
                          Ik bedoelde niet de camera op M (staat ook wel op M), maar de instelling van de popup. Als die niet in TTL maar op manueel staat, geeft die dan nog steeds een voorflits?
                          Ok, ik dacht dat je daar in de war was.

                          Net nog even getest met mijn popup in manueel en de yn560 op S1.
                          Die flitst mee, ook op 1/1. Getest op 1/200s
                          Nikon shooter - Samyang fan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mysterie YN460-II en 7D

                            Oorspronkelijk geplaatst door JohanL Bekijk bericht
                            Volgens mij werk je in S1 wanneer je wilt dat de flits afgaat met de masterflits. S2 gebruik je wanneer je de TTL voor(meet)flits van de masterflits wilt negeren.
                            Klopt, maar ik dacht dus dat jouw 7D flitser toch niet echt manueel stond.

                            Het gedrag wat jij hebt komt perfect overeen met een yn flash op S1 waar er wel een voorflits is.
                            Ik snap niet goed hoe die anders te vroeg kan afgaan.
                            Nikon shooter - Samyang fan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mysterie YN460-II en 7D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                              Het gedrag wat jij hebt komt perfect overeen met een yn flash op S1 waar er wel een voorflits is.
                              Yep, en bovendien zou ik moeten kunnen werken met popup in TTL en S2, maar ook dat werkt niet. YN flitst wel, maar het lijkt te vroeg want de flits staat niet op de foto.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                              Ik snap niet goed hoe die anders te vroeg kan afgaan.
                              Dan zijn we alvast met twee
                              Ik vrees een beetje dat de YN niet goed werkt. En daar ik zo mijn best gedaan heb ze zo goedkoop mogelijk te vinden (m.a.w. van Hongkong laten afkomen) vrees ik dat ik er niet veel meer aan kan doen. Hier zijn meerdere lessen uit te trekken
                              Gelukkig werken mijn twee Canon 430EX II prima. Ik denk dat ik tweedehands zo nog een derde ga zoeken en de YN gebruiken als 4e om mee achtergronden te verlichten (maar dus niet op volle kracht).

                              Nog eens bedankt om mee te helpen zoeken!
                              -----------------
                              www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

                              Comment

                              Working...
                              X