Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweedehands digitale Reflex waarop letten???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tweedehands digitale Reflex waarop letten???

    Ik ben aan het uitkijken naar een tweedehands nikon D100, waarop moet ik zeker letten zodat ik geen stoten tegenkom

    Of toch gaan voor een nieuwe d70 ??

    alvast bedankt voor de tips.....


  • #2
    Let er vooral op dat je er een goede koopt

    Misschien van iemand die je kent, of die andere mensen hier kennen, en bij de minste twijfel zeker testen ter plaatse. Een overeenkomstje opstellen, zodat je toch een bewijsje hebt van wie hij komt, enz...

    En anders via bemiddeling van je favoriete fotowinkel, als die tweedehands doet, al zal je dan wel iets meer betalen, maar dan is hij tenminste vluchtig nagekeken (hoop ik).

    Comment


    • #3
      gewoon even een paar foto's mee trekken, zie of de autofocus nog aangestuurd wordt enz...

      voor de rest staat van de body

      -krassen
      -werken alle knopjes nog goed (blijven niet zitten, geen beschadigingen, ...)
      -kijk of de bajonet sluiting in goede staat is
      -kijk in de camera, of er daar niets van beschadigingen zijn
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #4

        Zeker nazien hoeveel foto's er mee gemaakt zijn. Koop nooit een toestel waarmee meer dan 30.000 foto's gemaakt zijn omdat je het risico loopt dat je heel snel de dure sluiter mag vervangen.

        Patrick

        Comment


        • #5
          geven de meeste reflex cameras aan hoeveel pics er totaal mee gemaakt zijn?
          FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
          Canon EOS600d

          Comment


          • #6
            bedankt aan allen voor de zeer nuttige tips!!! alle hulp is welkom.


            Hoe kan ik zien hoeveel foto's ermee getrokken zijn?

            Comment


            • #7
              Dat zou ik nu ook eens graag weten !?

              Erwin
              Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
              http://album.zoom.nl/user/lindberg/

              Comment


              • #8
                Originally posted by r.marijnissen
                geven de meeste reflex cameras aan hoeveel pics er totaal mee gemaakt zijn?
                Als je er een foto mee maakt, wordt er automatisch een volgnummer aan toegekend. IMG4089.jpg zou dus betekenen dat er 4089 foto's mee gemaakt werden.
                Maar deze teller kan je heel eenvoudig resetten, dus dat is helemaal geen garantie. Een beetje eerlijkheid van de verkoper is hier dus op z'n plaats.
                Altijd opletten met toestellen van professionals (zeker sportfotografen), die kunnen er op enkele maanden tijd gemakkelijk enkele tienduizenden foto's mee doordraaien.

                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment

                Working...
                X