Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hot pepper

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hot pepper

    Tja. t'is van dat. Sinds 2 weken volg ik een avondles fotografie.
    Enkel om eens andere aspecten van fotografie te verkennen...
    Gisteren was het thema "rook"
    Met geurstokjes rook fotograferen. Ik had een atribuut bij en wou het eens op deze manier vastleggen.
    Voor de allereerste keer ook met een externe flitser gewerkt.
    Is het wat??
    Graag met zwarte bg bekijken...


    "warme" peper




    "warme" peper 2





    "warme peper 3


    Last edited by lisha; 30 januari 2013, 13:39. Reden: Update serie van 3 dan maar
    http://500px.com/lishapics

  • #2
    Re: Hot pepper

    Zwarte, witte of klassieke achtergrond om het even: te weinig laat deze
    foto het licht zien. Kijk eens naar het histogram waar de rechterzijde zo
    goed als ontbreekt. Een snelle ingreep is de autoknop bij het histogram
    (in PS-E).
    Dan wordt-ie "steaming hot".
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Hot pepper

      Dank je voor je comment.
      De achtergrond moest in dit geval zwart zijn. Peper is verlicht met een bureaulampje links. en externe flits op camera (onrechtstreeks)
      Normaal moest die nog aan de andere zijde belicht zijn door een solo externe flitser om de rook goed te laten uitkomen.
      Dit ontbrak weliswaar. De ruimte was ook geheel donker.
      Rechtstreeks flitsen leverde uitgebrande vlekken op deze peper om dit te vermijden heb ik mijn instellingen zo aangepast dat er bijna geen witte vlekken te zien waren.
      Kan ik de rook meer laten uitkomen in pse??
      http://500px.com/lishapics

      Comment


      • #4
        Re: Hot pepper

        Oorspronkelijk geplaatst door lisha Bekijk bericht
        Dank je voor je comment.
        De achtergrond moest in dit geval zwart zijn. Peper is verlicht met een bureaulampje links. en externe flits op camera (onrechtstreeks)
        Normaal moest die nog aan de andere zijde belicht zijn door een solo externe flitser om de rook goed te laten uitkomen.
        Dit ontbrak weliswaar. De ruimte was ook geheel donker.
        Rechtstreeks flitsen leverde uitgebrande vlekken op deze peper om dit te vermijden heb ik mijn instellingen zo aangepast dat er bijna geen witte vlekken te zien waren.
        Kan ik de rook meer laten uitkomen in pse??
        Nu is de achtergrond in het origineel ook niet 100% (dichtgelopen) zwart hoor.
        Bij de door mij voorgestelde ingreep wordt de rook nog net niet lichtgevend.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Hot pepper

          Thx. Toch even een serie nu bewerkt en ietwat lichter gezet zodat de kleur wat meer levendig is.
          Meer zichtbare rook krijg ik er niet uit. (k'had misschien meer van die geurstokjes moeten gebruiken)
          http://500px.com/lishapics

          Comment


          • #6
            Re: Hot pepper

            Oorspronkelijk geplaatst door lisha Bekijk bericht
            Thx. Toch even een serie nu bewerkt en ietwat lichter gezet zodat de kleur wat meer levendig is.
            Meer zichtbare rook krijg ik er niet uit. (k'had misschien meer van die geurstokjes moeten gebruiken)
            Het kan toch echt wel iets heftiger. Je moet wel een beetje durven.

            Hier mijn bewerking van jouw foto #2:
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Hot pepper

              Voor mij mag je ze gerust zo laten en nummer 2 vind ik nog de mooiste van de reeks
              Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

              Comment


              • #8
                Re: Hot pepper

                merci voor de reacties
                @ plaatwerker (leuke nic trouwens) Dank je voor even wat tijd in een bewerking te stoppen.
                Ik zie een redelijke toename van ruis in je bewerkte foto nu. Ook is er een blauwe zweem over de volledige foto te zien waardoor deze peper niet meer
                natuurlijk overkomt. (mijn gedacht)
                http://500px.com/lishapics

                Comment


                • #9
                  Re: Hot pepper

                  Oorspronkelijk geplaatst door lisha Bekijk bericht
                  merci voor de reacties
                  @ plaatwerker (leuke nic trouwens) Dank je voor even wat tijd in een bewerking te stoppen.
                  Ik zie een redelijke toename van ruis in je bewerkte foto nu. Ook is er een blauwe zweem over de volledige foto te zien waardoor deze peper niet meer
                  natuurlijk overkomt. (mijn gedacht)
                  Interessante reactie.

                  Die ruis zal vast hebben te maken met het feit dat ik met een download
                  van beperkte kwaliteit heb mogen werken. Vanuit een origineel zou het
                  mij wellicht niet zijn overkomen.

                  Het meest interessant is de opmerking over de blauwe zweem. Zie je die
                  of heb je die door onderzoek vastgesteld? Als ik 'mijn' eindproduct opnieuw
                  onderzoek met behulp van het filter Blur-average is er geen spoor van een
                  kleurzweem vast te stellen. Ik ben zo vrij aan te nemen dat het dan meer
                  een indruk zal zijn door de kleur van de rook. In het rood en in het groen
                  zie ik geen blauw aanwezig (onderzocht met de kleurpipet). En, zoals je zelf
                  zegt 'over de volledige foto', dat plaatst mij dan voor raadsels. Ben benieuwd
                  wat andere commentatoren daarop zullen zeggen.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hot pepper

                    QUOTE]Die ruis zal vast hebben te maken met het feit dat ik met een download
                    van beperkte kwaliteit heb mogen werken.[/QUOTE]
                    Dat kan zijn??

                    Het meest interessant is de opmerking over de blauwe zweem. Zie je die
                    of heb je die door onderzoek vastgesteld?
                    Dit was direct mijn eerste gedacht toen ik de foto zag...

                    Ik ben zo vrij aan te nemen dat het dan meer
                    een indruk zal zijn door de kleur van de rook.
                    Nu je het zegt denk ik dat ook over de volledige foto.

                    Ikzelf heb deze nog niet eens ontruisd om hier op te plaatsen. Je kan bij foto 1 en 2 zelfs nog het stokje zien onder de peper...
                    foto 3 is het stokje weg maar wel een achtergrond zichtbaar onderaan de foto.
                    Als je kijkt bovenin alle foto's aan de rechterkant is door het oplichten van deze 3 foto's al veel ruis al merkbaar.
                    Dus indien nog meer opgelicht. Is het erover. Er is inderdaad wel nog wat werk aan en dit is niet echt mijnen stiel van fotografie.
                    Vogels in de natuur het liefst van al . Maar op deze manier leer ik wel eens iets anders bij. K'zal nog eens bekijken wat ik ervan kan maken.
                    thx alvast.
                    http://500px.com/lishapics

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hot pepper

                      Ik verkies warme peper nr 1 !
                      Ik zou wel het stokje onderaan wegwerken en voor de rest mag hij zo blijven voor mij .

                      Mvg John
                      http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hot pepper

                        Voor mij de mooie 'compo' van nr 2.
                        Groetjes,
                        Dominic

                        Comment

                        Working...
                        X