Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reisgenoten gezocht! Fotoreis naar Bayerische Wald 23-28 September 2013

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reisgenoten gezocht! Fotoreis naar Bayerische Wald 23-28 September 2013

    -----Heb ik dit bericht per ongeluk toch in het verkeerde subforum geplaatst, dan hierbij mijn verontschuldigingen------

    Hallo allemaal,

    mijn naam is Pauline ik woon in Almere, Nederland. Na jaren met dinky compactcameraatjes als stewardess over de wereld geweest te zijn, heb ik nu eindelijk de knoop doorgehakt en net een digitale spiegelreflex aangeschaft (Nikon D7000 met 16-85mm en 70-300mm ) om mijn fotografie naar een heel ander niveau te kunnen tillen. Natuurfotografie en met name wildlife heeft vooral mijn belangstelling.

    Nu ga ik natuurlijk eerst aan de slag met de stoffige handleiding en wat kleine workshops in Nederland, maar het lijkt mij erg leuk om verderop in dit jaar een korte fotografiereis gaan maken in een mooi gebied met begeleiding van een fotograaf/fotografiedocent, om zo natuurfotografie stukken beter onder de knie te krijgen dan ik dat in mijn eentje zou kunnen doen.

    Met wat rondgooglen vond ik idee dat mij erg aansprak: Een fotoreis naar het Beierse Woud.
    Online is te lezen: "Het Bayerischer Wald is het oudste beschermde nationale natuurpark van Duitsland en ligt tegen de grens met Tsjechië, waar het aansluit op het Tsjechische nationale park Sumuva.
    In enorm grote, afgeschermde gebieden zijn onder andere Wolven, Beren, Lynxen, Otters en uilen prachtig te fotograferen. In deze zogenaamde “Tierfreigelände” hebben de dieren goed de ruimte en krijgen zij veel van hun natuurlijke gedrag terug. De natuurlijke omstandigheden in het gebied hebben een grote aantrekkingskracht op gepassioneerde natuurfotografen die hier op zoek gaan naar de perfecte foto van deze bijzondere dieren.

    Buiten de Tierfreigelände is er ook behoorlijk veel vrij wild te fotograferen zoals Wild Zwijn, Eekhoorn en soms Vos of Hermelijn en verschillende soorten bosvogels. Landschappelijk is het gebied ook erg fotogeniek"

    Omdat ik niet meteen een reis naar dit gebied kon vinden voor de nazomer, heb ik afgelopen zondag fotografe/fotodocente Ellen Reus van Wolves-fotografie gebeld en gevraagd of ze nog een reis zou gaan organiseren naar het Beierse Woud op een mooie datum ergens in September?

    Ze zei eerst nee, omdat er volgens haar jammer genoeg een terugloop in het aantal belangstellenden bleek voor deze reis. Toch heb ik haar gevraagd of ze het alsjeblieft toch nog zou willen proberen voor mij in September en dat ik dan zou proberen reisgenoten te vinden zodat de reis door kan gaan. Ze stemde in en heeft de reis op mijn verzoek van 23 t/m 28 September geplanned. Het was mijn eigen gedachte dat het vast het beste zou lukken op fotoforums om reisgenoten te vinden. Dus ook net over de grens natuurlijk!

    Maar...Nu kreeg ik op vanochtend op forumfok tot mijn verrassing meteen heel negatief om m'n oren dat ik gewoon een reclamemakende Ellen zou zijn onder een schuilnaam. Huh? Getsie... Ik ben echt hoor! Ik wordt niet betaald om reclame te maken en moet ook gewoon betalen voor deze reis. Ik ben best geschrokken van de reacties op dat forum, dus als ik iemand voor het hoofd stoot of iets fout doe met deze post is dat dus niet mijn opzet.

    Ellen heeft de fotoreis met mijn gewenste datum dus GISTERENAVOND pas online gezet na ons telefoongesprek, hier is de link: http://www.komfotograferen.nl/fotore...scher_Wald.htm

    (Nogmaals voor degene die twijfelen of ik wel 'echt' ben, check alsjeblieft Ellen's post over ons gesprek en de reis van afgelopen zondag op haar FB pagina voor ik weer voor reclamemaker onder een schuilnaam wordt uitgemaakt. Haar FB post van zondagavond zou als het goed is openbaar moeten zijn: http://www.facebook.com/ellen.reus.3?ref=ts&fref=ts

    Maar goed, even terug naar waar het mij echt om gaat: ik ben nu dus nog maar alleen voor deze reis en dat is natuurlijk niet genoeg om de reis door te laten gaan.

    Dus mijn vraag, wie is er net als ik enthousiast over wildlife fotografie en wil er gezellig een paar dagen mee?

    Groeten,
    Pauline Driessen

  • #2
    Re: Reisgenoten gezocht! Fotoreis naar Bayerische Wald 23-28 September

    lijkt me leuk en het zal het geld wel waard zijn maar:
    je bent toch snel zo,n 1500 Euro wijt voor dat reisje.
    voor een stel zoals Corien en ik, wordt dat 3000 Euro voor 5/6dagen.
    veel succes en hoop dat je voldoende deelnemers zal vinden
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Reisgenoten gezocht! Fotoreis naar Bayerische Wald 23-28 September

      Vraagje: op de website zie ik staan "Aankomst datum maandag 23 september 2013". Een regel lager staat: "Op zondag komt u aan in het Bayerischer Wald"
      Kan je hier wat meer duidelijkheid over scheppen a.u.b.?
      Alvast bedankt!
      http://www.myricreaties.be

      Comment


      • #4
        Re: Reisgenoten gezocht! Fotoreis naar Bayerische Wald 23-28 September

        Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
        Vraagje: op de website zie ik staan "Aankomst datum maandag 23 september 2013". Een regel lager staat: "Op zondag komt u aan in het Bayerischer Wald"
        Kan je hier wat meer duidelijkheid over scheppen a.u.b.?
        Alvast bedankt!
        Hoi Rikkie!

        Het is de bedoeling dat we maandag echt 'van start gaan' met het woud ingaan met de camera's en dat iedereen zelf zorgt ergens in de namiddag/avond op zondag al in het gebied te zijn. De overnachting van zondag op maandag is dus wel inbegrepen. Dus zondag met de auto (carpoolen is een idee) richting ZO Duitsland.

        Comment


        • #5
          Re: Reisgenoten gezocht! Fotoreis naar Bayerische Wald 23-28 September

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          lijkt me leuk en het zal het geld wel waard zijn maar:
          je bent toch snel zo,n 1500 Euro wijt voor dat reisje.
          voor een stel zoals Corien en ik, wordt dat 3000 Euro voor 5/6dagen.
          veel succes en hoop dat je voldoende deelnemers zal vinden
          grt,bouk.
          Hoi Bouk,

          leuk dat het je leuk lijkt. Ik was van plan te gaan carpoolen en dan in het appartementje (met keuken) gewoon zelf te koken met z'n allen, zoals ik ook altijd op wintersport doe.
          Dus: iedereen neemt voor 1 dag het avondeten mee voor iedereen en kookt dan goed inc salade en toetje. Dan is er behalve de benzinekosten en 1x flink koken niet veel extra.

          Ik wil niet eens in de buurt van 1500 euro pp komen!

          Comment


          • #6
            Re: Reisgenoten gezocht! Fotoreis naar Bayerische Wald 23-28 September

            En beste allemaal,

            nog even een extra berichtje van mij. Ik ben heel blij dat ik wat positieve reacties krijg op dit forum. Op verschillende Nederlandse fora werd ik afgedaan als spam en denkt men dat ik voordeel heb bij deze reis.

            Hierbij wil ik nog even benadrukken dat dit reisgenotenverzoek op mijn eigen initiatief is en NIET op verzoek van fotografe Ellen!
            Het is gewoon een enthousiaste poging van mijzelf om een reis te kunnen maken naar een gebied dat mij aanspreekt op een datum die ik kan, meer niet.

            Dus alvast mijn verontschuldiging als ik toch iemand op dit forum voor het hoofd stoot.
            Maar ik wil wel duidelijk maken dat ik die niet voor/door/namens Ellen heb gepost en ook gewoon voor deze reis betaal, zonder korting!

            Comment


            • #7
              Re: Reisgenoten gezocht! Fotoreis naar Bayerische Wald 23-28 September

              Oorspronkelijk geplaatst door paulinedriessen Bekijk bericht
              Hoi Rikkie!

              Het is de bedoeling dat we maandag echt 'van start gaan' met het woud ingaan met de camera's en dat iedereen zelf zorgt ergens in de namiddag/avond op zondag al in het gebied te zijn. De overnachting van zondag op maandag is dus wel inbegrepen. Dus zondag met de auto (carpoolen is een idee) richting ZO Duitsland.
              Dank je wel voor je reactie. Dan kom je volgens mij wel op 6 overnachtingen. Niet dat dat voor mij veel uitmaakt, ik wil enkel duidelijkheid scheppen.
              http://www.myricreaties.be

              Comment


              • #8
                Re: Reisgenoten gezocht! Fotoreis naar Bayerische Wald 23-28 September

                Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                Dank je wel voor je reactie. Dan kom je volgens mij wel op 6 overnachtingen. Niet dat dat voor mij veel uitmaakt, ik wil enkel duidelijkheid scheppen.
                Haha...ik ben nog niet helemaal wakker van mijn vlucht vannacht geloof ik. Je hebt helemaal gelijk Rickie! Ik zal Ellen even vragen hoe het nou precies zit voor de zekerheid. Zsm een update hier...

                Comment


                • #9
                  Re: Reisgenoten gezocht! Fotoreis naar Bayerische Wald 23-28 September

                  Mensen,

                  Ellen gaat zelf al een dagje eerder en had per ongeluk zondag vermeld. Voor ons is het 5 overnachtingen met aanreizen op maandag de 23e en dus pas dinsdag van start in het woud. Sorry voor de verwarring!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reisgenoten gezocht! Fotoreis naar Bayerische Wald 23-28 September

                    Nog een kort rekensommetje...

                    Vanuit midden NL is het zo'n 900 km rijden (vanaf Belgie waarschijnlijk iets minder nog). Een gemiddelde auto rijdt 1:15 dan kom ik uit op 900kmx2/15=120 liter. En met een hoog gerekende benzineprijs van 1,80 Euro kom je dan uit op 216 Euro. Je zal daar ook wat rijden, dus laten we zeggen 250 Euro. Eten in een restaurant in de buurt kun je al voor een euro of 15 dus als je zelf niet wilt koken kom je op 6x15=90 Euro extra uit. Dus dan ben je voor 1 persoon 625+250+90=965 Euro klaar en voor twee personen: (2x625)+250+(2x90)= 1680 Euro. En als we gezellig zouden gaan carpoolen wordt het nog wat goedkoper.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reisgenoten gezocht! Fotoreis naar Bayerische Wald 23-28 September

                      Oorspronkelijk geplaatst door paulinedriessen Bekijk bericht
                      Mensen,

                      Ellen gaat zelf al een dagje eerder en had per ongeluk zondag vermeld. Voor ons is het 5 overnachtingen met aanreizen op maandag de 23e en dus pas dinsdag van start in het woud. Sorry voor de verwarring!
                      Geen probleem, nu is het tenminste duidelijk.
                      En nu ben ik ook zo goed als zeker dat ik mee kan, want zondag staat nog iets anders op mijn programma. Dat carpoolen lijkt mij trouwens een goed idee.
                      http://www.myricreaties.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reisgenoten gezocht! Fotoreis naar Bayerische Wald 23-28 September

                        Oorspronkelijk geplaatst door paulinedriessen Bekijk bericht
                        voor 1 persoon 625+250+90=965 Euro
                        Hou er wel rekening mee indien je single bent, en een kamer voor jezelf wenst, dat er dan nog een toeslag van 70€ is.
                        Dus ongeveer 1035€ voor 1 persoon.

                        Comment

                        Working...
                        X