Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat denken jullie van deze inruiling???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat denken jullie van deze inruiling???

    Eerst nog even over het continue uitklappen van mijn flits. Allemaal hartelijk dank voor jullie reactie's. Wat was het nu, er zat een piepklein stug haartje in de rand van de knop . Wat heb ik me zorgen gemaakt hierom.Gelukkig opgelost.
    Ik wil wat lenzen inruilen, de EF 28-135 + de EF 17-40 van Canon en hiervoor wil ik aanschaffen. De EF 70-200mm f/4L USM en de EF 24-70mm f/2.8L USM. Waarom, omdat ik de EF 28-135 niet lichtsterk genoeg vind en de EF 17-40, daarvoor heb ik liever de EF 24-70. Dan sluit dit op elkaar aan en een echte groothoek heb ik eigenlijk niet nodig voor wat ik fotografeer.De EF 70-200 4 L, wil ik gaan gebruiken als zgn rondlooplens. Is niet echt zwaar en IS heb ik niet echt nodig. De EF 70-200 2.8 L vind ik te zwaar van gewicht.
    Wat vinden jullie hiervan?
    Groet en alvast een goed weekend gewenst, Marijke/[COLOR=Orange]Orange
    /orange]

    BD0238NL
    Canon 10D EF 17-40/4.0 L USM + EF 50mm 1.8 II + EF 100mm f2.8 Macro USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 100-400mm f/4.5-5-6L IS USM + Manfrotto 190PROB + de 222 "de super joystick" + Nikon 5700 + TC-E15ED Teleconverter - WC-E80 Groothoekconverter + HR-E5700



  • #2
    Vind ik een prima actie, vooral als je mij die 17-40 laat overnemen voor een mooi prijsje...

    Helaas heb ik geen ervaring met de L-lenzen die je noemt en kan geen zinnige bijdrage leveren aan dit topic...
    www.lowspark.nl

    Comment


    • #3
      Sorry, Mikekiwi, ik heb mijn vraag denk ik verkeerd gesteld.Ik ruil de 2 lenzen in bij mijn leverancier.
      Mijn vraag is eigenlijk op het BD forum of het een verstandige keuze is??? De lenzen die ik daarvoor in de plaats koop. Ik kan je helaas geen plezier doen met een mooi prijsje.
      Groet, Marijke/Orange

      Originally posted by mikekiwi
      Vind ik een prima actie, vooral als je mij die 17-40 laat overnemen voor een mooi prijsje...

      Helaas heb ik geen ervaring met de L-lenzen die je noemt en kan geen zinnige bijdrage leveren aan dit topic...

      Comment


      • #4
        Orange,
        ik heb hier nog een leuke vuilnisemmer staan, je mag ze hier er altijd kom droppen...

        Ik weet eigenlijk niet waarom de vraag. Zowel de 24-70 en de 70-200 zijn L-glas die een goede reputatie hebben en beter zijn dan de 28-135 die je zoekt te veranderen.

        Alleen zou ik zeggen: heb je in de plaats van de 70-200 al eens de 70-300 DO overwogen? Als je spreekt van walk-around lens dan denk ik onmiddellijk aan de DO vanwege zijn kleine afmetingen. Hier op BD heeft Kevlar er zich eentje aangeschaft en die is er toch goed over te spreken, en ik zou IS niet meer kunnen missen (maar dat is persoonlijke voorkeur, hé)...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Ik heb sinds donderdag de 70-200 f4 L USM en tot nu toe goed lensje hoor. Heb wel het eerste exemplaar moeten inruilen wegens een slecht calibratie (backfocus, wat eigenlijk voor een lens van deze prijs niet meer zou mogen ).

          Ik heb zitten twijfelen tussen de Sigma 70-200 f2.8 en de Canon 70-200 f4 L, maar heb uiteindelijk toch de Canon genomen. Die ene stop kan je wel terugwinnen door je iso wat hoger te zetten. Het is een redelijk lichte lens en uitermate helder.

          Comment


          • #6
            @Marc, dat zou wel leuk zijn als ik ze even langs kwam gooien .
            Doen we toch maar niet.
            De EF 28-135 en de EF 17-40 vandaag ingeruild voor een EF 24-70 2.8-L. Nog maar een paar fotootjes gemaakt,wegens verjaardagsvisite. Wel flink gewicht deze lens,maar kwaliteit foto's écht WOW!
            En toch de EF 70-200 4 L erbij genomen Die sluit dan een beetje aan.En voor 75% van mijn foto's staat de EF 100-400 op mijn camera.De 70-300 DO daar heb ik niet z'n voorkeur voor, ik hoop dat ik daar niemand mee beledig, wat niet mijn bedoeling is natuurlijk.IS is voor mij niet het belangrijkste, ik werk bijna voor 100% met statief.Natuurlijk heeft iedereen zo zijn eigen voorkeuren wat de lenzen betreft. Is maar goed ook, nu kan iedereen kiezen naar eigen smaak.Ik ga komende week kijken wat ik van deze lenzen vind. Er is nog 2 weken omruilgarantie.
            @Tom, proficiat met je nieuwe aanwinst van de 70-200 4 L USM, ik hoor en lees er ook zoveel goeds over. Niet leuk dat je gelijk de lens al moest omruilen wegens slechte Calibratie.Je hebt nu een goed exemplaar gelukkig! Nee voor die prijs zou dat eigenlijk niet mogen Ik ga er morgen eens even mee flink aan de slag. Ik vind de L lenzen ook mooie heldere pictures weergeven, dat is ook mijn smaak.
            Hartelijk dank voor jullie reactie!
            Groet, Marijke/Orange

            Originally posted by MarcFoto
            Orange,
            ik heb hier nog een leuke vuilnisemmer staan, je mag ze hier er altijd kom droppen...

            Ik weet eigenlijk niet waarom de vraag. Zowel de 24-70 en de 70-200 zijn L-glas die een goede reputatie hebben en beter zijn dan de 28-135 die je zoekt te veranderen.

            Alleen zou ik zeggen: heb je in de plaats van de 70-200 al eens de 70-300 DO overwogen? Als je spreekt van walk-around lens dan denk ik onmiddellijk aan de DO vanwege zijn kleine afmetingen. Hier op BD heeft Kevlar er zich eentje aangeschaft en die is er toch goed over te spreken, en ik zou IS niet meer kunnen missen (maar dat is persoonlijke voorkeur, hé)...

            Comment


            • #7
              Originally posted by orange
              Doen we toch maar niet.

              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                @ all...
                Heb ook sinds zaterdag de Canon 70-200/f4. Schitterende lens. Idd niet té zwaar en prachtige kleuren. Gelukkig heb ik ook een batterygrip gekocht. Dan is de 300D ten minste wat evenwichtiger.
                Heb ze in Duitsland gekocht bij AC foto. De lens was daar niet in stock, maar na een paar telefoontjes hebben ze die gewoon in een andere fotowinkel gaan halen. Van service gesproken...
                Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

                Comment

                Working...
                X