Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar op letten bij 2de hands aanschaf lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar op letten bij 2de hands aanschaf lens?

    Hallo iedereen,

    Zoals m'n titel van het topic aangeeft, waarop moet ik letten wanneer ik een tweedehands objectief aanschaf? Ben zodanig newbie in het wereldje dat ik totaal niet weet hoe ik eventuele (verborgen) gebreken zou kunnen opmerken. Ik dacht aan letten op krassen, en voorbeeldfoto's nemen van dingen daar ter plaatse, maar om dan "gebreken" te zien in de foto's, das een ander paar mouwen vermoed ik?

    Tips, advies? Waar letten jullie op?

    Alvast bedankt!
    David
    mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

  • #2
    Re: Waar op letten bij 2de hands aanschaf lens?

    Niet te snel bang worden van krasjes:

    Comment


    • #3
      Re: Waar op letten bij 2de hands aanschaf lens?

      Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
      Niet te snel bang worden van krasjes:

      http://kurtmunger.com/dirty_lens_articleid35.html
      onzin... alsof je een lens alleen maar op F/5.6 gebruikt... maak maar eens een foto met een lens met een kleine krasje op f22... zeker weten dat je de kras ziet!
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Waar op letten bij 2de hands aanschaf lens?

        Ik heb heel lang gefotografeerd met een sima 18-50 met meer dan een paar kleine krasjes en echt werkelijk nooit last van gehad. Zelfs niet met f/22 en tegen de zon in. Als er krasjes op het frontelement zitten, mag de prijs wel een heel stukje naar beneden. Vraag waarom iemand de lens verkoopt. Gooi de serienummer eens door google (zo al eens een gestolen lens gevonden!) en neem een paar foto's op verschillende diafragmainstellingen en kijk na of de autofocus goed werkt en of er geen deukjes in de filterthreads zitten.

        Comment


        • #5
          Re: Waar op letten bij 2de hands aanschaf lens?

          Oké reeds bedankt voor deze tips! De persoon die ze wil verkopen koopt een bridge camera en zijn lens die hij verkoopt past er niet meer op. Ik wist niet dat je dan je oude canonlenzen van een niet bridge DSLR niet meer kon gebruiken? En wat zijn filterthreads? (domme vraag miss )
          mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

          Comment

          Working...
          X