Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's versturen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's versturen

    Gisteren verstuurde ik één foto naar iemand.
    Ik krijg een mail terug waarin hij me verwittigd dat aan de verstuurde foto nog andere foto's hangen.
    Als hij klikte op het pijltje onder de foto, om verder te kijken, kwamen er allerlei andere foto's uit mijn fotomappen tevoorschijn.
    Hoe kan dat?
    Kan ik dat voorkomen? Hoe doe ik dat dan?

    Dank u, groeten,
    Jannemie

  • #2
    Re: Foto's versturen

    Om dit vanop afstand te kunnen analyseren, hebben we meer details nodig.
    Bijvoorbeeld:
    -welk platform (Mac of PC-Windows)?
    -welk Mail-programma?
    -staat je foto (welk formaat, jpg wellicht?) ergens los, of zit het in een map of (zoals bij iPhoto voor Mac bv) in een bibliotheek?
    -hoe kies je je bijlage?
    -check je daarna je bijlage?

    Als je die stappen netjes kunt beantwoorden, dan weet je wellicht intussen waar er iets is misgegaan.
    Trouwens, normaal zou jij nu nog bij verzonden berichten in je Mail-programma moeten kunnen nagaan wat jouw correspondent van jou gekregen heeft.

    Maar je verstaat dat we zonder meer uitleg, niet veel kunnen oplossen?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Foto's versturen

      Bedankt dat je me wil helpen.
      Hier het antwoord op je vragen.

      1: Pc Windows
      2: foto's verstuurd via Hotmail. Ik weet niet of het ook is met outlook is. Dat zou ik nog moeten proberen.
      3: formaat Jpeg, opgeslagen in een map (vb: fototalbum -> Canon -> 2013 -> (de naam van de reeks foto's, die dag genomen)
      4: Als het via Hotmail is voeg ik gewoon de bijlage toe. Is het met Outlook dan doe ik soms "kopiëren naar e-mailontvanger" ofwel voeg ik bestanden in bijlage bij de mail (invoegen bijlage)
      5: soms check ik ze, soms niet.

      Netjes hé
      Ik heb de foto nagekeken en ik vind geen andere dan die wat ik verzonden heb.
      Ik dacht nog eens dat het foto's waren die in de mag downloads van de ontvanger zaten. Maar blijkbaar is dat niet zo. Of toch en weet mijn correspondent nog minder van die dingen dan ik. lol

      Groetjes en nogmaals merci

      Comment


      • #4
        Re: Foto's versturen

        Heb Mac geen PC, maar beschik wel over hotmail. Geef wel toe dat ik mijn hotmailadres niet vaak gebruik, en moest een en ander verifiëren voor ik weer bij mijn hotmail kon.
        Van mijn hotmail-adres zonet een berichtje verstuurd naar mijn skynet address met één attachment, eveneens één foto uit een foldertje waar meer foto's in zaten, maar krijg toch maar één foto toe hoor.
        Hier is blijkbaar iets anders aan de hand, tenzij inderdaad het probleem bij jouw correspondent (die er nog minder van weet) ligt.
        Zeker als je gecheckt hebt dat jij maar één foto verzonden hebt, is het gek dat je correspondent meer foto's zou aankrijgen.
        En het zijn toch foto's die van bij jou komen? Vreemd... en verder heb ik geen verklaring.
        Iemand anders misschien?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Foto's versturen

          Zijn de foto's die je correspondent te zien krijgt geen foto's die je ergens met hetzelfde hotmailadres hebt geplaatst (facebook, msn,....)? Zo krijg ik namelijk op mijn smartphone ook vanalle foto's te zien waarvan ik eerst dacht : vanwaar komen die.
          Fotografie is leren kijken.
          http://johanluyckx.weebly.com

          Comment


          • #6
            Re: Foto's versturen

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Van mijn hotmail-adres zonet een berichtje verstuurd naar mijn skynet address met één attachment, eveneens één foto uit een foldertje waar meer foto's in zaten, maar krijg toch maar één foto toe hoor.
            Hier is blijkbaar iets anders aan de hand, tenzij inderdaad het probleem bij jouw correspondent (die er nog minder van weet) ligt.
            Zeker als je gecheckt hebt dat jij maar één foto verzonden hebt, is het gek dat je correspondent meer foto's zou aankrijgen.
            En het zijn toch foto's die van bij jou komen? Vreemd... en verder heb ik geen verklaring.
            Iemand anders misschien?
            Ja het zijn foto's die van mij komen, maar we sturen wel vaker iets over en weer. Dus het kan want...:
            Ik heb mijn correspondent gecontacteerd. Ik heb gevraagd van de laatst gestuurde foto te openen en verder te bladeren.
            Dan kwam hij die andere foto's tegen. Ik heb gevraagd van alles wat volgde te verwijderen en de vuilbak leeg te maken. Dan heb ik een nieuwe foto verstuurd. Die werd open gedaan. Als hij dan ging bladeren kwamen er geen foto's van mij meer voorbij.
            Vermoedelijk zijn het dus de temporary files die zijn blijven zitten in zijn pc.
            Kijk eens aan, zo erg is het nog niet gesteld met me hé. En met mijn correspondent ook niet

            Bedankt voor het meedenken.

            Comment


            • #7
              Re: Foto's versturen

              En blij dat het opgelost is.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Foto's versturen

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                En blij dat het opgelost is.
                Mie toe

                bedankt

                Comment

                Working...
                X