Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

La Plagne

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • La Plagne

    Foto van op vakantie, de laatste minuten zonlicht.
    Laat gerust weten wat jullie ervan vinden !

    Update toegevoegd zonder witte rand (voor mensen die een zwarte achtergrond gebruiken) en met een deel van de takken in de rechter bovenhoek weggepoetst.
    Heb voorlopig geen Lightroom meer, dus witbalans kan ik niet aanpassen (denk ik, met Paint)



    UPDATE

    Last edited by weazel; 1 februari 2013, 18:30.

  • #2
    Re: La Plagne

    ik vind hem mooi...zo typisch die overgang goed gevangen
    groetjes aline

    Comment


    • #3
      Re: La Plagne

      teveel blauw voor mij...

      Comment


      • #4
        Re: La Plagne

        Te veel blauw van het goede
        Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

        Comment


        • #5
          Re: La Plagne

          Het landschap is mooi maar zoals de vorige commentaren reeds melden veel te blauw, Een sproberen met de foto te openen met Bridge in camera RAW en de witbalans eens op automatisch zetten, het maakt in ieder geval een groot verschil, er zijn waarschijnlijk nog andere manieren om het blauw weg te krijgen.
          Renée

          Comment


          • #6
            Re: La Plagne

            Ik was er vorige week ook, en het blauw is waarheidsgetrouw weergegeven hoor.

            Comment


            • #7
              Re: La Plagne

              Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
              Ik was er vorige week ook, en het blauw is waarheidsgetrouw weergegeven hoor.
              Dus nog iemand met een gekleurd geheugen.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: La Plagne

                Prachtige foto zoals hij is!

                Deze foto is genomen tijdens het blauwe uurtje en dan krijgt alles een blauw tintje, ook de witte sneeuw. En je kan zien dat de kleuren kloppen, door het licht van de auto's op die weg. Daar zit geen blauw in, wat een verkeerde instelling van de WB zou moeten uitsluiten.

                Het is zelfs zo, dat wanneer ik de automatische WB toepas op deze foto, zoals aangeraden, dan krijg je plots een foto die lijkt alsof hij uren eerder zou zijn genomen. In dit geval zit de automatische WB correctie er dus wel degelijk naast.
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                Comment


                • #9
                  Re: La Plagne

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                  Prachtige foto zoals hij is!

                  Deze foto is genomen tijdens het blauwe uurtje en dan krijgt alles een blauw tintje, ook de witte sneeuw. En je kan zien dat de kleuren kloppen, door het licht van de auto's op die weg. Daar zit geen blauw in, wat een verkeerde instelling van de WB zou moeten uitsluiten.

                  Het is zelfs zo, dat wanneer ik de automatische WB toepas op deze foto, zoals aangeraden, dan krijg je plots een foto die lijkt alsof hij uren eerder zou zijn genomen. In dit geval zit de automatische WB correctie er dus wel degelijk naast.
                  heel mooi in woord gezet.

                  en heel mooi in beeld gebracht ik vind het een pracht foto

                  Comment


                  • #10
                    Re: La Plagne

                    Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
                    Een sproberen met de foto te openen met Bridge in camera RAW en de witbalans eens op automatisch zetten, het maakt in ieder geval een groot verschil, er zijn waarschijnlijk nog andere manieren om het blauw weg te krijgen.
                    Renée
                    Bizar, aangezien ik de foto uit gemakzucht getrokken heb met de witbalans op auto. Ik had al 2 stoelen en een bijzettafeltje bovenop elkaar gezet en gebruikt als statief, waardoor ik echt geen tijd meer om te zoeken naar de perfecte witbalans.

                    Wat ik trouwens ook sowieso wilde zeggen is dat het blauwe er inderdaad zo was. Ik denk te wijten aan het blauwe uurtje

                    Alvast bedankt voor de reacties !

                    Comment


                    • #11
                      Re: La Plagne

                      Zo blauw zal de sneeuw daar wel niet geweest zijn.
                      Er mag zeker blauw inzitten maar dit is van het goede teveel.
                      Die takjes in de rechter bovenhoek zou ik ook wegtoveren.
                      mvg,
                      Eddy
                      Smaken verschillen

                      Comment


                      • #12
                        Re: La Plagne

                        tè blauw zelf voor het blauwe uurtje.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: La Plagne

                          blauw?



                          mooie foto
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: La Plagne

                            Ik heb ook al blauwe sneeuw gezien hoor in't echt. Toen ik overlaatst naar huis reed, lette ik erop dat de sneeuw in mijn straat aan één zijde ook
                            een blauwe tint had. Toen wist ik ah da's door de schaduw. Hoh, ja, misschien hier iets teveel maar vind het toch wel een mooie foto.
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                            Comment


                            • #15
                              Re: La Plagne

                              Praatjes vullen geen gaatjes. Dus eens aan de slag gegaan.
                              Deze witbalans lijkt mij meer in de buurt te komen.
                              Nu is zowel het begin van het blauwe uurtje te zien, als het orange-geelachtige van de zonsondergang.
                              Ik ben tot dit resultaat gekomen via "gemiddelden". Was in eerste instantie iets teveel, en toen dus de dekking wat aangepast.
                              Als TS het niets vindt hoor ik het wel, en zal ik de link verwijderen.
                              (met excuses voor het witte randje)
                              Groeten,
                              Johan
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X