Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog met licht....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog met licht....

    ge(sp)oefend.

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Nog met licht....

    splitlicht wel Sien maar weer niet scherp
    Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

    Comment


    • #3
      Re: Nog met licht....

      niet goed sien.

      geen licht war licht moet zijn, geen scherpte, teveel contrast

      had je hier je model gedraaid met haar gezicht voor de helft in het licht dan kon je een veel betere en totaal andere foto verkrijgen.
      licht zag er wel mooi uit om iets mee te doen.

      bestudeer eens je setting als je aan een foto begint, kijk vanwaar het licht komt, kijk wat je kan doen met dat licht.
      ga niet zomaar lukraak op de ontspan knop gaan drukken maar bekijk gewoon alles die met je foto te maken heeft.

      pas als je weet wat je kan doen met de middelen die je hebt ga je drukken, en dan begin je foto's te maken.
      maak ook niet 1 foto van je onderwerp, maar maak er 20 er zal er altijd een betere tussen zitten dan de eerste die je gemaakt hebt.

      zelfs de beste topfotografen maken niet alleen 1 enkele foto, der is er ook geeneen die dat kan, kijk eens hoe die mannen te werk gaan, zelfs al weten ze dat de eerste foto goed is, toch gaan ze der nog enkele maken.
      Als ik vb bij een shoot ga doen voor een klant dan maak ik minstens 150 foto's om er dan 30 af te geven (ik wil me natuurlijk niet vergelijken met een topfotograaf eh)

      hoop dat je dr iets aan hebt.

      grtz david
      Last edited by TrsH; 28 januari 2013, 08:45.

      Comment


      • #4
        Re: Nog met licht....

        dit had ook een mooie foto kunnen zijn
        (is trouwens een mooie foto, maar niet scherp)
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: Nog met licht....

          Sluit me helaas wat aan bij voorganger Trsh.
          Vooral dan naar de plaatsing van het licht dan ook.
          Licht had hier beter wat in het ene oog gezeten bv. Nu zit het op de wang, wat weinig interessant is.
          Je kan je donkere gedeeltes gewoon gaan oplichten met een stukje isomo bv, dit kan al grote wonderen doen.
          Je kon hier bv ook gegaan zijn voor een tegelichtje, maar dan moest je als fotograaf een iewat ander standpunt ingenomen hebben.
          Nog wat verder proberen en geen nood, langzaam zullen de stukjes van de puzzel wel in elkaar vallen. Kijk veel rondom je, en als je ergens zit te wachten bv, kijk dan eens naar het licht , vanwaar het komt, hoe het schaduwen vormt, hoe het oplicht, ....
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

          Comment

          Working...
          X