Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste resultaten met mijn nieuwe D7000 (en uit Dropbox) + UP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste resultaten met mijn nieuwe D7000 (en uit Dropbox) + UP

    Graag wat commentaar op deze foto's. Voor de liefhebbers heb ik er iets meer EXIF gegevens bij gezet zodat ook hier op gereageerd kan worden op de instellingen van de camera. (Tjonge wat een boel instellingen bij die D7000)
    Zoals gebruikelijk van mij zijn de foto's niet bewerkt. (Alleen me verkleint en een beetje verscherpt.)
    Deze foto's zijn vrijdag gemaakt op het Zuidlaardermeer. Het was erg mistig (en koud)



    Update
    Alleen de belichting een klein beetje opgeschroefd. Vlekken doe ik een andere keer.

    Apparaat: Nikon D7000
    Objectief: VR 18-105mm F/3,5-5,6G
    Brandpuntsafstand: 92mm
    Scherpstelstand: AF-C
    AF-veldstand: Dynamisch veld
    VR: ON
    Fijnafstelling AF: Uit
    Belichting
    Diafragma: F/22
    Sluitertijd: 1/50sec
    Belichtingsstand: Sluitertijdvoorkeuze
    Belichtingscorr.: -0,3LW
    Fijnafst. voor belichting:
    Lichtmeting: Matrixmeting
    ISO-gevoeligheid: ISO 100
    Witbalans: Bewolkt, 0, 0
    Kleurruimte: sRGB
    Hoge ISO-ruisonderdr.: Normaal






    Apparaat: Nikon D7000
    Objectief: VR 18-105mm F/3,5-5,6G
    Brandpuntsafstand: 66mm
    Scherpstelstand: AF-C
    AF-veldstand: Dynamisch veld
    VR: ON
    Fijnafstelling AF: Uit
    Belichting
    Diafragma: F/18
    Sluitertijd: 1/80sec
    Belichtingsstand: Sluitertijdvoorkeuze
    Belichtingscorr.: -0,3LW
    Fijnafst. voor belichting:
    Lichtmeting: Matrixmeting
    ISO-gevoeligheid: ISO 100
    Flitslicht
    Apparaat:
    Beeldinstellingen
    Witbalans: Automatisch 1, 0, 0
    Kleurruimte: sRGB
    Hoge ISO-ruisonderdr.: Normaal





    nr. 4 achter een linkje

    Apparaat: Nikon D7000
    Objectief: VR 18-105mm F/3,5-5,6G
    Brandpuntsafstand: 62mm
    Scherpstelstand: AF-C
    AF-veldstand: Dynamisch veld
    VR: ON
    Fijnafstelling AF: Uit
    Belichting
    Diafragma: F/5,3
    Sluitertijd: 1/800sec
    Belichtingsstand: Diafragmavoorkeuze
    Belichtingscorr.: -0,3LW
    Fijnafst. voor belichting:
    Lichtmeting: Matrixmeting
    ISO-gevoeligheid: ISO 100
    Flitslicht
    Apparaat:
    Beeldinstellingen
    Witbalans: Automatisch 1, 0, 0
    Kleurruimte: sRGB
    Hoge ISO-ruisonderdr.: Normaal
    Last edited by Cameraobschuura; 28 januari 2013, 10:45. Reden: udate
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

  • #2
    Re: Eerste resultaten met mijn nieuwe D7000 (en uit Dropbox)

    Voor mij zijn ze allemaal te donker, te grijzig. Ook als was het mistig, toch kon dit veel beter.
    Begrijp wel niet goed dat je voor sluitertijdvoorkeuze (en dan nog 1/50 en 1/80 !) opteert bij landschapsfotografie.
    Toestel knijpt dan zo erg het diafragma (22 en 18) dat je er als het ware om vraagt om elke sensorvlek nog meer te accentueren
    Je schrijft 'nieuwe' D7000, als dit klopt, dan begrijp ik trouwens niet goed waar die vele sensorvlekken reeds vandaan komen !?

    Ik heb de eerste eens bewerkt in de curven (schuivertjes tot tegen de berg), omgezet in zw/w en een tiental sensorvlekken weggepoetst en bekom een in mijn ogen veel betere.

    Comment


    • #3
      Re: Eerste resultaten met mijn nieuwe D7000 (en uit Dropbox)

      Ik moet Djivan bijstaan over het feit dat ze te donker zijn. Ik snap ook niet goed waarom je de scherpstelstand op AF-C zet, terwijl er niets van beweging is.
      Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

      Comment


      • #4
        Re: Eerste resultaten met mijn nieuwe D7000 (en uit Dropbox)

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Voor mij zijn ze allemaal te donker, te grijzig. Ook als was het mistig, toch kon dit veel beter.
        Hoe had ik de foto's minder grijs kunnen krijgen?


        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Begrijp wel niet goed dat je voor sluitertijdvoorkeuze (en dan nog 1/50 en 1/80 !) opteert bij landschapsfotografie.
        Toestel knijpt dan zo erg het diafragma (22 en 18) dat je er als het ware om vraagt om elke sensorvlek nog meer te accentueren
        Dit is gewoon dommigheid van mij geweest. Ik maak hier een beetje uit op dat ik bij landschap foto's beter diafragma voorkeuze kan gebruiken en dan rond de 10 ipv rond de 20 zoals bij deze foto's.

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Je schrijft 'nieuwe' D7000, als dit klopt, dan begrijp ik trouwens niet goed waar die vele sensorvlekken reeds vandaan komen !?
        Het is een 2e hands toestel en daarom voor mij nieuw. Sensorvlekken zal en moet ik wat aan laten doen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Ik heb de eerste eens bewerkt in de curven (schuivertjes tot tegen de berg), omgezet in zw/w en een tiental sensorvlekken weggepoetst en bekom een in mijn ogen veel betere.
        Zou je mij daar eens een workabout van kunnen doen. Eventueel PM

        Bedankt voor de opmerkingen.
        Website: cameraobschuura.nl
        Twitter: @CameraObSchuura
        FaceBook: Cameraobschuura

        Comment


        • #5
          Re: Eerste resultaten met mijn nieuwe D7000 (en uit Dropbox)

          Oorspronkelijk geplaatst door stiffmijster Bekijk bericht
          Ik moet Djivan bijstaan over het feit dat ze te donker zijn. Ik snap ook niet goed waarom je de scherpstelstand op AF-C zet, terwijl er niets van beweging is.
          Ik was van plan om schaatsers op de foto te zetten en heb hem thuis alvast op AF-C gezet. Kwestie van niet goed opletten. Bedankt voor het leermoment.
          Website: cameraobschuura.nl
          Twitter: @CameraObSchuura
          FaceBook: Cameraobschuura

          Comment


          • #6
            Re: Eerste resultaten met mijn nieuwe D7000 (en uit Dropbox)

            Die eerste foto is heel mooi als je hem even tot zijn recht laat komen.
            Als je photoshop of iets gelijkaardigs hebt even op de knop auto levels drukken en je krijgt al een heel ander resultaat.
            Dan komen wel je sensorvlekken duidelijk in beeld dus die moet je daarna nog even wegpoetsen.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: Eerste resultaten met mijn nieuwe D7000 (en uit Dropbox)

              Oorspronkelijk geplaatst door stiffmijster Bekijk bericht
              Ik moet Djivan bijstaan over het feit dat ze te donker zijn. Ik snap ook niet goed waarom je de scherpstelstand op AF-C zet, terwijl er niets van beweging is.
              Ik volg hier
              Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

              Comment


              • #8
                Re: Eerste resultaten met mijn nieuwe D7000 (en uit Dropbox)

                Kan alleen maar beamen, dat de foto's te donker zijn.
                Bij sneeuw altijd ca. 1 stop compenseren.(overbelichten)
                Groeten,
                Johan
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste resultaten met mijn nieuwe D7000 (en uit Dropbox)

                  Mààr : Proficiat met je nieuw toestel en veel plezier ermee he !!
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste resultaten met mijn nieuwe D7000 (en uit Dropbox)

                    Gelukwensen met je nieuwe toestel

                    De D 7000 is een prima toestel. Wat betreft de vlekken denk ik eerder aan vlekken of druppels op de lens ( deze eerst een grondig schoonmaken )
                    Bij sneeuw steeds 1 of 2 stops overbelichten ( compensatie )
                    Steeds in RAW fotograferen ( meer mogelijkheden in de nabewerking )
                    Voor landschap, f 9 of f 11 is meer dan genoeg. Dan wordt de sluitetijd korter en vermindert de kans op bewegingsonscherpte.
                    Als bovengaande foto's in RAW gemaakt zijn kan je ze nog aanpassen ( WB )
                    Photography is an art of observation.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste resultaten met mijn nieuwe D7000 (en uit Dropbox)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                      Gelukwensen met je nieuwe toestel

                      De D 7000 is een prima toestel. Wat betreft de vlekken denk ik eerder aan vlekken of druppels op de lens ( deze eerst een grondig schoonmaken )
                      Bij sneeuw steeds 1 of 2 stops overbelichten ( compensatie )
                      Steeds in RAW fotograferen ( meer mogelijkheden in de nabewerking )
                      Voor landschap, f 9 of f 11 is meer dan genoeg. Dan wordt de sluitetijd korter en vermindert de kans op bewegingsonscherpte.
                      Als bovengaande foto's in RAW gemaakt zijn kan je ze nog aanpassen ( WB )
                      Wat betreft de (sensor)vlekken, dat ga ik nog uitzoeken.
                      Ik ben nog een beetje bang voor fotobewerking (onbekend maakt onbemind) dus dat is iets waar ik me overheen moet zetten en wat aan moet doen.
                      Dat is ook een reden dat ik nog niet in RAW fotografeer. Zoals ik eerder al veronderstelde is diafragma rond 10 een beter uitgangspunt.
                      De bedoeling bij deze topic is om te beginnen met de juiste camera instellingen en dan nog een klein beetje aanpassen middels fotobewerking.
                      Website: cameraobschuura.nl
                      Twitter: @CameraObSchuura
                      FaceBook: Cameraobschuura

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste resultaten met mijn nieuwe D7000 (en uit Dropbox)

                        niettegenstaande het erg grijze vind ik 1 wel mooi hoor
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerste resultaten met mijn nieuwe D7000 (en uit Dropbox)

                          Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                          niettegenstaande het erg grijze vind ik 1 wel mooi hoor
                          Daarom heb ik daar een update van geplaatst. Ik hoop dat deze in de smaak valt.
                          Website: cameraobschuura.nl
                          Twitter: @CameraObSchuura
                          FaceBook: Cameraobschuura

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eerste resultaten met mijn nieuwe D7000 (en uit Dropbox)

                            Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
                            Daarom heb ik daar een update van geplaatst. Ik hoop dat deze in de smaak valt.
                            Nog steeds veel te grijs. Zwart ijs moet ook zwart tonen.
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

                            Comment

                            Working...
                            X