Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flare

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flare



    Hoi,

    Deze fotograaf gebruikt in zijn foto's vaak deze flare-achtige gloeden.

    Iemand een idee hoe deze toe te voegen?



    Bedankt alvast,
    groetjes.

  • #2
    Re: Flare

    Een ingebouwde Photoshop-filter?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Flare

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Een ingebouwde Photoshop-filter?
      o_O
      Hoe dacht je dergelijk resultaat met een lens flare te bekomen?
      Curiously,
      F.

      Comment


      • #4
        Re: Flare

        Ik ben een ander type van fotograaf, F. Ik ben degene die een hekel heeft aan flou artistique, korrel, vignettering, flare en dat soort dingen, dus ik ga die zaken eerder vermijden dan ze achteraf te willen toevoegen.
        Maar ieder zijn meug.
        Ik heb geen idee of je met die PS-filter hetzelfde kunt bewerkstelligen, maar voor degenen die een goeie foto willen..., go ahead zou ik zeggen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Flare

          Ik vind de bewerkingen in de aangeboden link fuckin' great. Good stuff! Maar ik kan er niet direct mijn vinger op leggen.... Benadering van dergelijke opkleuringen zijn doenbaar met overlappende raw gradient filters met variërende belichting en inkleuring. Maar dat is niet de manier waar op dit is uitgevoerd, behalve dan de overlichting vanuit sommige hoeken. Invulling lijkt me dan meer gradient werk in blending modes... wtf, ik heb er ook maar het raden naar... Maar het zijn wel degelijk gradients die (vooral op de Z/W shots) ingemaskeerd zijn. Naast de inwerking daarvan zit er ook een lichte overlay van horizontale strepen in (opnieuw uitgemaskeerd; specifiek op de Z/W shots)... haalbaar door de shot 90° te kantelen en uit te rekken met free transform... Inblenden met soft light blend mode ofzo (of er ronduit een andere, massief gestreepte shot, door te halen)...
          Misschien moet 'k 't diene Pattein gewoon vragen... 'k Stuur 'm een mailke en dan zien we wel ;-)

          Cheerio,
          F.

          Comment

          Working...
          X