Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dropbox nu ook bij mij veranderd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dropbox nu ook bij mij veranderd?

    Onlangs gaf ik iemand de raad om de "public link" te kopiëren en die link hier te plakken tussen de IMG-tags om de foto zichtbaar te maken.
    Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

    Toen (als je de topic doorneemt krijg je de volledige uitleg) werd er gezegd dat voor nieuwe abonnees de "public link" niet meer bestaat!
    Groot was mijn verbazing toen ik vanavond een foto via Dropbox wilde delen met jullie, en ook bij mij geen public link meer terugvond.
    Daarvan zijn we via Dropbox volgens mij nooit op de hoogte gebracht.

    Enfin, deze link vind ik bij "Share"

    maar als ik die tussen de IMG-tags plak, wordt de afbeelding niet zichtbaar.

    Wat doe ik mis?
    Last edited by LesC; 25 januari 2013, 18:20. Reden: Link verbeterd. WWW wordt DL!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Dropbox nu ook bij mij veranderd?

    Ik ben zelf de tekst van zunoel gaan nalezen, en weet nu dat ook ik (dus alle DB-gebruikers, niet alleen de nieuwe de "www" in het adres moeten vervangen door "dl".
    Bedankt, en hopelijk komt deze test nog iemand anders van pas.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Dropbox nu ook bij mij veranderd?

      Test dropbox...



      gewoon copy-paste public link. Werkt nog steeds toch?
      D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
      500px FaceBook

      Comment


      • #4
        Re: Dropbox nu ook bij mij veranderd?

        Dus jij ziet nog altijd "public link"?
        Ik ook tot enkele dagen geleden, toen ik dit kreeg:


        Vroeger, en ik zal die screenshot hier opnieuw plaatsten, had ik dit:


        Nochtans (en ik ben al een wat oudere gebruiker van Dropbox, nl. sinds begin februari 2011) heb ik zelf niets veranderd, of ben ik door Dropbox op de hoogte gesteld van eventuele wijzigingen.
        Ik moet ook, wil ik die tweede afbeelding hier zichtbaar krijgen, de www in het adres vervangen door dl.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Dropbox nu ook bij mij veranderd?

          Ben ook al een tijdje DB gebruiker, zal niet veel schelen met jou denk ik. Ik heb 14d geleden nog een nieuwe macbook air gekocht, dropbox geïnstalleerd en dat ziet er nog altijd uit zoals in je post, net zoals op mijn andere macs. Bij mij is er dus vooralsnog niets verandert (en ik krijg ook de links direct als 'dl'). Wat wel vervelend is aan het 'oude' systeem is dat ik er aan geen kanten geraak om de publieke link te achterhalen vanaf ipad/ipod. Misschien is dat nu beter?
          D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
          500px FaceBook

          Comment


          • #6
            Re: Dropbox nu ook bij mij veranderd?

            Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
            Ben ook al een tijdje DB gebruiker, zal niet veel schelen met jou denk ik. Ik heb 14d geleden nog een nieuwe macbook air gekocht, dropbox geïnstalleerd en dat ziet er nog altijd uit zoals in je post, net zoals op mijn andere macs. Bij mij is er dus vooralsnog niets verandert (en ik krijg ook de links direct als 'dl'). Wat wel vervelend is aan het 'oude' systeem is dat ik er aan geen kanten geraak om de publieke link te achterhalen vanaf ipad/ipod. Misschien is dat nu beter?
            Dat laatste heb ik zelfs nog niet gecheckt. Ik heb Dropbox nog niet op mijn iPad geïnstalleerd, omdat ik dat niet direct nodig vond. Bij mij was Dropbox de perfecte vervanger -als gratis hosting site- van Photobucket en Tinypic, die allebei stiekem en ongevraagd aan de kwaliteit van mijn foto's begonnen te knagen, of gedrochten als Flickr (enfin, zeg, wie kan zo'n ding goed vinden voor het doel waarvoor ik het wil gebruiken, nl. om hier af en toe eens een foto te posten?) of Picasa, dat al helemaal ongevraagd een hoop rommel heel diep in bepaalde folders op mijn Mac dumpte; rommel die ik trouwens nooit volledig ben kwijtgeraakt.
            Maar zelfs Dropbox begint dus nu met mijn voeten te spelen.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Dropbox nu ook bij mij veranderd?



              Mijn public map staat er nog, maar via de IMG invoegen werkt het ook niet meer.
              Last edited by Guest42; 29 januari 2013, 18:34.

              Comment


              • #8
                Re: Dropbox nu ook bij mij veranderd?

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                https://www.dropbox.com/s/4b30ywmooo...gabyte%201.jpg

                Mijn public map staat er nog, maar via de IMG invoegen werkt het ook niet meer.
                Jawel, www in je adres vervangen door dl en klaar is kees:


                Maar heeft iemand ons daarvan verwittigd?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X