Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bangkok

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bangkok

    Eind maart moet ik voor business in Bangkok zijn.

    Ik zou van deze gelegenheid graag gebruik maken om 2-3 dagen langer te blijven om toch iets van Bangkok te zien...

    Ik hou van rust, authenticiteit, en helemaal niet van tourist traps...

    Iemand tips wat ik moet zien in deze korte periode ?
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Bangkok

    Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
    Eind maart moet ik voor business in Bangkok zijn.

    Ik zou van deze gelegenheid graag gebruik maken om 2-3 dagen langer te blijven om toch iets van Bangkok te zien...

    Ik hou van rust, authenticiteit, en helemaal niet van tourist traps...

    Iemand tips wat ik moet zien in deze korte periode ?
    Ja the khao san road, is natuurlijk wel super toeristisch, maar wel iets wat je moet gezien hebben vind ik. Daarnaast "wat arun" tempel en het paleis. En de tochtjes op de rivier. De marktjes zijn wss ook wel leuk om eens te doen. ( http://www.youtube.com/watch?v=jVQpY...KmaEnQ&index=8 dit is mijn video verslag van bangkok).

    Groeten

    Comment


    • #3
      Re: Bangkok

      Tja, wat je absoluut 'moet' zien zal je voor jezelf moeten uitmaken vrees ik. Maar als je rust & authenticiteit (dus eigenlijk het 'ware leven' in Bangkok) zoekt, dan moet je gaan ronddwalen in de soi's (vaak doodlopende zijstraatjes van de grote drukke lanen). Het maakt niet uit in welk deel je van BKK bent, dit is waar de mensen leven (en het is zeer verschillend naargelang het moment van de dag).
      En neem de boot, op de rivier & op de talloze kanalen. Spotgoedkoop, sneller dan de bus/taxi en zéér ik interessant.

      Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

      Comment


      • #4
        Re: Bangkok

        Wel,dan zou ik 's morgens vroeg naar het Lumphini Park gaan! Locals die komen joggen en zich wat ontspannen.
        En een rondvaart op de klongs (kanalen), iets buiten Bangkok.
        Misschien ook eens een lokale trein nemen naar het "platteland"?

        Comment


        • #5
          Re: Bangkok

          Rustige plaatsen zijn heel moeilijk te vinden, het is dan ook een miljoenenstad. Ik ben er medio maart (je bent er toch ook niet voor een beurs he? ) maar voor rust ga ik dan liefst naar Koh Chang. Uiteraard zijn de 2-3 dagen te kort om even snel naar KC te gaan, naar Pataya moet je al helemaal niet . Misschien het noordelijk gaan zoeken in de regio van Chang Mai waar het ook iets frisser is en leuker voor landschapsfotografie.
          Je bent een ervaren reiziger dus moet ik je niet waarschuwen voor de tourist traps van "uitzonderlijke" aanbiedingen op een smaragd etc .
          Wil je dan toch eens een goeie pint drinken met leuke muziek dan is de Morning Night, Sukhumvit Soi 4 een mogelijkheid, een open air bar waar er, uiteraard, ook meisjes werken maar waar een simpel nee ook echt een nee betekent en ze je met rust laten. Muziek is de betere rockmuziek .

          Comment


          • #6
            Re: Bangkok

            Ik ben de tel kwijt hoeveel keer ik in Bangkok ben geweest, en ik heb nog niet alles gezien.
            Moeilijk dus om je te zeggen wat je op 3 dagen wél of niet moet doen. Hangt ook af van je interesses.
            Iedereen heeft wel eens over Khao San Road gelopen. Vooral de backpackers. Maar ik vind er niets aan,
            ook al ben ik een backpacker. Tourist traps vind je niet alleen daar, maar ook rond de tempels. Je hebt
            wel ervaring genoeg om je daar niet door te laten vangen denk ik.
            Al die tempels lijken uiteindelijk erg op elkaar. Maar aangezien het koninklijk paleis, de Wat Po en de Wat Arun (aan de andere kant van de rivier)
            allemaal vlak bij elkaar liggen, kan je ter plekke nog zien waar je wil binnen gaan en of het prijskaartje het je waard is.
            Wat Arun (spotgoedkoop) is leuk om bvb bij het blauwe uur te fotograferen, zowel ter plekke als van de overkant van de rivier (reflectie).
            Een korte klim naar boven (jammer genoeg enkel vóór zonsondergang) geeft je een view over de rivier, de tempels en de stad.
            Ik heb me laten vertellen dat een fietstocht door BKK met Co van Kessel (Google) wel leuk is. Zelf heb ik het nog nooit gedaan, maar je zou op plekjes komen
            waar de gemiddelde toerist niet komt en het zou 'veilig rijden' zijn.
            Over 'veilig rijden ' gesproken; een ritje met een tuk-tuk hoort ook bij een bezoek aan BKK. Bijvoorbeeld naar het treinstation.
            Vanaf daar kan je met een goedkoop ticket naar Ayuthaya. Zeer fotogeniek en zeker blijven tot 's avonds voor de verlichting en het blauwe uur. Je kan daar
            eventueel ook een fiets huren en alles op je gemakje in je eentje bezoeken. Lekker even weg van het hectische BKK.
            Een beetje verder met de trein naar het noorden en je bent in Lopburi. De tempels zijn mij daar te vervallen en de setting niet mooi, maar het zit er vol makaken.
            Eventueel 's morgens vroeg naar Lopburi en op de terugweg Ayuthaya? 't Is maar een idee.
            Je zal ook wel al gehoord hebben van de grootste drijvende markt Damnoen Saduak, maar dat is ook zo'n toeristisch gedoe geworden dat de authenticiteit ver zoek is. En ik hou niet van toeristen op mijn foto's.
            Om op één dag op en neer te rijden naar Kanchanaburi (River Kwai) dat vind ik ook niet echt haalbaar. Zo'n blitsbezoek zal je geen leuke fotomomenten opleveren.
            Je zou daar minstens 2 of 3 volle dagen moeten blijven met een overnachting op een drijvend guesthouse.
            En de grootste chedi ter wereld in Nakhon Pathom vind ik nu ook niet echt een must see als het je eerste keer BKK is.

            Comment


            • #7
              Bedankt voor de vele tips ! (G)


              Ik zal er zijn van 14 tem 17 maart, maar enkel in het weekend vrij zijn.

              Heb de tips eens nagekeken, en denk dat ik het vooral bij BKK zelf zal moeten houden (Wat Arun, Wat Pho en het koninklijk paleis lijken wel wat), en zal ook proberen tot in Ayutthaya te geraken.

              Zou ook een watermarktje willen doen, maar dan heel vroeg om de terroristen euh toeristen te vermijden.
              Iemand tips voor watermarktjes in of rond BKK ?
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment

              Working...
              X