Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini beauty dish niet veel beter dan een diffuserkapje zeker ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mini beauty dish niet veel beter dan een diffuserkapje zeker ?

    Denk dat dit niet veel voorstelt, zijn jullie akkoord : http://www.fotokonijnenberg.be/produ...ish-canon.html
    Zag hier toevallig deze te koop staanhttp://forum.belgiumdigital.com/f11/...ro-445796.html

    Ik weet dat een Beautydish beter zo groot mogelijk is, zo'n kleintje zal niet veel verschil maken in vergelijking met zo'n plastic flits diffuser kapje zeker ?

  • #2
    Re: Mini beauty dish niet veel beter dan een diffuserkapje zeker ?

    Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
    Ik weet dat een Beautydish beter zo groot mogelijk is, zo'n kleintje zal niet veel verschil maken in vergelijking met zo'n plastic flits diffuser kapje zeker ?
    't is niet veel groter inderdaad... click

    en erg duur! hier vind je goede beautydishes om op de flits te plaatsen click
    Last edited by d_oracle; 31 januari 2013, 21:38.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Mini beauty dish niet veel beter dan een diffuserkapje zeker ?

      tis belachelijk en extreem duur voor wat het maar is

      Comment


      • #4
        Re: Mini beauty dish niet veel beter dan een diffuserkapje zeker ?

        amai, mijn 22" BD heeft 80 euro gekost ...
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Mini beauty dish niet veel beter dan een diffuserkapje zeker ?

          Inderdaad wel heel duur....

          http://www.fotorubens.be/photo/flash...strobist-kit-1 is een kit waar die dish ook inzit, beschikbaar voor verschillende flitsers.
          de dish werkt, maar er is idd niet extreem veel verschil met de diffusorkap, licht is iets meer gericht.
          Bijkomend probleem vind ik dat die dish te zwaar is. Dan is de mini softbox die bij de kit zit veel lichter en handiger.
          Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

          Comment


          • #6
            Re: Mini beauty dish niet veel beter dan een diffuserkapje zeker ?

            Toevallig van de week testen aan het doen geweest bij on-camera flash en iets heel verasssend ontdekt dat het licht zachter werd als je en het doorschijnend breedhoek klepje (ken de juiste naam niet) en het difussorkapje tegelijkerijd gebruikte dan werd het licht een stuk zachter. De Rogue flash blender was voor een on camera ook iets goeds (wel geen zicht om mee rond te lopen). Zo een koffiepot dat je op je flits kan zetten was rommel.
            Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

            Comment


            • #7
              Re: Mini beauty dish niet veel beter dan een diffuserkapje zeker ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
              Toevallig van de week testen aan het doen geweest bij on-camera flash en iets heel verasssend ontdekt dat het licht zachter werd als je en het doorschijnend breedhoek klepje (ken de juiste naam niet) en het difussorkapje tegelijkerijd gebruikte dan werd het licht een stuk zachter.
              kan niet hoor! de lichtbron blijft even groot. click
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Mini beauty dish niet veel beter dan een diffuserkapje zeker ?

                Naast die mini beauty dish zeer 'mini' is is die ook zeer inefficiënt met het flitslicht. Je verlies ong 4 stops licht van je al-niet-te-krachtig speedlite wat ik onaanvaardbaar vind.
                Ik gebruik dikwijls de reflector cap om aan mijn licht richting te geven. De interne "deflector" kan je beter weg laten, en dan geeft het natuurlijk geen "beauty dish" effect meer maar eerder een harde reflector effect (die goed kan zijn in bepaalde omstandigheden)
                Hier kan je in detail mijn technische test met die micro beauty dish lezen: http://www.gerardmaas.net/2012/01/vi...s-a-light-trap
                -groetjes, Gerard.
                "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
                Blog: www.gerardmaas.net
                Port: www.gerardmaas.com

                Comment


                • #9
                  Re: Mini beauty dish niet veel beter dan een diffuserkapje zeker ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  kan niet hoor! de lichtbron blijft even groot. click

                  Het zou best kunnen. Het breedhoek klepje (een breedhoek fresnel lens) geeft een bereikhoek van ong 110 graden. Samen met een difussorkap zal het ervoor zorgen dat de omgeving belicht wordt. In een kleinere ruimte met lichte muren worden de muren reflectie oppervlaktes die je als deel van de lichtbron zou kunnen zien. Daardoor wordt het licht zachter op het onderwerp. Dat is eingenlijk dezelfde principe als "bouncen" op het plafond.

                  Die test waarnaar verwijzen wordt is enkel geldig in een volledig zwart ruimte of buiten waar er geen elementen zijn om het licht terug naar je onderwerp te reflecteren.

                  -groetjes, Gerard.
                  "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
                  Blog: www.gerardmaas.net
                  Port: www.gerardmaas.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mini beauty dish niet veel beter dan een diffuserkapje zeker ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door maasg Bekijk bericht
                    Het zou best kunnen. Het breedhoek klepje (een breedhoek fresnel lens) geeft een bereikhoek van ong 110 graden. Samen met een difussorkap zal het ervoor zorgen dat de omgeving belicht wordt. In een kleinere ruimte met lichte muren worden de muren reflectie oppervlaktes die je als deel van de lichtbron zou kunnen zien. Daardoor wordt het licht zachter op het onderwerp. Dat is eingenlijk dezelfde principe als "bouncen" op het plafond.
                    maar dat wens je precies te voorkomen... hoe heb je dan nog controle over je licht? Gebounced licht is inderdaad meestal zacht licht (hangt van de bounce af)... maar beweren dat een breekhoek klepje zacht licht geeft is pertinent fout... bouncen kan natuurlijk zachter licht geven hier...
                    Last edited by d_oracle; 9 februari 2013, 16:55.
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mini beauty dish niet veel beter dan een diffuserkapje zeker ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      maar dat wens je precies te voorkomen... hoe heb je dan nog controle over je licht? Gebounced licht is inderdaad meestal zacht licht (hangt van de bounce af)... maar beweren dat een breekhoek klepje zacht licht geeft is pertinent fout... bouncen kan natuurlijk zachter licht geven hier...
                      "Het breedhoek klepje (een breedhoek fresnel lens) geeft een bereikhoek van ong 110 graden. Samen met een difussorkap zal het ervoor zorgen dat de omgeving belicht wordt."

                      De combinatie van die 2 elementen in een niet-te-groten ruimte met lichte kleuren zal een zachtere licht creeren dan de flits alleen. Ik heb niks anders gezegd, niks anders beweert.

                      -Gerard.
                      "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
                      Blog: www.gerardmaas.net
                      Port: www.gerardmaas.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mini beauty dish niet veel beter dan een diffuserkapje zeker ?

                        neen hoor, had niets anders begrepen doch wilde nog even duidelijk stellen dat bouncen hier de oorzaak is van zacht licht!
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment

                        Working...
                        X