Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kyocera Finecam M410R (4Mp, 10x opt, €399!)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kyocera Finecam M410R (4Mp, 10x opt, €399!)

    Ze verkopen dit toestel nu in Mediamarkt en de specificaties zien er indrukwekkend uit voor de prijs van €399 moet ik zeggen!

    10 x optische zoom!
    4 Mp
    3.3 fps tot de (highspeed) kaar vol is!
    +- geen shutterlag!
    USB2
    high-speed f/2.8~3.1 lens
    ...







    Heb ze nog nergens goedkoper gezien, zelfs niet online of in Duitsland.

    Ik vind er echter nog nergens rvieuws van, wel info:



    Weet er iemand hier iets meer over te vertellen, de verkoper van Mediamarkt vond het zelf natuurlijk een fantastisch toestel, maar ja, daar heb ik niet veel aan.
    Enig idee van lenskwaliteit, batterijverbruik (las ergens dat een ouder model van Kyocera slechte batterijduur had),...?

    Nadelen zal hij zeker wel hebben: bvb geen externe flash mogelijk, maar voor deze prijs vraag ik mij af of er vergelijkbare toestellen te vinden zijn.




    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

  • #2
    Originally posted by oermens
    Ze verkopen dit toestel nu in Mediamarkt en de specificaties zien er indrukwekkend uit voor de prijs van €399 moet ik zeggen!

    10 x optische zoom!
    4 Mp
    3.3 fps tot de (highspeed) kaar vol is!
    +- geen shutterlag!
    USB2
    high-speed f/2.8~3.1 lens
    ...







    Heb ze nog nergens goedkoper gezien, zelfs niet online of in Duitsland.

    Ik vind er echter nog nergens rvieuws van, wel info:



    Weet er iemand hier iets meer over te vertellen, de verkoper van Mediamarkt vond het zelf natuurlijk een fantastisch toestel, maar ja, daar heb ik niet veel aan.
    Enig idee van lenskwaliteit, batterijverbruik (las ergens dat een ouder model van Kyocera slechte batterijduur had),...?

    Nadelen zal hij zeker wel hebben: bvb geen externe flash mogelijk, maar voor deze prijs vraag ik mij af of er vergelijkbare toestellen te vinden zijn.
    Lenskwaliteit zal zeker niet beter of niet slechter zijn dan van een ander toestel. De lens lijkt verdacht veel op die van de Canon Powershot S1 en komt volgens mij uit dezelfde fabrieken.

    Voordeel van de Kyocera:
    - RTune: heel snel machientje (sneller dan de goedkopere DSLR's)
    - USB 2 (who cares: een kaartlezertje is snel gekocht)
    - mooie afwerking
    - snelle AF
    Nadelen:
    - geen IS: bij 380mm onontbeerlijk
    - middelmatige EVF: kijk eens door de zoeker voor je hem koopt

    In deze klasse vind ik de Panasonic FZ-10 nog altijd onovertroffen...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Ik had enkele vragen gesteld via hun site en blijkt (reactie na meer dan een week) dat er zelfs geen manuele focus mogelijk is op dit toestel, niet meer over nadenken dus voor mij

      Koen
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

      Comment


      • #4
        Koen/oermens,

        Ik zit met datzelde probleem. Heb mijn HP photosmart 850 weggedaan omdat ie geen manuele foucs had. Was eerst van plan om dan de Photosmart 950 te nemen (die heeft dat wel doch aan die 5Mpixels heb ik geen behoefte). Zag ondertussen die Kyocera en had em bijna gekocht... totdat bleek dat ie ook geen Manuale focus had.

        Hetzelfde doet zich trouwens voor met de Kodak 6490 welke goed vergelijkbaar is en zelfs in Mediamarkt dezelfde prijs heeft als de Kyocera.

        Nu hoeft het voor mij niet persee onder de 500 euro te zijn maar ik ga nu ook geen 1200 euro uitgeven voor een digicam. In feite denk ik dus nu terug om toch maar (zoals gepland) voor die HP 945 te gaan. Heeft wel een trage autofocus maar die Fujilens is alvast OK en die HP's hebben wel een bangelijke automatische belichting.

        Als je wat foto's wil zien v/d 850 dan zet ik wel een paar snaps op mijn website ofzo. Er zijn nog wel een paar dingetjes ten nadele van die HP maar dat is nu buiten de kwestie.

        Ik heb eveneens op de site van Kyocera gevraagd of het mogelijk is om manuele focus te verkrijgen mits firmware update ofzo. Ofschoon ik niet teveel respons verwacht laat ik wel iets weten als ik er iets van hoor.

        Groeten,

        epdm

        Comment


        • #5
          Kijk dan misschien ook eens naar de Fuji S7000... Een pak beter dan die HP's...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Cooma: Fuji's gebruiken tegenwoordig xD-kaarten. Gezien ik reeds een investering heb in zowel CF als SD wil ik niet NOG eens een type flashgeheugen aankopen. Vooral aangezien xD en Memory Stick (pro) toch vrij duur zijn (voor het geval iemand de Sony DSC-F828 wil aanpraten )

            Dus in dit geval zijn Olympus, Fujifilms en Sony's buiten beschouwing. In het geval v/d Sony die stond toch wel een pak duurder dan die HP945 (niet binnen bij Mediamarkt) of Kyocera (wel binnen bij Mediamarkt). De Nikon 8700 stond er ook maar was niet geprijsd :-(. EN de Kodak 6490 heb ik ondertussen afgeschreven.

            probleem is dat ik met een kadobon zit van Mediamarkt en daardoor zijn mijn opties beperkt to wat men daar heeft.

            Alvast bedankt voor je info

            EPDM

            Comment


            • #7
              Cooma: Oops. Ik heb odnertuissen bij Dpreview gezien dat de S7000 zowel xD als Cf ondersteund. Hmm... ik heb nu niet bepaald gezien of ie binnen was bij Mediamarkt en wat die S7000 kost in vergelijking met de Hp945 (499 Euro) of Kyocera (399 Euro)

              Groetjes,

              EPDM

              Comment


              • #8
                De Sony DSC-F828 ondersteunt niet alleen de Memory Stick (Pro) hoor, maar tevens CF en Microdrive. Is misschien dan toch een optie?
                Groetjes, Jan
                BD0280BE

                Niets kan zo bedrieglijk zijn als een foto...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by jbowie
                  De Sony DSC-F828 ondersteunt niet alleen de Memory Stick (Pro) hoor, maar tevens CF en Microdrive. Is misschien dan toch een optie?
                  DAt wist ik niet. Ik heb natuurlijk niet naar de dpreview (specs) van die camera gekeken daar die toch al gauw aan 1000 euro kost en zodoende had ik hem niet in beraad genomen.

                  Het ziet ernaar uit dat wanneer ik tussen 400 a 500 euro blijf ik wel toestellen vind die alles hebben wat ik zoek behalve dan manuele focus (alhoewel ik mij heb laten wijs maken dat de Kodak 6490 wel manuele sluiter/diafragma keuze heeft). Kan iemand dit bevestigen?

                  Groetjes,

                  EPDM

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jbowie
                    De Sony DSC-F828 ondersteunt niet alleen de Memory Stick (Pro) hoor, maar tevens CF en Microdrive. Is misschien dan toch een optie?
                    DAt wist ik niet. Ik heb natuurlijk niet naar de dpreview (specs) van die camera gekeken daar die toch al gauw aan 1000 euro kost en zodoende had ik hem niet in beraad genomen.

                    Het ziet ernaar uit dat wanneer ik tussen 400 a 500 euro blijf ik wel toestellen vind die alles hebben wat ik zoek behalve dan manuele focus (alhoewel ik mij heb laten wijs maken dat de Kodak 6490 wel manuele sluiter/diafragma keuze heeft). Kan iemand dit bevestigen?

                    Groetjes,

                    EPDM

                    Comment


                    • #11
                      Hallo allemaal,

                      Misschien best nog even wachten op de Minolta Z3.

                      http://www.dpreview.com/news/0407/04070703dimagez3.asp .

                      De specs zien er alleszins veelbelovend uit.

                      Groetjes Pietje555

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by epdm
                        Cooma: Oops. Ik heb odnertuissen bij Dpreview gezien dat de S7000 zowel xD als Cf ondersteund. Hmm... ik heb nu niet bepaald gezien of ie binnen was bij Mediamarkt en wat die S7000 kost in vergelijking met de Hp945 (499 Euro) of Kyocera (399 Euro)
                        No problem: de S700 of de S20 Pro zijn te vinden voor een prijs tusen de 500 en 600 Euro... (vb. www.technikdirekt.de)
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #13
                          Hi,

                          Heb van de week die Kyocera M410R gekocht als verjaardagskado voor mijn vader. Uiteraard ben ik dér efkes mee an'tspelen geweest (om te zien of alles werkt) en ik moet zeggen. Tja, geen slecht ding. Voor een 10x zoom is dit een zeer compact toestel (net zoals die Kodak 10x zoom 6490).

                          Opvallend:

                          Klein LCD-scherm (doch dit bevriest niet en blijft zeer vloeiend).
                          De lens extract niet zo ver als bv. een HP photosmart 850/945.
                          Snelle scherpstelling (alhoewel je toch gemakkelijk bewegingsonscherpte hebt zelfs op groothoek)
                          Kan niet in volledige duisternis fotograferen (zoals de HP850/945 of enig ander toestel met AF-assist lamp)
                          User interface is niet altijd even duidelijk. Zo staan sluitertijd- en diafragmavoorkeuze in een appart menu redelijk ver weggemoefeld.

                          In vergelijking met de HP 850.

                          Macro opnames met flits zijn even slecht. Alles is overbelicht. belichtingscompensatie gaat maat tot -2/+2 terwijl de HP -3/+3 kan.

                          Algemeen heeft de HP een betere kleurweergave maar dat is dan ook een toestel met een bangelijke witbalansregeling waardoor op kleurniveau de Kyocera iets achterblijft.

                          Meer ruis bij digitale zoom dan HP850.
                          Als hij kan scherpstellen dan gaat dit zeer snel (voor zulk toestelletje). Maar soms lijkt het moeilijk om een goede foto te krijgen door ofwel bewegingsonscherpte (ook bij groothoek) ofwel stelt ie te snel scherp op het "verkeerde" onderwerp waardoor datgene wat je wil hebben onscherp is maar wat erachter of ervoor staat wel. Je moet dus wel goed opletten waar je op scherp stelt en niet vergeten om AElock te gebruiken.

                          Foto's bekijken gaat veel sneller dan met de HP850. Foto's op grootte bekijken gaan gemakkelijk via de zoomknop. Sommige zaken dan ook beter uitgewerkt dan de HP850 naar mijn mening.

                          De prijs is zeer goed. Samen met de Kodak 6490 is dit zowet het goedkoopste toestel met een 10x zoomlens. 399 euro in Mediamarkt. Bovendien is zijn deze twee toestellen ook veel kleiner dan bv. de Canon S1 of Panasonic FZ-10.

                          Net zoals de HP850 geen manuele focus. Doch ik heb de indruk dat je hier minder last van hebt dan met de HP850 die soms echt wel traag scherpstelde.

                          Ik heb een paar foto's gemaakt indien iemand geinteresseerd is dan email ik ze wel. Deze zijn welgroot 4MP en (uiteraard) onbewerkt.

                          MvG,

                          EPDM

                          Comment

                          Working...
                          X