Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat doen met de foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat doen met de foto's

    Hallo

    Wat ik voor mijzelf afvraag is het volgende....
    Als ik een (hele mooie) foto maak, wat doet de gemiddelde hobbyfotograaf daar dan mee?
    om zo de gemaakte foto's niet allemaal te "verstoppen" in een back-up

    Ik ben namelijk een beetje bang dat ik de gemaakte foto's nooit meer zal bekijken, omdat het aantal, in de back-up, alleen maar groter en groter zal worden.

    thx
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Wat doen met de foto's

    Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
    Als ik een (hele mooie) foto maak, wat doet de gemiddelde hobbyfotograaf daar dan mee?

    uitprinten en aan de muur hangen in je living...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Wat doen met de foto's

      uitprinten op A3+ en eventueel aan de muur in gang, hall, traphal, toilet, of andere plaats waar ik regelmatig passeer en er kan van genieten. Meestal neem ik ze dan ook nog eens mee naar de fotogroep om comentaar te krijgen. Maar na het printen blijft de foto eerst een paar dagen tegen het magneetbord op mijn werk/speelkamer, als ze dat overleeft gaan we er verder mee.
      In een nog later fase komt de foto dan ergens in mijn bak met mappen terecht en vroeg of laat passeert hij weer als iemand wat fotokes komt bekijken :-)
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Wat doen met de foto's

        Een fotograaf die een heel goede foto maakt zal die showen , (print,web,wallpaper je noemt het maar). Het is je visitekaartje.
        De vraag alleen is wat is een heel goede foto ? Wat voor de maker de max is kan voor een kijker een afkraker zijn
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

        Comment


        • #5
          Re: Wat doen met de foto's

          oh ja... en er mee deelnemen aan wedstrijden...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Wat doen met de foto's

            Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
            Een fotograaf die een heel goede foto maakt zal die showen , (print,web,wallpaper je noemt het maar). Het is je visitekaartje.
            De vraag alleen is wat is een heel goede foto ? Wat voor de maker de max is kan voor een kijker een afkraker zijn
            Juist, niet iedereen bekijkt de foto zoals jij die bekijkt. Smaken verschillen nu eenmaal. Bij mij gaan ze in een aparte folder., de rest met mindere houd ik een tijdje bij en verdwijnen daarna meestal.
            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Wat doen met de foto's

              Elk jaar op 1 januari gewoon format D: en weer een jaar om de schijf te vullen.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Wat doen met de foto's

                dit vind ik persoonlijk niet zo goed idee

                ieder jaar foto's verwijderen ja maar alles nee

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Elk jaar op 1 januari gewoon format D: en weer een jaar om de schijf te vullen.
                Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                Comment


                • #9
                  Re: Wat doen met de foto's

                  Vele mensen zullen weleens met die vraag worstelen. Al die foto's, wat doen
                  we ermee? Wat moeten we ermee? Zelfs als ze goed zijn. Uitprinten? Op een
                  forum plaatsen? Wedstrijdjes mee doen? In het stof en duister van een harde
                  schijf? Deleten zodra een periode voorbij is?
                  Ik kan dus alleen voor mezelf praten. Als ik een mooie foto heb, of een foto
                  die ik tenminste mooi vind, dan probeer ik er één te trekken die nog mooier
                  is, die ik nog mooier vind... en dan kan de vorige weg.
                  Alleen foto's van familie gaan iets langer mee. Tot ik zelf mijn hoofd neerleg.
                  En dan zullen ze zeggen: mooi maar al zo lang geleden. Wat moeten we ermee?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat doen met de foto's

                    Ja aan de ene kant waar, maar als je bv noorwegen/slovenie en kroatie op reis gaat kan je moeiljk iedere keer proberen om de foto te verbeteren

                    en ieder jaar naar dezelfde plaatsen doen wij niet

                    thx voor de info

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Vele mensen zullen weleens met die vraag worstelen. Al die foto's, wat doen
                    we ermee? Wat moeten we ermee? Zelfs als ze goed zijn. Uitprinten? Op een
                    forum plaatsen? Wedstrijdjes mee doen? In het stof en duister van een harde
                    schijf? Deleten zodra een periode voorbij is?
                    Ik kan dus alleen voor mezelf praten. Als ik een mooie foto heb, of een foto
                    die ik tenminste mooi vind, dan probeer ik er één te trekken die nog mooier
                    is, die ik nog mooier vind... en dan kan de vorige weg.
                    Alleen foto's van familie gaan iets langer mee. Tot ik zelf mijn hoofd neerleg.
                    En dan zullen ze zeggen: mooi maar al zo lang geleden. Wat moeten we ermee?
                    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat doen met de foto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                      Ik ben namelijk een beetje bang dat ik de gemaakte foto's nooit meer zal bekijken,
                      een goede catalogus met trefwoorden in LR helpt er ontzettend goed bij doelgericht zoeken naar een foto, dus je denk aan je vakantie in Xxxxx en binnen een paar sekonden heb je je herinneringen in beeld.

                      Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                      omdat het aantal, in de back-up, alleen maar groter en groter zal worden.
                      In de back-up zit net zoveel als in de orinelen en daar kijk ik nooit in en wat maakt het uit met de kosten van HDD tegenwoordig.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat doen met de foto's

                        welkom in het digi tijdperk.
                        vroeger had je genoeg aan een schoenendoos, nu heb je er zoveel dat je af toe gewoon eens moet deleten.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat doen met de foto's

                          Je hoeft inderdaad af en toe te deleten, maar als je kretisch bent voor jezelf kan je met een externe HD toch serieus lang mee doen..
                          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat doen met de foto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            nu heb je er zoveel dat je af toe gewoon eens moet deleten.
                            Een bekende fotograaf ging eens door zijn negatieven en vond daar een foto van Bill Clinton en Monica L. en hij realiseerde zich dat die foto was van voor de datum, waarvan Bill verklaard had ze te kennen en de foto was niet gebruikt en hij had hem digitaal waarschijnlijk weggegooid.

                            Dus soms wordt een onbenullige foto ineens benullig.....dat kan ook een verdwenen gebouw of toevallig is het de enige fatsoenlijk foto van iemand die overleden is.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat doen met de foto's

                              Elk jaar een fotoboek laten maken van de mooiste en kaders in huis regelmatig met nieuwe foto's/posters voorzien.
                              Op PC worden foto's meestal individueel bekeken.
                              Eén van de nuttige redenen om een tablet aan te schaffen (iPad, Galaxy Tab, etc.): wordt doorgegeven aan de familietafel, zoals vroeger het fotoboek.
                              De rest blijft op 3 onafhankelijke externa harddisks opgeslagen.
                              Greetz Geert.
                              Canon gerief...

                              Comment

                              Working...
                              X