Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale camera

    Hallo,

    Ik ben een echte leek op het gebied van digitale camera's, maar wil me er nu toch eentje aanschaffen. Ik ben al enkele dagen bezig om via internet en reclamefolders de betere
    eruit te kiezen. Ik heb besloten om uiteindelijk te gaan voor een Olympus of een
    Canon. Ik zit erg met de Canon Ixus 430 in mijn gedachten. Nu wil ik van een
    echte kenner weten welke ik best kan kopen.

    Mijn camera moet volgende kenmerken hebben:
    - digitale camera
    - enigszins eenvoudig te bedienen
    - voornamelijk voor versturen van foto's via e-mail
    - goede kwaliteit met mooie, scherpe foto's
    - geen camera voor de professionele fotograaf (dus niet al te veel mogelijkheden erop)
    - maar moet tegelijk wel een goede camera zijn
    - vriendelijke prijs
    - met een schermpje om foto vooraf te zien voordat je de foto daadwerkelijk maakt (LCD?)
    - ook met optische zoeker

    Hoe werkt zo'n LCD-schermpje eigenlijk precies? En hoe werkt de optische zoeker?
    Is het allemaal echt zo nodig? (ik weet het...echte leek...)

    Kan ik als beginneling misschien beter beginnen met een Canon A75 of A80? Of zou ik de Ixus 430 na lekker experimenteren wel enigszins kunnen begrijpen? Eerder Canon dan Olympus?

    Kun je bij de meeste camera's de datum onder een foto inbrengen?

    Nou, dat is het wel zo'n beetje.

    Alvast bedankt voor de tips.

    Mvg, Femina

  • #2
    Voor het type toestel dat je best koopt kan je best eens zoeken doorheen dit forum, want zo passeren er wekelijks een hoop dezelfde vragen. Daar ge je genoeg info over verschillende toestellen vinden om een tijdje "door het bos de bomen niet meer te zien"

    De optische zoeker is in weze net hetzelfde als de zoeker die vroeger reeds op de "gewone" fototoestellen stond (we noemen die nu analoge toestellen wegens niet digitaal....)