Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wolken en kleuren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wolken en kleuren

    Update


    Last edited by Rudy_VDS; 22 januari 2013, 19:02. Reden: Update van afbeelding
    Groetjes Rudy
    Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

  • #2
    Re: Wolken en kleuren

    Mooi
    Raar dat er nog geen reactie is. Ik vind hem heel mooi

    Comment


    • #3
      Re: Wolken en kleuren

      nikolaos, bedankt voor je reactie, blijkbaar zal de rest hem niet mooi vinden he' ik zal sneeuwfoto's moeten plaatsen zekers?
      Groetjes Rudy
      Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

      Comment


      • #4
        Re: Wolken en kleuren

        De wolken worden geels gemaskeerd door dat gebouw. Kon je dat niet vermijden door meer naar links te gaan. Nu is dat zo één zwart vlak.
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

        Comment


        • #5
          Re: Wolken en kleuren

          Dat was het uitterste puntje van ons terras, als ik nog 1 stap naar links had gedaan , stond ik een verdiep lager en had ik helemaal geen foto meer gehad
          Groetjes Rudy
          Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

          Comment


          • #6
            Re: Wolken en kleuren

            Met alle respect, maar wat is een mooie foto? Ik vind het fenomeen dat je hebt geregistreerd best mooi. Maar als foto? Niet echt. De vlakverdeling bijvoorbeeld is zoals gezegd niet goed. Een gebouw voor je belangrijkste onderwerp. Het gebouw weg en alleen onder in het kader het silhouet van bomen en je had een mooie. Ok, als je er niets aan kan doen, kan je er niets aan doen, maar dat maakt het nog geen mooie foto. Dat is dan een kwestie van niet op je terras te blijven staan en naar buiten te gaan voor een goede compositie. Ook technisch valt er nog wel wat op te merken (ik lijk wat scherpte te missen en ik zie een kleurzweem).

            Kortom: ik vind 'm inderdaad niet zo mooi.

            Comment


            • #7
              Re: Wolken en kleuren

              Nog niet gezien, ik vind hem wel mooi als foto. Is eens iets anders.
              facebook
              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

              Comment


              • #8
                Re: Wolken en kleuren

                Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk bericht
                Met alle respect, maar wat is een mooie foto? Ik vind het fenomeen dat je hebt geregistreerd best mooi. Maar als foto? Niet echt. De vlakverdeling bijvoorbeeld is zoals gezegd niet goed. Een gebouw voor je belangrijkste onderwerp. Het gebouw weg en alleen onder in het kader het silhouet van bomen en je had een mooie. Ok, als je er niets aan kan doen, kan je er niets aan doen, maar dat maakt het nog geen mooie foto. Dat is dan een kwestie van niet op je terras te blijven staan en naar buiten te gaan voor een goede compositie. Ook technisch valt er nog wel wat op te merken (ik lijk wat scherpte te missen en ik zie een kleurzweem).

                Kortom: ik vind 'm inderdaad niet zo mooi.
                Ik ben blij dat je het zelf aangeeft wat is een mooie foto, ieder heeft daar idd een eigen mening over. trouwens het was oorspronkelijk mijn bedoeling om dat gebouw en de bomen in silhouet weer te geven, maar blijkbaar valt dit niet bij iedereen in de smaak, ik heb daar alle respect voor.
                Maar uw opmerking aangaande scherpte ?? deze foto is op statief getrokken dus veel meer kan een mens niet doen denk ik. en stap naar buiten om een goede compositie te krijgen, "ok" als er geen haag van 2 meter voor je neus staat, dus ik was sowieso verplicht om te blijven staan om de mooie kleuren vast te leggen, jammer genoeg.

                En niet iedereen heeft altijd de ideale plaats of locatie en of tijdstip om de perfecte foto te nemen. ik woon nu jammer niet op den boeren buiten zoals ze bij ons zeggen, ik moet het doen in een gemeente
                Last edited by Rudy_VDS; 22 januari 2013, 11:29.
                Groetjes Rudy
                Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                Comment


                • #9
                  Re: Wolken en kleuren

                  vind hem mooi zoals ie is.
                  die stralen zo vanaf achter dat gebouw vandaan....ja.
                  een heel mooi tegenlichtje hoor.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wolken en kleuren

                    Even voor de duidelijkheid: ik bedoel het allemaal goed en constructief he?

                    Ik bedoel niet dat ik kan definiëren wat een goede foto is. Zeker niet de gevoelswaarde ervan. Een definitie is er namelijk niet en de gevoelswaarde is afhankelijk van de kijker. Ik kan enkel zeggen of ik het een goede foto vind, voor wat dat waard is. Je doet daar dan mee wat je wil. Wel zijn er nog wat meer objectieve criteria. Scherpte is daar een van. En zonder hier dezelfde discussie op te rakelen als elders op het forum over scherpte en het al dan niet overwaarderen daarvan, als je een foto scherp wenst (en ik vermoed dat dat hier de bedoeling was), en hij is licht onscherp, is i niet helemaal gelukt. Als je 'm om artistieke redenen wat onscherp wenst en het werkt in het geheel: heel goed. Maar ik mis hier dus wat scherpte, maar dat kan evengoed met de verkleining te maken hebben hoor. Maar om te zeggen dat je met enkel een statief klaar bent is wel heel kort door de bocht. Dan zou ik mij eens afvragen waar die ringen op je lens voor zijn.

                    Maar het belangrijkste voor mij is dat het aandeel dat het silhouet krijgt in deze compositie, voor mij te veel is. Als andere mensen dat niet vinden: geen probleem, kan jij mooi op je balkon blijven staan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wolken en kleuren

                      Ik heb geen probleem met je opmerkingen hoor anders moet je hier niets posten, maar ik weet 200% zeker dat de foto haarscherp is, volgens mij komt dit omdat ik de foto heb moeten verkleinen voor het forum. Nochtans is deze verscherpt in photoshop vooraleer ik deze heb geupload.
                      Groetjes Rudy
                      Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wolken en kleuren

                        Ik zou er persoonlijk onderaan een 3-tal cm afdoen, zodat je zwarte vlak wat minder wordt en er meer aandacht naar de prachtige lucht en dan houdt je er imo een knappe foto aan over.
                        Zowiezo moet je volgens mij deze foto bekijken met een witte achtergrond dan komt hij ook beter tot zijn recht.
                        Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                        www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wolken en kleuren

                          Op vraag een beetje bijgesneden onderaan en op witte achtergrond geplaatst beter zo ?
                          Groetjes Rudy
                          Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                          Comment

                          Working...
                          X