Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

film funcktie op dslr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • film funcktie op dslr

    zit er op b.v een 300d een film funktie?

    je koopt een camera om fotos te maken.
    anders kocht je wel een video camera.

    maar ok de meeste digitale cameras hebben een video funcktie .
    de kwaliteit van de video van b.v een s7000 van fuji is gelijk aan vhs kwaliteit.

    het is toch een leuk extratje.

    maar ik lees hier niks over bij reflex cameras.
    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

  • #2
    je moet dat helemaal niet vergelijken met videocamera's wat uit een fotocamera komt. Videocamera is professioneel op betacam nog atlijd op band, hierbij ook analoog. DV is band, DigitalHI8 is band. De omzetting is wel digitaal. Bestanden zijn anders veel te groot. Er bestaan wel camera's die op DVD schrijven, vind ik wel gek, moet je toch telkens een paar DVD's opmaken. Er gaat wel 4gig op maar met een groot filmpje ga je over de 4 gig.

    Maar allesinds, je kan niet filmen met een DSLR, waarom? weet ik niet 100% zal wel zijn doordat je met een echte lens en zoeker zit. Dit lijkt mij vry onlogisch dat zo iets kan filmen eerlijk gezegd.

    Comment


    • #3
      gaat idd niet en reden is omdat er dus een spiegel voor je beeldsensor zit
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #4
        heel simpel: nee dat kan niet. En waarom niet? Omdat er een spiegel voor de sensor zit en dat als je er een filmpje mee zou willen opnemen, de spiegel opgeklapt zou moeten blijven, maar dan zie je weer niets door de zoeker (want daar zit de spiegel voor).

        De Oly E10 en E20 (min of meer DSLRS met vaste lens), hebben wel een halfdoorlatende spiegel met een filmmogelijkheid (en daarbij kan je ook het lcd-schermpje als "zoeker" gebruiken, hangt met elkaar samen).




        www.lowspark.nl

        Comment


        • #5
          Originally posted by creXis
          je moet dat helemaal niet vergelijken met videocamera's wat uit een fotocamera komt. Videocamera is professioneel op betacam nog atlijd op band, hierbij ook analoog. DV is band, DigitalHI8 is band. De omzetting is wel digitaal. Bestanden zijn anders veel te groot. Er bestaan wel camera's die op DVD schrijven, vind ik wel gek, moet je toch telkens een paar DVD's opmaken. Er gaat wel 4gig op maar met een groot filmpje ga je over de 4 gig.

          Maar allesinds, je kan niet filmen met een DSLR, waarom? weet ik niet 100% zal wel zijn doordat je met een echte lens en zoeker zit. Dit lijkt mij vry onlogisch dat zo iets kan filmen eerlijk gezegd.
          Je zal je spiegel maar 25 keer per seconde omhoog laten klappen, anders zie je niet waar je filmt

          Tenzij je de spiegel opklapt in videomode en enkel nog op het schermpje werkt, maar dan heb je de sluiter weer die een 25 fps flow moet aankunnen... En dan nog... gemotoriseerde zoomlensen op een DSLR met ease-in en ease-out... Nog niet zo frequent gevonden. Een traploos diafragma zou dan ook wel handig zijn, enz...

          PS: video:
          Je kan een opname-module naar keuze aan een professionele camera hangen. Als je je Betacam RGB naar een HD-recorder wil sturen in de studio... waarom niet? Of desnoods een DVD-RW als je echt wil

          Comment


          • #6
            Originally posted by Koen_vervoort
            Originally posted by creXis
            je moet dat helemaal niet vergelijken met videocamera's wat uit een fotocamera komt. Videocamera is professioneel op betacam nog atlijd op band, hierbij ook analoog. DV is band, DigitalHI8 is band. De omzetting is wel digitaal. Bestanden zijn anders veel te groot. Er bestaan wel camera's die op DVD schrijven, vind ik wel gek, moet je toch telkens een paar DVD's opmaken. Er gaat wel 4gig op maar met een groot filmpje ga je over de 4 gig.

            Maar allesinds, je kan niet filmen met een DSLR, waarom? weet ik niet 100% zal wel zijn doordat je met een echte lens en zoeker zit. Dit lijkt mij vry onlogisch dat zo iets kan filmen eerlijk gezegd.
            Je zal je spiegel maar 25 keer per seconde omhoog laten klappen, anders zie je niet waar je filmt

            Tenzij je de spiegel opklapt in videomode en enkel nog op het schermpje werkt, maar dan heb je de sluiter weer die een 25 fps flow moet aankunnen... En dan nog... gemotoriseerde zoomlensen op een DSLR met ease-in en ease-out... Nog niet zo frequent gevonden. Een traploos diafragma zou dan ook wel handig zijn, enz...

            PS: video:
            Je kan een opname-module naar keuze aan een professionele camera hangen. Als je je Betacam RGB naar een HD-recorder wil sturen in de studio... waarom niet? Of desnoods een DVD-RW als je echt wil


            ja klopt zeker, ik wil maar duidelijk maken dat échte videosystemen héél iets anders is dan een dslr. Enja, uiteraard, DVD-RW heb zelf nooit iets opgenomen met zo'n camera. Werk alleen met DV dus zal volgende keer wat verder denken

            Comment


            • #7
              [QUOTE] Originally posted by creXis
              ja klopt zeker, ik wil maar duidelijk maken dat échte videosystemen héél iets anders is dan een dslr. Enja, uiteraard, DVD-RW heb zelf nooit iets opgenomen met zo'n camera. Werk alleen met DV dus zal volgende keer wat verder denken
              Oh... maar ik gaf een antwoordje in het verlengde van dat van jou, niet echt als correctie, want het is inderdaad zo dat de meeste draagbare systemen nog steeds gevuld worden met -het is wat het is- magneetband...

              Ik wilde het alleen zo breed mogelijk opentrekken

              Comment


              • #8
                [QUOTE] Originally posted by Koen_vervoort
                Originally posted by creXis
                ja klopt zeker, ik wil maar duidelijk maken dat échte videosystemen héél iets anders is dan een dslr. Enja, uiteraard, DVD-RW heb zelf nooit iets opgenomen met zo'n camera. Werk alleen met DV dus zal volgende keer wat verder denken
                Oh... maar ik gaf een antwoordje in het verlengde van dat van jou, niet echt als correctie, want het is inderdaad zo dat de meeste draagbare systemen nog steeds gevuld worden met -het is wat het is- magneetband...

                Ik wilde het alleen zo breed mogelijk opentrekken
                Occupation: Meester in de audiovisuele kunst

                ik ben ook een leerling in de audiovisuele kunst, die vatte dat nooit hetzelfde op hé

                Comment


                • #9
                  ok bedankt ben ik weer wat wijzer geworden.
                  FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                  Canon EOS600d

                  Comment


                  • #10
                    Naast de spiegel en de sluiter is er nog een ander probleem: de meeste CCDs die in DSLRs gebruikt worden geen video opnemen (het is een ander type CCD); zie mijn post in deze thread:
                    http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=40391


                    Jörg
                    Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

                    Comment

                    Working...
                    X