Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reportageflitsers en een lichtmeter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • reportageflitsers en een lichtmeter

    Onlangs wou ik snel even een opstelling maken om een portret te maken.
    Ik wou daarbij mijn reportageflitsers gebruiken (1xSB900 en 1 Leitz)
    Voor de lol en omdat ik de witte achtergrond +2 stops wou belichten had ik de flitsers op manueel gezet en dan wou ik met mijn lichtmeter kijken wat het in te stellen diafragma moest zijn.
    Maar mijn lichtmeter wou het niet goed doen .
    Ik kreeg een onrealistisch resultaat (sorry ik weet niet meer welk resultaat ik dacht f1 of zo )
    Ik heb dan maar snel even zelf geschat wat het juiste diafragma was en met een paar testen kwam ik er ook uit. (werd tenslotte f 8 )
    Daarna heb ik even mijn lichtmeter geprobeerd bij mijn studioflits en de meter werkt daar gewoon goed.

    Ik vraag mij nu af wat er mis is gegaan, zou de reportageflitser een voorflits hebben gemeten ?
    Of is het iets anders wat ik over het hoofd zie ?

  • #2
    Re: reportageflitsers en een lichtmeter

    Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
    Ik vraag mij nu af wat er mis is gegaan, zou de reportageflitser een voorflits hebben gemeten ?
    als de flitser manueel is ingesteld, heb je geen voorflits
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: reportageflitsers en een lichtmeter

      Hoe wilde je flitsers ontsteken?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: reportageflitsers en een lichtmeter

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Hoe wilde je flitsers ontsteken?
        Dat zal het inderdaad zijn ! De flitsers gaan af via de pop up flits van mijn camera, wellicht heeft de lichtmeter deze flits gemeten.

        Comment

        Working...
        X