Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afbeelding in color efex pro4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • afbeelding in color efex pro4

    Ik gebruik color efex pro als plug in in photoshop CS3 maar als ik naar de plug in ga zie ik niet de afbeelding, dus ik weet nietgelijk wat ik aanpas.
    Wat moet ik aanpassen om de afbeelding in color efex te zien?

    Alvast bedankt voor jullie reacties

    Raf

  • #2
    Je moet je foto eerst openen in PS en dan via filters je color efex plugin aanklikken. Dan kan je binnen PS in de Nik Siftware werken. Je in Nik bewerkte foto wordt dan een LAYER (was tikfout) in PS.

    Het gebruik wordt ook duidelijk uitgelegd op de website van Nik Software, waarvan je ook de overzichtelijke handleidingen kan downloaden in de rubriek software.

    Ook op de website/blog van Piet van den Eynde http://morethanwords.be is er info te vinden.

    Succes.
    Fujifilm X-T4, Fuji X-E3

    Comment


    • #3
      Re: afbeelding in color efex pro4

      Bedankt voor de reactie.

      Maar ik op de foto in PS en dan via filters naar color efex. Color efex gaat dan open zodat ik de foto kan bewerken maar ik krijg dan in color efex geen afbeelding te zien van de foto die ik geopend heb in PS. Wel als kleine kaderke links bij de verschillende filters maar niet als grote afbeelding.

      Comment


      • #4
        Re: afbeelding in color efex pro4

        Ik was even in de overtuiging dat CEP4 niet zou werken in Photoshop CS3. Ik ben intussen ge-upgrade naar CS6, maar heb de vorige versies (CS3, CS4, CS5) nog op mijn Mac staan.
        Maar jawel: CEP4 werkt evengoed in CS3. Te vinden onder Filter>Nik Software...


        Dus ga gewoon tewerk zoals hierboven gezegd wordt.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: afbeelding in color efex pro4

          Oorspronkelijk geplaatst door raf72 Bekijk bericht
          Bedankt voor de reactie.

          Maar ik op de foto in PS en dan via filters naar color efex. Color efex gaat dan open zodat ik de foto kan bewerken maar ik krijg dan in color efex geen afbeelding te zien van de foto die ik geopend heb in PS. Wel als kleine kaderke links bij de verschillende filters maar niet als grote afbeelding.
          Zeer vreemd... Hm... Misschien is er een verschil tussen Mac en PC wat de plugins van Nik Software betreft, maar ik heb links een lijstje van mogelijke effecten, en in het midden wordt de gekozen effect onmiddellijk toegepast op mijn beeld:
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: afbeelding in color efex pro4

            Bij mij ziet het beeld het zelfde uit alleen heb ik de grote afbeelding niet, dat is bij mij een zwart vlek.
            Ik kan wel veranderen naa een vak of 2 vakken maar het blijft allemaal zwart .

            Comment


            • #7
              Re: afbeelding in color efex pro4

              Is dat altijd zo geweest, of is het opeens veranderd?
              Wat ik zou voorstellen is uninstall, en daarna opnieuw installeren, in de hoop dat het dan wel werkt. Elke Nik Software "module" komt met een uninstaller:
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: afbeelding in color efex pro4

                Het is al van het begin zo maar ik zal color eens opnieuw installeren en kijken of het dan wel werkt.

                Comment


                • #9
                  Re: afbeelding in color efex pro4

                  Ik heb unstall gedaan en opnieuw geinstalleerd maar ik hou het problemme nog steeds
                  Kan het zijn dat color efex een bepaalde type van bestand niet kan zien?
                  Ik weet het ook nie goe.

                  Comment


                  • #10
                    Re: afbeelding in color efex pro4

                    Wat is jouw bestandstype?
                    Bij mij is het ofwel CR2 (Canon RAW) die na enige RAW-bewerking in Photoshop wordt geopend. Op dat moment heb je een bestand dat door Photoshop, en dus ook door de (meeste?) plugins kan gelezen worden, tiff, psd, jpg zouden voor Nik geen probleem mogen zijn.
                    Heb je nog andere Nik plugins, of enkel over CEP 4?
                    Als je bv ook over SEP (Silver Efex) beschikt, krijg je dan wel een goed beeld te zien, zoals deze (nogal gelijkaardig aan die van CEP)
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: afbeelding in color efex pro4

                      Ik gebruik bijna altijd JPG omdat ik in photoshop NEF-Raw niet goed open krijg.
                      Ik heb alleen nog maar CEP4 als plugin van NIK.
                      Mss eens kijken wat de Sep kost maar dat is mss ook wel zonde als die ook niet goed werkt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: afbeelding in color efex pro4

                        1) je kunt altijd een trial downloaden en uitproberen.
                        2) wat ik me afvraag is: zou het aan de drivers van je videokaart kunnen liggen? Als Mac-gebruiker ben ik daar niet echt in thuis. Wel hebben we onlangs iemands probleem kunnen oplossen met een update van de drivers.
                        Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.


                        (daar ging het wel over nog een ander Nik-produkt, en er was wel degelijk een bepaalde foutboodschap, maar het is toch misschien de moeite om dit eens te proberen?)
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment

                        Working...
                        X