Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L.R oude programma versies verwijderen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • L.R oude programma versies verwijderen?

    In mijn software programma's zie ik dat ik nu 3 versies L.R staan heb? de laatste versie is L.R 4.3 64 bits.

    Mag ik de versies L.R 3.6 64 bits en L.R. versie 1.10.00 verwijderen.
    De versie L.R 3.6 64 bits wordt ook nog steeds met het opstarten van de P.C opgeladen, wat helemaal niet nodig denk ik.
    mvg.

  • #2
    Re: L.R oude programma versies verwijderen?

    Normaal wordt bij installatie van lightroom een vorige versie automatisch verwijdert. Wel is het mogelijk dat nog een aantal files blijven staan, maar het programma zelf zou toch verdwenen moeten zijn. Hier kan ik in elk geval geen vorige versie meer opstarten (gewoon omdat de programmamap van die vorige versie het programma niet meer bevat...).
    Hier stel ik ook niet in dat lightroom bij het starten van mijn pc ook moet opstarten.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: L.R oude programma versies verwijderen?

      Da's misschien op Windows het geval, maar bij mij op Mac heeft de installatie van LR4 (intussen 4.3) de versie van LR3 (intussen 3.6) nooit overschreven, of verwijderd.
      Ik heb dus ook nog LR3 en LR4 naast elkaar staan.
      Net zoals ik trouwens nog altijd Photoshop CS3, CS4, CS5 en CS6 broederlijk naast elkaar heb.
      En dat is in tegenstelling tot de meeste andere programma's die ik heb, die effectief de oude versie(s) verwijderen (of tenminste vragen of ze mogen verwijderd worden).
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: L.R oude programma versies verwijderen?

        Bij updates wordt de oude versie steeds vervangen, maar bij upgrades blijft de vorige versie gewoon staan. Het zou diefstal van Adobe zijn als ze die weghaalde.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: L.R oude programma versies verwijderen?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Bij updates wordt de oude versie steeds vervangen, maar bij upgrades blijft de vorige versie gewoon staan. Het zou diefstal van Adobe zijn als ze die weghaalde.
          Dat zal inderdaad ook kloppen : ik had het weldegelijk op updates... Ik ben een tijdje geleden ook van LR 3 naar LR 4 overgeschakeld, maar ben eigenlijk vergeten wat het ding toen gedaan heeft.
          De Catalogus van LR3 werd wel overgezet...
          Het zou inderdaad wel kunnen dat ik LR3 dan manueel verwijderd heb (want nu heb ik het in elk geval niet meer staan).
          Groeten,

          Polleke

          Comment

          Working...
          X