Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Update Mariette in actie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Update Mariette in actie.





    Update

    Graag u mening, daar leer ik van.
    Last edited by Felix69; 20 januari 2013, 12:47. Reden: Update na reactie van Plaatwerker.

  • #2
    Re: Mariette in actie.

    Te weinig wit, te weinig zwart en zo een roze zweem.

    Maak er eens een gewoonte van om vooraf naar het histogram van je foto's te kijken.

    Nu krijg je een pittiger plaat met de auto-knop bij curven/levels in PS(E).

    Mooi camerastandpunt.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Mariette in actie.

      Actie mooi vastgelegd!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Mariette in actie.

        Mooi licht, maar der moet veel meer pit in.
        Leuke foto hoor.
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: Mariette in actie.

          De raad van Plaatwerker opgevolgd en een heel ander resultaat. Ziet er ook beter uit volgens mij. Maar moet alles over het histogram nog een doornemen want dit en curven is niet zo gemakkelijk uit te voeren. Maar ik zeg het zelf " van jullie reacties leer ik veel" en dat waardeer ik van harte. Daarom is het voor mij ook nog moeilijk om reacties te geven op geposte foto's als het om kleur gaat.

          Comment


          • #6
            Re: Mariette in actie.

            Ik vind hem en ik vrees dat Plaatbewerker dat ook zal vinden (?) te donker. Nu, ik werk niet in PS dus ik kan je geen gerichte raad geven hierin.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Mariette in actie.

              Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
              Ik vind hem en ik vrees dat Plaatbewerker dat ook zal vinden (?) te donker. Nu, ik werk niet in PS dus ik kan je geen gerichte raad geven hierin.
              Inderdaad, eerder een verslechtering.
              Ga gewoon eens lekker spelen en studeren en probeer toe te werken
              naar dit resultaat: https://lh6.googleusercontent.com/-d...f08%2520pw.jpg
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Mariette in actie.

                Ik vraag me af hoe sommige mensen hun monitors hebben ingesteld?

                Qua kleuren is de eerste duidelijk de beste en met 10% verscherping wordt ie nog beter.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #9
                  Re: Mariette in actie.

                  Ik heb mij ook eens gewaagd aan deze foto, omdat ik vond het origineel eigenlijk het beste van de drie, maar er was toch iets mis met de kleuren.

                  Ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt, maar soms kan ik het niet laten.

                  Klik hier voor mijn versie!
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mariette in actie.

                    Is dit een crop??
                    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mariette in actie.

                      Ja dit is een crop

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mariette in actie.

                        Je eerste is de beste vind ik .
                        Die van Plaatwerker heeft op mijn scherm een blauwzweem ?
                        Ligt dit aan mijn scherm of hebben er meer onder jullie hier mee te kampen ?
                        Groetjes
                        luc
                        Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mariette in actie.

                          Oorspronkelijk geplaatst door lucske_40 Bekijk bericht
                          Je eerste is de beste vind ik .
                          Die van Plaatwerker heeft op mijn scherm een blauwzweem ?
                          Ligt dit aan mijn scherm of hebben er meer onder jullie hier mee te kampen ?
                          Groetjes
                          luc
                          Ik heb mijn eindresultaat nogmaals afgezweemd maar er trad geen wijziging meer op.
                          Is de door jouw genoemde blauwzweem een indruk of is het ook technisch vast te stellen?
                          Kan dat laatste niet, dan vrees ik dat het aan de calibratie van het scherm ligt.

                          Ik kan het niet helpen maar ik vind mijn bewerking gewoon de beste.
                          Last edited by Plaatwerker; 20 januari 2013, 21:17. Reden: is
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mariette in actie.

                            Oorspronkelijk geplaatst door lucske_40 Bekijk bericht
                            Je eerste is de beste vind ik .
                            Die van Plaatwerker heeft op mijn scherm een blauwzweem ?
                            Ligt dit aan mijn scherm of hebben er meer onder jullie hier mee te kampen ?
                            Groetjes
                            luc
                            Bij mij toont deze ook te blauwig.

                            Ik vind het een leuk actieplaatje
                            Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: Update Mariette in actie.

                              Of het technisch vast te stellen is weet jij waarschijnlijk beter dan mij
                              Ik zie alleen veel te veel blauw op mijn scherm en plumeau heeft blijkbaar hetzelfde gezien ...
                              Misschien zijn er nog wel meer mensen die het zien en bij wie het scherm dan is moet gekalibreerd worden ?
                              Groetjes Luc
                              Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                              Comment

                              Working...
                              X