Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta Z1: top! of toy? & kopen via internet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta Z1: top! of toy? & kopen via internet?

    Na behoorlijk wat lees- en klikwerk, kijken en vergelijken (zij het vnl. op papier) komt de Minolta Z1 er nog steeds erg goed (prijs/kwaliteit) uit als digitaal fototoestel in zijn klasse en als je 'de Belgische Consumentenbond' mag geloven is het helemaal een schitterend toestel dat vrij superieur is t.o.v. andere soortgelijke en vaak (veel) duurdere toestellen.
    Toch hoor je hier geregeld de woorden: speelgoed, te licht, weinig duurzaam materiaal, batterijklepje zeer fragiel enz. wat me dan weer aan het twijfelen maakt.

    Denken jullie er dan totaal anders over dan de zgn. Belgische Consumentenbond?
    Zijn er betere toestellen van om en bij de 3à400 Euro op de markt?

    En, is het de moeite om voor de (merkelijk; soms tot 40%) goedkopere internetwinkels te kiezen? Ervaringen?

    Tnx!

  • #2
    Of er betere toestellen zijn ?daar ga ik me niet over uitspreken
    Maar ik zou toch even een vergelijk maken op volgende site

    www.dfip.nl

    alle merken zijn daar aanwezig ,kijk zelf even wat ge voor dezelfde prijs kunt kopen.

    en kopen via internet in een winkel waar ge kunt afhalen in Nederland of Duitsland is altijd geld gespaard.
    Groetjes
    http://www.vehe.be

    Comment


    • #3
      De Z1 zou gemakkelijk een probleem hebben met een blokkerend onderdeel: als je switcht tussen EVF en LCD scherm, is er een spiegeltje dat in een andere positie gaat staan. Bij de Z1 zijn er naar verluid verschillende gevallen waarbij dat spiegeltje bleef hangen, en dus niet meer geswitcht kon worden. Die moesten dan toestel binnenbrengen om een of ander pinnetje iets korter te laten maken.

      Ikzelf heb me onlangs ne Z2 aangeschaft. Dat is een verbeterde versie van de Z1. Tot nu toe ben ik er wel goed content over.

      Aanrader:
      www.dpreview.com
      Minolta Dimage Z2

      Comment


      • #4
        een 10 x zoom voor dat geld dan zou ik veel liever een olumpus
        c765 of de c750 kopen.

        kwalitief beter.
        ook de buitenkant die is b.v van metaal in plaats van plastic zoals bij de z1-z2.

        wat b.v snel kapot gaat is het batterij klepje bij de minolta.

        als ik jouw was dan kocht ik de c765.

        nieuw model
        kwalitief echt beter als beide minolta kijk op stevies digi site
        FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
        Canon EOS600d

        Comment

        Working...
        X