Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PSP X4 lagen samenvoegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PSP X4 lagen samenvoegen

    Ik heb in PSP X4 een combinatie gemaakt van een aantal lagen. Als PSPbestand heeft dit een grootte van 4.95MB. Als ik alle lagen samenvoeg en opsla (als JPEG) dan hou ik maar 292kB over. Heeft iemand een tip hoe ik het kan opslaan zonder veel verlies?
    Gr. Sig

    Een dag niet geschoten is altijd mis.

  • #2
    Re: PSP X4 lagen samenvoegen

    Welke compressie gebruik je bij "opslaan als jpg". Ik ken PSP niet, maar weet dat de bestandsgrootte serieus vermindert (en ook de kwaliteit) als je ipv op "12" te bewaren, bijvoorbeeld opslaat met kwaliteit "7".
    Maar nogmaals, hoe PSP die compressie uitdrukt weet ik niet.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: PSP X4 lagen samenvoegen

      Dank voor je snelle antwoord. Als ik opsla in een andere compressie dan kom ik hooguit uit op 625 Kb. Dit is nog te weinig voor een afdruk van 30x120cm.
      Ik beschik over Photoshop CS3 maar werk er eigenlijk te weinig mee om het goed onder de knie te krijgen. Kun je misschien heel summier een klein opsomming geven wat de beste manier is om dit in PS te maken...??
      Gr. Sig

      Een dag niet geschoten is altijd mis.

      Comment


      • #4
        Re: PSP X4 lagen samenvoegen

        1) Je hebt dus een document met verschillende lagen.
        2) Je spreekt van 625KB, maar wat zijn je afmetingen? Bijvoorbeeld, een klassiek JPG (van mijn 7D) is toch al vlotjes: 5184x3456px of 5,7MB groot.
        3) In Photoshop CS3 (ook nog op mijn Mac, hoewel ik intussen naar CS6 ben ge-upgrade), zal ik op een bepaald moment:
        a) lagen samenvoegen (in E versie Layer>Flatten Image...)
        b) indien nodig nog verscherping toepassen, ofwel via NikSoftware, in welk geval je opnieuw een Flatten Image zult moeten doen
        c) File>Save as...
        In screenshots ziet er dat uit als:

        en


        Hopelijk helpt deze info een beetje...
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: PSP X4 lagen samenvoegen

          Dank voor je uitleg. Ik ben niet erg bedreven met CS, maar ga me er nu zeker verder in verdiepen. Je uitleg zal me zeker opweg helpen.
          Voor mijn probleem heb ik de oplossing gevonden, en wel een héle simpele....
          Ik ben begonnen met een "Nieuw Bestand" met witte achtergrond. Hierop de nieuwe lagen toegevoegd en verkleind.
          Deze achtergrond had ik gemaakt op 2400x600 pix.... En dat is een hele domme fout.
          Geen wonder dat mijn hele bestand na samenvoegen van de lagen niet verder komt als 292 KB.
          Een fout waar ik lang naar heb gezocht.... en 'm nooit meer zal maken!
          Maar nu had ik dit volledig over het hoofd gezien....
          Gr. Sig

          Een dag niet geschoten is altijd mis.

          Comment


          • #6
            Re: PSP X4 lagen samenvoegen

            Oorspronkelijk geplaatst door SWee Bekijk bericht
            Deze achtergrond had ik gemaakt op 2400x600 pix.... ....
            Deze grootte van canvas met 24 bit kleurdiepte is, ongecomprimeerd, nochtans 4,32 MB !??? ...

            Comment

            Working...
            X