Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tool Uitsnijden in Photoshop CS6 64 bits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tool Uitsnijden in Photoshop CS6 64 bits

    Hallo,
    Sinds 12/12/2012 heb ik Photoshop CS6 via intekening voor 1 jaar met maandelijkse betalingen op mijn tevens splinternieuwe HP Pavilion desktop pc staan draaiend op Windows 8 64 bits.
    Na intekening ontving ik per e-mail een link om CS6 te downloaden en te installeren. Dit verliep praktisch automatisch en probleemloos.
    Maar er klopt iets niet met de tool "Uitsnijden". Als ik hierop klik om te gebruiken op een foto, word deze foto onmiddellijk zwart. Ik zie dus mijn foto niet meer.
    Klik ik nu eender waar naast de gekozen foto, is ze opnieuw zichtbaar. Wil ik nu verder werken met het uitsnijden word weer alles zwart zodat ik niet kan zien wat ik doe. Het verschuiven
    van het uitsnijdkader gebeurt onder constant geflikker zodat verder werken niet echt meer mogelijk is omdat ik de uitsnede niet kan volgen. Ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen.
    De fout zit ook in de 32 bis uitvoering van CS6.

    Volgende instellingen bij de tool Uitsnijden staan aangevinkt:
    - regel van derden en overlay automatisch tonen
    - klassieke modus gebruiken + uitsnijdschild inschakelen met dekking van 75%
    - uitgesneden pixels verwijderen

    In Voorkeuren - Prestaties, is "GPU gebruiken" aangevinkt alsook "GPU gebruiken om sneller berekeningen uit te voeren" en "Anti-aliashulplijnen en -paden". Tekenmodus is ingesteld op Geavanceerd.
    De gedetecteerde GPU is AMD Radeon HD 7450 op de nieuwe HP Pavilion pc.

    Tenslotte kan ik ook geen updates meer uitvoeren omdat de Adobe Application Manager momenteel al de hele week niet meer werkt.

    Kan mij iemand helpen? Groetjes.

  • #2
    Re: tool Uitsnijden in Photoshop CS6 64 bits

    (ik zie dat je mijn raadgeving om je te registreren hebt opgevolgd; hier in dit subforum zou men je moeten kunnen helpen).
    Zelf werk ik met de engelstalige versie van Photoshop CS6 (niet de extended versie), op Mac en weet ik niet of ik je onmiddellijk van dienst kan zijn.
    Even een screenshot van hoe (momenteel) mijn (crop)instellingen staan. Zoals je ziet verkies ik de nieuwe manier van croppen (dus niet de classic mode), maar ik vraag me af wat jij hebt staan waar ik een rood ovaaltje heb geplaatst. Dat (of bepaalde cijfers in de twee veldjes daarnaast) zouden wel eens kunnen bepalen wat jij precies ziet.


    Bij mij ging de update van 13.0.3 naar 13.0.4 gisteren zonder problemen, maar op de MacBookPro van mijn vrouw crashte Adobe Application Manager. Vandaag kon ik wel via Help>Updates... ook bij haar de nieuwe versie installeren. Ik vermoed dat je ook altijd de nieuwste update rechtstreeks van de Adobe Site kunt downloaden, alleen heb ik geen ervaring met de NL versie.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: tool Uitsnijden in Photoshop CS6 64 bits

      Hi, fijn voor zo een snelle reactie.
      Ik heb net dezelfde instellingen. Ik weet niet waarom mijn gekozen foto die ik wil bewerken met de tool "Uitsnijden" verandert in het zwart op het moment dat ik de tool aanklik.
      ik kan er momenteel niet mee werken omdat de foto telkens opnieuw verandert in het zwart op het moment dat ik het uitsnijdkader wil aanpassen.
      Updaten vanuit "Help" - "Updates" werkt ook niet. Als ik klik op "Updates" verschijnt die Adobe Application Manager met de melding "Controleren op updates..." maar er gebeurt verder niets. Ook niet als ik deze een half uur of nog langer laat open staan.
      Ik weet het echt niet meer. Bedankt en de groetjes.

      Comment


      • #4
        Re: tool Uitsnijden in Photoshop CS6 64 bits

        als je "open GL tekenen inschakelen" uitvinkt bij GPU-instellingen
        en daarna uit Photoshop gaan en terug opzetten kan het opgelost zijn volgens
        http://www.photoshopgurus.com/forum/...crop-tool.html

        Comment


        • #5
          Re: tool Uitsnijden in Photoshop CS6 64 bits

          Het is volgens de link die ddavid geeft, blijkbaar een probleem dat meer voorkomt. Hopelijk is het met het uitvinken bij de GPU-instellingen opgelost.
          Daarmee heb je natuurlijk nog altijd niet je updater weer aan de praat...
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: tool Uitsnijden in Photoshop CS6 64 bits

            Bedankt voor al de reacties.
            Ik heb nog een tijdje zitten te zoeken via Google met als zoekterm de versie die ik momenteel heb van CS6, namelijk 13.1.1. Ik wilde op die manier via een link op de site van Adobe terecht komen om daar dan de nieuwste updates binnen te halen.
            Daar zag ik plots iets staan over flikkering (weliswaar in het Engels) bij gebruik van de crop tool. Hetzelfde wat ook bij mij gebeurde als ik deze tool wilde gebruiken.
            Via Voorkeuren - Prestaties heb ik bij GPU-instellingen - Geavanceerde instellingen de Tekenmodus op Standaard gezet en het probleem waarmee ik sinds 12/12/2012 te maken had was opgelost!!!!!!!!!!!
            Géén zwart beeld meer en géén geflikker meer. Ik vermoed dat de videokaart AMD Radeon HD 7450 niet als te best is van kwaliteit.

            Nu nog de updates binnenhalen maar Adobe Application Manager vertikt het van te werken. Geregeld krijg ik een melding dat er 4 updates klaar staan voor CS6 maar ik kan niet zien welke en ik kan ze ook niet binnenhalen.
            Via Google heb ik niets gevonden over dit probleem. Via Help - Updates in CS6 zelf lukt het ook niet.
            Hopelijk krijg ik hierop nog enkele reacties op die voor een oplossing kunnen zorgen. Groetjes aan iedereen en tot .....................

            Comment


            • #7
              Re: tool Uitsnijden in Photoshop CS6 64 bits

              Hier moet toch wel een verschil zijn tussen PC/Windows en Mac, want ik heb, sinds gisteren de recentste versie en die is:

              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X