Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijgeleverd beschermkapje lcd van D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bijgeleverd beschermkapje lcd van D70

    Hallo,

    Is er iemand die dit op een of andere manier handig (met de nadruk op handig) vastgemaakt heeft aan zijn toestel zonder dat er een touwtje oid in de weg zit?

    Heb ondervonden dat als je de camera aan zijn riem tegen je laat hangen dat dit nogal gemakkelijk losspringt, met mogelijk verlies tot gevolg. (touch wood, tot hier to nog niet kwijt).


    Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

  • #2
    Ja ik ben het ook al eens verloren, en na een half uur zoeken in een bos heb ik het terug gevonden!

    Ik ben ook nieuwsgierig naar een oplossing.
    http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

    Comment


    • #3
      Originally posted by Creator
      Ik ben ook nieuwsgierig naar een oplossing.
      Siliconen?
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

      Comment


      • #4
        Bedankt voor de suggestie.
        Had nog niet in die richting gedacht.
        Zou dat de behuizing van het toestel zelf of het plastiek niet aantasten?
        Kan eventueel ook door iets anders vervangen worden. Misschien fijne dubbelzijdige plakband?

        Jo.

        Originally posted by Wunjo
        Originally posted by Creator
        Ik ben ook nieuwsgierig naar een oplossing.
        Siliconen?
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Gewone doorzichtige plakband aan de onderkant zottekes , zeker geen siliconen of dubbelzijdige plakband...
          .....Dyslexie.......

          Comment


          • #6
            Kun je niet met een klein touwtje tussen dat klepje (als het zoals bij de D100 is, zit er een gaatje in) en vb. het oogje van het plaatje van een quickrelease ?
            (dit veronderstelt wel dat je een statief met quickrelease gebruikt )


            Jörg
            Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

            Comment


            • #7
              je kan er gewoon een nagel in kloppen, maar dan helemaal tot aan de kop want anders zal de nagel mischien een draad uit uw trui trekken ( als je hem rond uw nek hangt he !!! )
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Ik heb op mijn Fuji S2 een gaatje gemaakt in het plaatje aan het lipje, waar je het afneemt.En met sterke garendraad vastgemaakt aan de ring van de body waar de draagriem door gaat. Heb nu geen problemen meer om naar het plaatje te zoeken.

                Comment


                • #9
                  Dat gaatje is voorzien door Nikon, maar het garen zou dan over de knoppen naast het display lopen en dat vindt ik toch niet zo handig...
                  Toch bedankt voor de reactie.

                  Jo.
                  Originally posted by chmbil
                  Ik heb op mijn Fuji S2 een gaatje gemaakt in het plaatje aan het lipje, waar je het afneemt.En met sterke garendraad vastgemaakt aan de ring van de body waar de draagriem door gaat. Heb nu geen problemen meer om naar het plaatje te zoeken.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Je krijgt dan natuurlijk wel een gigantische 'dead pixel' in de ccd

                    Jo.
                    Originally posted by lieven lens
                    je kan er gewoon een nagel in kloppen, maar dan helemaal tot aan de kop want anders zal de nagel mischien een draad uit uw trui trekken ( als je hem rond uw nek hangt he !!! )
                    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Dat zou gaan, maar... Dat heb ik (nog ) niet...
                      Jo.

                      Originally posted by VJ
                      Kun je niet met een klein touwtje tussen dat klepje (als het zoals bij de D100 is, zit er een gaatje in) en vb. het oogje van het plaatje van een quickrelease ?
                      (dit veronderstelt wel dat je een statief met quickrelease gebruikt )


                      Jörg
                      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                      Nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Koop bij een fotozaak die goede service levert. Ik bestelde een nieuw kapje bij Rembrandt in Merksem en toen het werd afgehaald moest de 12€ niet betaald worden. Het kapje was in een originele verzegelde Nikonverpakking (dus niet van een ander body afgepikt). Weet niet of dit voor herhaling vatbaar is

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by notex
                          Koop bij een fotozaak die goede service levert. Ik bestelde een nieuw kapje bij Rembrandt in Merksem en toen het werd afgehaald moest de 12€ niet betaald worden. Het kapje was in een originele verzegelde Nikonverpakking (dus niet van een ander body afgepikt). Weet niet of dit voor herhaling vatbaar is

                          Jawadde mannen... 12 euro voor een stuk doorzichtig plastiek dat op 800 000 stuks geproduceerd wordt... da's doorzichtig duur...

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Koen_vervoort
                            Originally posted by notex
                            Koop bij een fotozaak die goede service levert. Ik bestelde een nieuw kapje bij Rembrandt in Merksem en toen het werd afgehaald moest de 12€ niet betaald worden. Het kapje was in een originele verzegelde Nikonverpakking (dus niet van een ander body afgepikt). Weet niet of dit voor herhaling vatbaar is

                            Jawadde mannen... 12 euro voor een stuk doorzichtig plastiek dat op 800 000 stuks geproduceerd wordt... da's doorzichtig duur...
                            Vraag eens prijs Koen, voor een originele lensdop van Nikon
                            Laat me iets weten hee
                            Zou je toekomen met 12 euro?

                            Doei,
                            Theo

                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              [QUOTE] Originally posted by theokus
                              Vraag eens prijs Koen, voor een originele lensdop van Nikon
                              Laat me iets weten hee
                              Zou je toekomen met 12 euro?
                              Hehe... 't zal nipt zijn, denk ik... dat noemen we dan: 'ondoorzichtig duur'

                              Comment

                              Working...
                              X