Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom

    Maken jullie voor elke reportage een nieuwe bibliotheek of gebruiken jullie altijd dezelfde maar met meerdere mappen?

    Mvg
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

  • #2
    Re: Lightroom

    Ik werk met 2 bibliotheken(althans catalogi, want zo noemt LR dat), nl alles tot 31-12- vorig jaar en dit jaar en op 1-1-dit jaar importeer ik de catalogus van vorig jaar in de grote.

    Mappen en dergelijke hebben daar niets mee te maken.

    Ik zet mijn foto's in de volgende map(per upload): jaar/cameratype-datum-tijd, waarbij ik cameratype zelf ingeef en de datum en tijd van TransferNX komen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom

      Aangezien je maar één catalogus (bibliotheek) tegelijk open kan hebben, adviseer ik je om zoveel mogelijk met één catalogus te werken (en dus je opdrachten in meerdere mappen in die ene catalogus te stoppen).
      Anders ga je een groot deel van de voordelen van LR missen: stel dat je bv. een portfolio wil maken met je betere werk (van verschillende opdrachten), dan kan dat eigenlijk niet makkelijk als je werk verspreid zit over verschillende bibliotheken.
      Als je echt heel veel fotografeert, kan de oplossing van hjanssen een mogelijkheid zijn.
      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

      Comment

      Working...
      X