Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Triootje van paddenstoelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Triootje van paddenstoelen

    Drie paddenstoelen in de ochtenddauw...



    Groetjes
    Roeliee
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

  • #2
    Re: Triootje van paddenstoelen

    Een mooi trio, maar de foto vind ik minder.

    Groet,

    Gabriël
    Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

    Comment


    • #3
      Re: Triootje van paddenstoelen

      Naar mijn smaak veel te drukke BG,en mis wat scherpte.
      Grt
      Theike
      Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

      Comment


      • #4
        Re: Triootje van paddenstoelen

        Ja wat meer scherpte en ik zou links een stukje afsnijden.

        groetjes

        moniq
        groetjes, moniq (BD1321BE)

        A picture paints a thousand words

        Comment


        • #5
          Re: Triootje van paddenstoelen

          Ten eerste welkom op dit forum macro kan heel verslavend werken hoor
          Nu je foto, je hebt er voor gekozen om in showecase te posten dus kan je je ook aan iets hardere kritiek verwachten
          Dus zal ik je enkele tips geven
          Ten eerste stoort links nog het bruine blad dit kan je het best wegnemen voor je een foto maakt.
          Dan heb je een storend grassprietje voor de linkse paddenstoel waardoor je die groene vlek krijgt.
          Dit kan je ook voorkomen door dit sprietje even te verwijderen met een klein schaartje.
          Deze paddenstoel staat er ook niet geheel op,had je hier nog iets meer ruimte van onder gehad zoals bij je rechtse paddenstoel zou het beter zijn geweest.
          Ook opletten voor uitgebrande stukken in je foto zie links op de hoed van je rechter paddenstoel hierdoor gaat de structuur in je foto verloren(fel zonlicht is uit de boze bij macro fotografie)
          Dit kan je vermijden door met een reflectieschermpje van witte dunne stof te werken.
          Hierdoor scherm je het zonlicht af en geef je wat schaduw, maar op een andere manier kan je het ook gebruiken om bepaalde delen van je foto wat op te lichten als ze te donker zijn.
          En dan de scherpte die hier boven reeds vermeld is die is er wel maar op de verkeerde plek namelijk op de steel van je rechter paddenstoel alsook op de grassprietjes midden tussen deze drie.
          dus je scherpte diepe mocht iets groter zijn
          hoop dat je wat hebt aan deze tips en er de volgende keer iets mee kan doen


          Groetjes Liliane
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #6
            Re: Triootje van paddenstoelen

            Oorspronkelijk geplaatst door moniq Bekijk bericht
            Ja wat meer scherpte en ik zou links een stukje afsnijden.
            +1, maar der zit toch wel iets in, op goeie weg denk ik.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Triootje van paddenstoelen

              Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
              hoop dat je wat hebt aan deze tips en er de volgende keer iets mee kan doen
              Bedankt alvast voor de tips! Ik wist eigenlijk niet dat er zoveel bij kwam kijken. Ben eigenlijk ook nog niet zo heel lang bezig met fotografie (kleine 2jaar) en heb alles uit mezelf geleerd... en ik heb precies nog véél te leren Die kritiek vind ik trouwens meer dan terecht, jullie weten wel waarover je spreekt. Kritiek vind ik trouwens ook wel goed, kan je het meest uit leren, zeker als ze correct is! Het zal me zeker niet tegenhouden om nog meer foto's te posten, maar dan misschien sneller in de andere categorie Dus voel je vrij om daar dan zeker ook tips te geven hoor Enja! Het is zeker waar...macro werkt zeer verslavend...

              Groetjes en nog eens bedankt voor de tips!
              Roeliee
              Last edited by Roeliee; 18 januari 2013, 10:03.
              Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

              Comment


              • #8
                Re: Triootje van paddenstoelen

                Welkom op het forum Roeliee

                Ik sluit me ook aan bij de voorgaande comments en denk dat Liliane je al weer een stap vooruit heeft geholpen, dus ik kijk uit naar je volgende posts. Veel succes
                Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                Comment

                Working...
                X