Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Citytrip Praag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Citytrip Praag

    Ik vertrek in februari 3 daagjes naar praag, en vraag me af welke lenzen mee te nemen. En welke plekjes zeker te bezoeken?

  • #2
    Re: Citytrip Praag

    De grootste groothoek die je hebt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Citytrip Praag

      Hallo,

      Wij zijn er deze zomer geweest, maar dan voor een weekje op een camping aan de rand van de stad. Zo konden we stad en omgeving combineren.

      De klassiekers zijn zeker de moeite waard :
      - zoek maar eens op Praag en "koninklijke route" dan heb je ineens een beschrijving en kom je langs vele bekende plaatsen (zie lijstje verder)
      - Ook het Joods Kerkhof op de Joodse wijk is aan te raden (niet gratis)

      Op mijn "Must have seen lijstje stond"

      1. Karlsbrug
      2. Uurwerk
      3. Obecni dum (representatie huis)
      4. Praagse burcht
      5. St. Nicolaaskerk
      6. Wenceslas plein
      7. Strahov
      8. Joodse wijk

      Je kan ook nog de Petrin Heuvel doen, voor de mooie uitzichten over de stad. Of de televisie-toren.


      Het is een prachtige stad. Veel plezier alvast.

      Comment


      • #4
        Re: Citytrip Praag

        Ik google de plekjes alvast even, dank voor de hints

        Comment


        • #5
          Re: Citytrip Praag

          Ben zo'n 15 jaar geleden in Praag geweest maar kijk evt. ook eens naar een bezoekje aan het Ossuarium van Sedlec. Dit is een kapel/kerk gemaakt van botten, beetje vreemd maar wel bijzonder.

          Comment


          • #6
            Re: Citytrip Praag

            Ik ben in september 5 dagen naar Praag geweest. Ik zou ook dezelfde plekken aanraden als Rockfire.
            De petrinheuvel vond ik ook wel tof, wij hebben dat in combinatie met de Praagse burcht gedaan, perfecte combinatie. Van daaruit heb je een prachtig zicht over de stad en kan je bij het afdalen (of beklimmen) een mooie wandeling maken.
            Het ossuarium stond ook op ons lijstje maar we zijn jammer genoeg niet meer tot daar geraakt wegens tijdsgebrek. Op 3 dagen zou ik het dus persoonlijk ook niet aanraden, er is genoeg te zien in Praag zelf om die 3 dagen te vullen.

            In elk geval veel plezier daar!
            http://www.flickr.com/photos/photomania_/

            Comment


            • #7
              Re: Citytrip Praag

              ik studeer dit jaar in praag dus weet wel een paar leuke spots

              - letna park, park + prachtig uitzicht van stad, zie https://vimeo.com/52624289
              - vysehrad, oudste burcht van praag + kerk + kerkhof + park + uitzicht van stad

              indien tijd:
              - beerpark dicht bij jiriho z podebrad, park + prachtig uitzicht van stad

              Comment


              • #8
                Re: Citytrip Praag

                Ik zit zojuist 3 op reis (Nl) te kijken met een reportage over praag. Wellicht terug te kijken op www.uitzendinggemist.nl ze laten net even wat andere plekjes zien.
                Website: cameraobschuura.nl
                Twitter: @CameraObSchuura
                FaceBook: Cameraobschuura

                Comment

                Working...
                X