Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actions om foto's te verouderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Actions om foto's te verouderen

    Hallo

    Wie kan mij helpen aan goede actions voor Photoshop om foto's te verouderen. Dus is beschadigd, krassen en vouwen (oud randje ed) Ik heb er diverse gevonden maar het is het allemaal net niet wat ik zoek.

    Ik verneem het graag

    Met vriendelijke groet

    Rob

  • #2
    Re: Actions om foto's te verouderen

    Buy photography editing software from ON1 today. Our AI photography software provides everything you need for professional-level photo editing and seamlessly integrates with your existing workflow. Edit, organize, style, and share your photos – get photography editing software from ON1.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Actions om foto's te verouderen

      Die presets van OnOne gebruik ik ook, al zijn dat geen echte 'actions' zoals TS vraagt.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Actions om foto's te verouderen

        't Is idd een plugin en geen action....het resultaat telt, of niet?

        Een goeie action om beschadigingen, vouwen en krassen te faken ben ik nog niet tegengekomen. 'old photo' actions ....vind je op google en deviantart genoeg.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Actions om foto's te verouderen

          Heb min of meer dezelfde vraag.

          Kun je (virtuele) vlekken maken op een foto en ouderwetse kaderrandjes aanbrengen om een echte vintage look te krijgen mbv Lightroom of Photoshop? Of is daar nog extra software voor nodig, zoals OnOne?
          Nikon D800

          Comment


          • #6
            Re: Actions om foto's te verouderen

            Omdat Photoshop, in tegenstelling tot Lightroom, meer dan één laag kan hebben, denk ik wel dat je dat in Photoshop wel voor mekaar krijgt. Of anders inderdaad met een Photoshop plugin. Vroeger was Photoframe deel van OnOne's Perfect Photo Suite 6, maar het pakket is -als aparte module- verdwenen in Suite 7 en geïntegreerd in een andere module, nl. Perfect Effects.
            Een vlek is eventueel gewoon aan te brengen door wat te schilderen op een transparante laag, die je bovenop je foto legt. Wie lagen zegt, zegt Photoshop, niet Lightroom.
            En er zitten (zonet gecheckt) zeker "grungy" en "gritty" effects in Perfect Effects.

            PS: even een mooie foto (enfin, vind ik zelf) wat bewerkt met een sloppy border en een grungy effect. Twee minuten werk in OnOne's Perfect Effects. Uiteraard kan dit veel beter (of op zijn minst subtieler), maar dit geeft je toch een gedachte:
            Last edited by LesC; 26 januari 2013, 15:24.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Actions om foto's te verouderen

              Dank voor het antwoord. Foto ziet er idd al erg fraai uit op 2 min tijd.

              Moet mss maar eens investeren in OnOne Softwarepakket (Suite). Voor $ 150 eigenlijk een no brainer.
              Nikon D800

              Comment


              • #8
                Re: Actions om foto's te verouderen

                een leuke techniek is door met twee lagen te werken. ipv softwarematig ruis en krassen toe te voegen, gebruik je een foto van een versleten vel papier, karton e.d. waarvan je de afbeelding voor zo'n 80 à 90 % transparant maakt, die leg je dan als laag over de laag met je echte foto. het resultaat is heel wat beter dan door middel van enige software matige 'veroudering', net omdat je een natuurlijk effect bekomt. Je kunt testen met allerhande ondergronden, je moet het echt eens proberen.
                Schroniskogórskie Photography

                Comment

                Working...
                X