Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterrennacht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sterrennacht

    De eerste van het nieuwe jaar.
    Bij gebrek aan breedhoek-mogelijkheden met een Fuji X100 heb ik eens een panorama geprobeerd. Camera in portretstand en dan 180°, camera 45° naar boven gekanteld en weer 180° rond. De 30 foto's aan elkaar geplakt in photoshop. Het uiteindelijke fish-eye-achtige resultaat zo goed en zo kwaad mogelijk proberen recht te trekken, hopelijk is het wat. Alle tips zijn ook welkom :-)




    Klik voor grotere versie.


    Bedankt voor het kijken
    Jelle
    Last edited by jhoub; 16 januari 2013, 15:02.
    Flickr

  • #2
    Re: Sterrennacht

    Chapeau voor hoe je dit gedaab hebt zeg.
    Resultaat mag er ook zijn, misschien nog een linkje naar een wat groter formaat?
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Sterrennacht

      phoe een mooi pano'tje
      een grotere vesie achter een linkje zou inderdaad tof zijn.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Sterrennacht

        Wauw zeg, als dàt géén HOF wordt?????? Héél KNAP werk!!!
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: Sterrennacht

          Linkje naar grotere versie op flickr geplaatst. Tevens ook nog even een pluim geven aan die kleine X100 die het hier bij -26°c toch goed volhield die dikke 30minuten.
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Sterrennacht

            liever gij dan ik in die omstandigheden! high lights mss iets te aanwezig (vallen in grotere versie ferm op)
            maar doet niet veel af van de foto
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Sterrennacht

              Toch wel vette foto. De sterrenhemel vind ik er heel goed uitkomen!
              WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

              Comment


              • #8
                Re: Sterrennacht

                Jawadde
                Welke sluitertijd voor die knappe sterretjes als ik zo curieus mag zijn ? Te lange sluitertijd geeft nl. strepen. Ik leer graag bij.
                "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                Comment


                • #9
                  Re: Sterrennacht

                  Uit ervaring weet ik dat je een sluitertijd op 18mm van 30sec kan gebruiken zonder streepjes te krijgen, er zijn andere technieken om de sluitertijd te kunnen verlengen, maar daarvoor heb je een volgende montering nodig (eentje die de draaiing van de Aarde compenseert) dit wordt ook gebruikt bij telescopen aangezien er voor astrofoto's een lange sluitertijd nodig is. Je kan ook verschillende foto's "stacken", maar da's weer een ander verhaal.
                  Wel een mooie foto! Alleen is de hemel-achtergrond normaalgezien niet blauw maar grijs.

                  grt,
                  Steve
                  |Look at what you already accomplished before you take it to the next level.|
                  |Canon EOS 500D|

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sterrennacht

                    Alle 30 foto's zijn met dezelfde belichting genomen.
                    Exif: 23mm (35mm equiv) / F2 / S 20s / ISO 640

                    20 seconden is naar mijn mening de langst mogelijke sluitertijd op 23mm zonder teveel 'trail'-vorming. Als je een 100% crop bekijkt zie je dat de sterren al niet meer scherp zijn maar kleine veegjes, enkel storend voor pixelpeepers.
                    Hoe meer breedhoek hoe langer je kan belichten zoals steve zegt, richting 30s of meer.

                    Dit is het omgekeerde: 2 opnames van 10min: http://www.flickr.com/photos/kurv/83...in/photostream, dan merk je hoe snel ons planeetje werkelijk draait.
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sterrennacht

                      heel mooi met klik.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sterrennacht

                        Das wel mooi hoor...zeker die sterrenhemel!
                        Gr Pascale
                        Eerlijkheid duurt het langst!!
                        Mijn website: http://www.degrafon.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sterrennacht

                          Jammer van de harde lichten die uit de huizen komen, maar die sterrenhemel is super mooi
                          Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                          www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                          Comment

                          Working...
                          X