Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CP 5700 batterijen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CP 5700 batterijen

    Hello,

    Ik heb zopas via ccnow 2 batterijen gekocht voor mijn cp5700.Nu is de originele 680mAh en de nieuwe zijn 700mAh.Nu is mijn vraag,bestaan er echt geen zwaardere batterijen voor??Bv 1500of 1800mAh??
    Vitarake


    Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

  • #2
    Originally posted by vitarake
    Hello,
    Ik heb zopas via ccnow 2 batterijen gekocht voor mijn cp5700.Nu is de originele 680mAh en de nieuwe zijn 700mAh.Nu is mijn vraag,bestaan er echt geen zwaardere batterijen voor??Bv 1500of 1800mAh??
    Ik dacht dat die 5700 batterijen ongeveer de helft groot zijn in vergelijking met bv een Canon batterij BP511. Denk dat dit ook gedeeltelijk verklaart waarom die ENEL1 batterijen maar half zo veel energie kunnen leveren. Dus een batterij die bijna 3x meer energie zou kunnen leveren zou dan ook van een wat groter formaat moeten zijn.

    Comment


    • #3
      tja, ze zijn idd rap leeg. Alhoewel, als je je lcd niet gebruikt kan je toch heel wat shots doen.
      Ik heb een aantal geleden wel een kapotte batterij gehad, en toen heb ik maar een extern battery pack gekocht. En dit gaat laaaaaaaaaang mee
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

      Comment


      • #4
        Ik ben nog niet lang de bezitter van een CP 5700 en vind ook dat de batterijen snel leeg zijn. Nu had ik wel in de previews gelezen dat dit een van de minder goede punten is van dit toestel, maar dat het zo erg was had ik niet gedacht. En een extern batterij-pak is zo omvangrijk!
        home page: http://cage.ugent.be/~hs
        reisblog: http://herser.wordpress.com
        foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

        Comment


        • #5
          Originally posted by Herman
          Ik ben nog niet lang de bezitter van een CP 5700 en vind ook dat de batterijen snel leeg zijn. Nu had ik wel in de previews gelezen dat dit een van de minder goede punten is van dit toestel, maar dat het zo erg was had ik niet gedacht. En een extern batterij-pak is zo omvangrijk!
          Heb je een tweedehandstoestel met tweedehandsbatterijen? Dit is bij mij het geval, en toen ik een nieuwe batterij kocht bleek dat deze een pak langer meegaat dan een gebruikte batterij. Maar ondertussen is die nieuwste batterij wel kapot
          Het battery pack dat ik gebruik vind ik wel handig, maar ik gebruik het alleen als de gewone batterijen leeg zijn. Bovendien staat zo'n extern battery pack wel stoer vind ik
          Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

          Comment


          • #6
            Dus een batterij die bijna 3x meer energie zou kunnen leveren zou dan ook van een wat groter formaat moeten zijn.
            Hmm dit is toch ook niet altijd waar.Wat dan met bv de GP batterijen in AA formaat,die zijn dikwijls dubbel of driedubbel zo zwaar dan een standaard AA batterij en hebben toch hetzelfde formaat.Ik denk toch dat het mogelijk moet zijn om bv een 1800mAh batterij voor de cp5700 te maken.
            Vitarake


            Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

            Comment

            Working...
            X