Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen prijzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzen prijzen?

    ik ga zo goed als zeker een fuji s7000 kopen.
    eerst twijfelde ik nog tussen de s7000 en de fz10. maar die fz10 zou ik dan vooral om de 12x zoom nemen.
    voor de rest is de s7000 een betere camera.
    ik zal dan bij de s7000 nog wel een teleconverter kopen.

    maar die fz10 is bij mij afgevallen.

    nu zit ik voor de gein zo ook eens te kijken naar de canon 300d.
    voor nog geen 1000€ een reflex camera met kitlens 18-55mm.

    maar ja dan zou ik er minimaal een aardige telelens bij willen.
    en hier schrok ik een beetje ERG van dat een lens ook nog een aardig bedragt kost dat wist ik wel maar een 300mm lens 1300 euro?
    holie sh*t .
    wie kan mij wat meer vertellen over prijzen van een aardigge lens.
    waar zon camera mee tot zijn recht komt. dus geen rommel maar ook geen superieure lens want die zijn natuurlijk ook in prijs+++.
    en die zet je denk ik eerder op een 1d.

    op zich ben ik nieuw met digi cameras maar niet met anoloog.
    het zou ook zonde zijn als ik na een jaar zoiets heb ik wil meer ik wil een reflex. rondkijken kan natuurlijk geen kwaad
    leuk instap model die 300d maar die lenzen prijzen. ik zat meer aan 300-400€ te denken voor een +- 300mm lens.

    als die lens prijzen echt zo zijn als ik op www.digitalstreet.nl
    zag dan denk ik dat dat zoiezo eindeverhaal is.
    ik kan het makkelijk betalen maar het is wat je er voor uittrekt.
    op zon 300d zou ik dan al aardig wat bij moeten leggen.
    en moet er nog een flinke lens bij die een dikke extra 300d aan geld kost. en dat wordt echt te gek.

    brandt los en maak mij wijzer


    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

  • #2
    Ja lenzen kosten veel geld maar nu vind ik 1300 euro veel geld voor een 300mm.
    Een sigma 50-500 is een pracht lens, jammer genoeg heb ik er zelf geen maar als je hier eens rond vraagt gaan er veel het bevestigen.
    Deze lens kost rond de 1000 euro, maar je vind ze hier op het forum best veel tweede hands voor minder geld, zeker voor canon.

    Groetjes Robke

    Comment


    • #3
      1000 euro is heel wat meer dan ik in mijn hoofd had.

      de 300d is dan wel een leuke instap in de reflex wereld maar een beetje lens er extra bij en je bent het dubbele kwijt.

      mm denk niet dat dat het verlopig wordt.

      FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
      Canon EOS600d

      Comment


      • #4
        Originally posted by r.marijnissen
        de 300d is dan wel een leuke instap in de reflex wereld maar een beetje lens er extra bij en je bent het dubbele kwijt.
        Eindelijk iemand die snapt dat een dSLR body geprijsd wordt volgens de marketing die erachter zit. Het zijn de lenzen die de foto's maken; het zijn de lenzen die de grootste hap uit je portefeuille halen. En iedereen maar massaal die kit gaan halen want nu kunnen ze eindelijk digitaal fotograferen met de kitlenzen van de 300V en de Rebel 2000.

        No offence - ik heb het over het 300D publiek dat NIET hier rondhangt.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Wel als je niet de top zoekt maar een leuke zoom wenst dan is de 75-300 IS lens misschien wel iets kost minder dan 500€ maar heeft IS wat toch wel leuk is. Resultaten als je het diafragma wat dichtknijpt zijn heel behoorlijk.

          Als je een 300mm bereik wilt in 35mm termen heb je eigenlijk al genoeg met een 200mm zoom op een 300D. Dan is de goedkoopste combinatie de lenzen die uitgekomen zijn tesamen met de 300D en speciaal ervoor gemaakt. Eerst de kitlens maar ook de 55-200 die daar perfect op aansluit. Deze combinatie geeft je in 35mm termen een bereik van 28-320mm en dat voor een totaalbedrag van 1250€ en dat is natuurlijk de 300D inbegrepen.

          Of deze lenzen goed genoeg zijn voor jou is natuurlijk een persoonlijke kwestie die alleen jij kan beantwoorden.

          Comment


          • #6
            Ik zou aanraden even in de Koopjeshoek te gaan kijken . Nonkelween verkoopt een prachtige 80-200 L 2.8 . Dit is een van Canon's beste lenzen ooit , bijgenaamd ' The Magic Drainpipe ' en voorvader van de huidige 70-200 serie . Ik heb de mijn verkocht omdat ik zonder IS niet meer kan met zo'n zware lenzen ( de jaren eisen hun tol ) maar ik zal er altijd spijt van hebben . Bovendien is die van nonkelween heel laag geprijsd . Een aanrader .
            http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=45963

            Beste groetjes ,

            Danny
            http://www.canonians.com

            Comment


            • #7
              je gaat nu wel ook prijzen van dure lichtsterke lenzen bekijken,weet geen canon prijzen maar denk dat je voor +/- 300 euro's ook nieuwe tele hebt waarmee je in combi meet 300d veel meer bent dan met niet-dslr

              Comment


              • #8
                hangt er inderdaad van af wat je zelf wil...

                dit album is volledig genomen met een sigma 28-200 van minder dan 300 euro (wel met een D70).

                Oordeel zelf of de kwaliteit goed is.
                natuurlijk kost een lens die over de ganse lijn 2.8 haalt stukken meer.. hoe lichtsterker de lens, hoe duurder.

                zelf heb ik ondervonden dat bvb mijn sigma 28-200 minder "scherp" wordt bij een diafragma van bvb F3.5.
                Maar als je de "gebreken" kent van je lens, zijn ze daarom nog zo slecht niet.

                conclusie: budget hangt af van wat je zelf wil; TOPkwaliteit kost geld, maar das is met alles zo ...
                My Portfolio (like!)
                Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

                Comment

                Working...
                X