Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Beast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The Beast

    Lengte: 170 m. Hoogte: 55 m. Diameter wiel met emmers: 12,5 m.

    Last edited by vanzwolle; 30 oktober 2013, 09:21.
    Nikon Z6 --- Nikkor Z 35mm f1.8 S --- Nikkor AF-D 10.5mm F/2.8G ED DX --- Nikkor AF-S 17-35mm --- AF-S Nikkor 24-70mm 1:2.8 G ED Nano --- Nikkor AF-S 50mm f/1.4G --- Nikkor AF-S 85mm f/1.4G

  • #2
    Re: The Beast

    dit monster heb je mooi in beeld gezet al was het nog beter geweest als je hem er helemaal had op kunnen krijgen .
    Waarvoor gebruiken ze dit soort machine ?
    Groetjes
    Luc
    Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

    Comment


    • #3
      Re: The Beast

      is die nog in bedrijf?
      Jeetje wat een apparaat, op weg naar het middelpunt van de aarde.
      Staat ie nou een beetje scheef of is dit vertekening omdat ie zo groot is.
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

      Comment


      • #4
        Re: The Beast

        Wow wat een machine! Dit lijkt zo gegrepen uit één of andere SF-film.
        Knap, inderdaad een beetje spijtig dat hij er niet helemaal op staat.
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: The Beast

          Knappe foto!
          En een mooie lucht op de achtergrond.

          Oorspronkelijk geplaatst door lucske_40 Bekijk bericht
          Waarvoor gebruiken ze dit soort machine ?
          Ontginnen van Bruinkool...
          Verschillende van deze machines vind je in het Ruhrgebied.
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

          Comment


          • #6
            Re: The Beast

            Spectaculaire foto. Vertekening/scheefte zal wel komen door het gebruik van je UWA, maar ik zou het toch wat gecorrigeerd hebben.

            PS Ik heb ooit een documentaire gezien van de verhuis (zelf rijdend) van zo'n monster, van de ene bruinkoolmijn naar de andere in het Ruhrgebied, over autowegen, rivieren...enz.......en ik moet zeggen het was nog 100 x spectaculairder dan deze foto.

            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: The Beast

              Ik heb eens gegoogled en hier zie je hem helemaal.
              Wordt dus nog steeds gebruikt.
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment


              • #8
                Re: The Beast

                Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                Ik heb eens gegoogled en hier zie je hem helemaal.
                Wordt dus nog steeds gebruikt.
                Enof ze nog aan het werk zijn. Tik maar eens Hambach-Niederzier in op Google Earth en je ziet welke happen deze monsters uit het landschap nemen.
                Open mijnen van een tiental km breed zijn geen rariteit. Ze gaan er wel prat op een Duitsland, dat ze na de ontginning, de oorspronkelijk toestand zo goed mogelijk herstellen zodat je er 'niks' meer van ziet. Ik weet zo'n gebied liggen in de buurt van Düren en het is ongelooflijk hoe alles na een 30-tal jaren verdwenen is (ik was er nl. in het leger toen daar nog volop gegraven werd, ging er een paar jaar geleden eens terug kijken, en kon mijn ogen niet geloven).
                Tot daar deze totaal off topic uitleg
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: The Beast

                  Is inderdaad een afgraafmachine voor bruinkool, hele dorpen moeten wijken voor het afgraven van dat spul, beetje gelijkaardig wat de Antwerpse haven met Doel doet !
                  Wat betreft de vertekening, dit is inderdaad ten gevolge van het gebruik van een UWA. Heb het zoveel mogelijk proberen te corrigeren, maar hoe meer je corrigeert hoe meer je van je machine verliest.
                  Achteruit gaan was geen optie, aangezien ik al met men rug tegen de draad gedrukt stond... bovendien hangt er rechts achteraan nog een machine aan deze van een gelijkaardige lengte voor het afvoeren van de bruinkool.
                  Dus helemaal krijg je deze machine toch niet op je plaatje...

                  Bedankt voor jullie commentaren !
                  Nikon Z6 --- Nikkor Z 35mm f1.8 S --- Nikkor AF-D 10.5mm F/2.8G ED DX --- Nikkor AF-S 17-35mm --- AF-S Nikkor 24-70mm 1:2.8 G ED Nano --- Nikkor AF-S 50mm f/1.4G --- Nikkor AF-S 85mm f/1.4G

                  Comment

                  Working...
                  X