Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke flitser op D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke flitser op D70

    Wie kan mij raad geven ? Ik zoek voor mijn D70 een flitser en weet niet goed welke keuze te maken.
    Ik ben niet zo'n flitsgebruiker en wil bijgevolg ook geen te grote
    som uitgeven.Had al gedacht aan de SB 600 van nikon
    of de EF 500DG SUPER van sigma ofwel de EF 500 DG ST van sigma.
    Het is mij alleen niet duidelijk welke verschillen er zijn tussen
    deze flitsers (buiten de prijs dan) en of ze compatibel zijn met
    de D70.

    Alvast bedankt
    Eric
    Eric Van Aerschot BD0730BE

  • #2
    in feite is er enkel keus tss SB-600 en 800 als je wil gebruik maken van I-TTL
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Zou inderdaad oppassen met andere merken, vooral als het om een Nikon camera gaat. Nikon is daarin nogal eigenzinnig.Heb zelf een Metz 54-3 die op mijn toekomstige D70 geen kik geeft. Dus best binnen de stal blijven. SB600 of SB800.

      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Een goede flitser op een DSLR is niet zo eenvoudig. Daarvoor maken de fabrikanten aangepaste versie die geoptimaliseerd zijn. Het is dan ook maar best bij die types te blijven en zoals Dirtyharry71 opgeeft gaat het hier over de SB-600 en de SB-800.
        Die zijn hiervoor ideaal ontworpen en besparen u veel problemen.

        Frans

        Comment


        • #5
          Dit is wat ik begrepen heb :
          Voorlopig heeft alleen Nikon flitsen die alle mogelijkheden van de D70 aankunnen (i-TTL).
          Dit was een van de nadelen van de D70. Deze is niet meer compatible met de D-TTL standaard(?) die de meeste flits fabrikanten minder of meer ondersteunen.
          Met de D70 is het dus I-TTL of manueel. (Heb mijn oude Metz 32mz3 dus ook opzij geschoven )
          Er zijn dus 2 modelllen die i-TTL ondersteunen de SB600 (nog niet verkrijgbaar, of wel?)en SB800 .Deze flitsten zelf zijn echter wel d-TTL : je kan ze dus wel op de andere Nikon modellen gebruiken)

          Metz zegt op hun web-site de D70 in hun labo te testen. Je kunt je mail adres achterlaten om op de hoogte gehouden te worden. (ik heb het gedaan en nog steeds niks gehoord, euh... gelezen).
          Andere merken weet ik niet.

          Ik heb besloten niet te wachten en een SB800 gekocht. En ben er heel tevreden van. Door de wireless functie kan je meteen met 2 flisten werken.

          Als je alle mogelijkheden wilt kennen moet je wel de handleiding goed lezen wegens vrij uitgebreid.

          Jo.


          Originally posted by EVA
          Wie kan mij raad geven ? Ik zoek voor mijn D70 een flitser en weet niet goed welke keuze te maken.
          Ik ben niet zo'n flitsgebruiker en wil bijgevolg ook geen te grote
          som uitgeven.Had al gedacht aan de SB 600 van nikon
          of de EF 500DG SUPER van sigma ofwel de EF 500 DG ST van sigma.
          Het is mij alleen niet duidelijk welke verschillen er zijn tussen
          deze flitsers (buiten de prijs dan) en of ze compatibel zijn met
          de D70.

          Alvast bedankt
          Eric
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #6
            De sigma 500 DG super wordt nog niet door de D70 ondersteund. Je moet hem dus helemaal manueel instellen.

            Groeten,
            Erik

            Comment


            • #7
              [quote]Originally posted by jwllms
              Dit is wat ik begrepen heb :
              Voorlopig heeft alleen Nikon flitsen die alle mogelijkheden van de D70 aankunnen (i-TTL).
              Dit was een van de nadelen van de D70. Deze is niet meer compatible met de D-TTL standaard(?) die de meeste flits fabrikanten minder of meer ondersteunen.
              Met de D70 is het dus I-TTL of manueel. (Heb mijn oude Metz 32mz3 dus ook opzij geschoven )
              Er zijn dus 2 modelllen die i-TTL ondersteunen de SB600 (nog niet verkrijgbaar, of wel?)en SB800 .Deze flitsten zelf zijn echter wel d-TTL : je kan ze dus wel op de andere Nikon modellen gebruiken)

              Metz zegt op hun web-site de D70 in hun labo te testen. Je kunt je mail adres achterlaten om op de hoogte gehouden te worden. (ik heb het gedaan en nog steeds niks gehoord, euh... gelezen).
              Andere merken weet ik niet.

              Ik heb besloten niet te wachten en een SB800 gekocht. En ben er heel tevreden van. Door de wireless functie kan je meteen met 2 flisten werken.

              Als je alle mogelijkheden wilt kennen moet je wel de handleiding goed lezen wegens vrij uitgebreid.

              Jo.
              [quote]



              Beste Jo,

              Heb zelf de Metz 54-3, dus voorlopig nog niet compatiebel met Nikon. In het vooruitzicht van de levering van de D70 had ik gedacht of ik die zou kunnen gebruiken als slave met een SB800 als master. Heb jij daar zicht op

              Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Als je je gaat beperken tot 1 flits en je werkt voornamelijk met de kitlens, dan voldoet een SB-600 ruimschoots. Je kan ze niet als groupcommander gebruiken, het richtgetal is een fractie lager, de stroboflash ontbreekt, en de reflector-focus is ietsje minder nauw, maar verder lijkt het me een prima aankoop. Kijk wel even rond voor een goede prijs. De SB-800 is een flinke hap duurder, met een aantal extra functies, waarvan de meerprijs enkel verantwoord is als ze voor jou nuttig zijn en je ze ook effectief gebruikt.

                Wat de D70 betreft, zou ik zeker voor de SB-600 of SB-800 kiezen en niet met een ander merk aan de slag gaan als je toch nog een begin-investering moet doen in flitsmateriaal: er zijn (nog) niet veel mogelijkheden om i-ttl te gebruiken met flitsers van de concurrenten

                Comment


                • #9
                  Wel je kunt wachten op een i-ttl compatible sca-adapter indien je flits dit ondersteunt, maar wanneer die uitkomt???? (zie site Metz....) http://www.metz.de/photo_electronics..._test.201.html
                  Ik weet het niet. Ik dacht in dit of een ander forum gelezen te hebben dat het 3 jaar geduurd heeft voordat ze d-ttl ondersteunden (maar ik weet niet of dit ook effectief zo was!). Zo lang was ik niet bereid om te wachten mede gezien het feit dat ik alles in kon America kopen .

                  Jo.


                  [QUOTE] Originally posted by Pol Callens
                  [quote]Originally posted by jwllms
                  Dit is wat ik begrepen heb :
                  Voorlopig heeft alleen Nikon flitsen die alle mogelijkheden van de D70 aankunnen (i-TTL).
                  Dit was een van de nadelen van de D70. Deze is niet meer compatible met de D-TTL standaard(?) die de meeste flits fabrikanten minder of meer ondersteunen.
                  Met de D70 is het dus I-TTL of manueel. (Heb mijn oude Metz 32mz3 dus ook opzij geschoven )
                  Er zijn dus 2 modelllen die i-TTL ondersteunen de SB600 (nog niet verkrijgbaar, of wel?)en SB800 .Deze flitsten zelf zijn echter wel d-TTL : je kan ze dus wel op de andere Nikon modellen gebruiken)

                  Metz zegt op hun web-site de D70 in hun labo te testen. Je kunt je mail adres achterlaten om op de hoogte gehouden te worden. (ik heb het gedaan en nog steeds niks gehoord, euh... gelezen).
                  Andere merken weet ik niet.

                  Ik heb besloten niet te wachten en een SB800 gekocht. En ben er heel tevreden van. Door de wireless functie kan je meteen met 2 flisten werken.

                  Als je alle mogelijkheden wilt kennen moet je wel de handleiding goed lezen wegens vrij uitgebreid.

                  Jo.



                  Beste Jo,

                  Heb zelf de Metz 54-3, dus voorlopig nog niet compatiebel met Nikon. In het vooruitzicht van de levering van de D70 had ik gedacht of ik die zou kunnen gebruiken als slave met een SB800 als master. Heb jij daar zicht op

                  Groetjes,
                  Pol.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

                  Comment

                  Working...
                  X