Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sun Sniper

    Enkele maanden geleden heb ik een Sun Sniper gekocht en na die tijd 2 keer gebruikt. Ik wist van de problemen die zich voor die tijd hadden voorgedaan (loslaten van de verbinding met de camera met alle gevolgen van dien) en ik controleerde tijdens het gebruik vaak of de verbinding nog in orde was. Ook met het bevestigen van de schroef aan de onderzijde van de camera of aan de gondel van mijn telelens was ik erg secuur. Toen ik voor de 3e keer de sun sniper weer ging gebruiken draaide ik de
    schroef weer stevig vast aan de camera, immers ik zou ook mijn telelens af en toe gaan gebruiken en dat was samen met de camera nogal veel gewicht. Tijdens het draaien van de schroef bemerkte ik, toen deze vast zat en ik nog een klein beetje strakker wilde aandraaien, dat ik geen weerstand meer voelde en het er op leek dat de schroef "dol" was. Het weer losdraaien uit de camera gaf geen probleem. Om te testen of de schroefdraad niet beschadigd was heb ik de schroef zowel in mijn reserve camera als in de gondel van mijn telelens gedraaid en in beide gevallen draaide de schroef gewoon door en ging niet meer vastzitten.
    Mijn vraag is of dit anderen ook ooit is overkomen.
    AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

  • #2
    Re: Sun Sniper

    dit klinkt alsof je de draad hebt kapotgedraaid. echter moet je toch al serieus wat kracht zetten om dit bij de sun sniper te doen denk ik? Lijkt me toch een stevigere draad dan veel vijsjes ofzo die je vrij makkelijk kan doordraaien.

    Ik heb zelf de sunsniper dus ben wel benieuwd of er nog zijn met dit probleem en of ze het gevoel hebben dat ze deze eigenlijk TE vast wilden draaien of dat het gebeurt is bij normale krachten?

    Comment


    • #3
      Re: Sun Sniper

      Ook een Sun spider gehad, maar vond het rommel (net als de doeken van hun reflectieschermen overigens. Zijn zeer snel versleten bij mij. lang leve Lastolite).
      Dan overgeschakeld naar een Black Rabit. Deze vind ik wel heel goed.

      Tegenwoordig gebruik ik geen schouderriem meer, maar een spider holster. Deze zit op de heup en draagt heel comfortabel.
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

      Comment


      • #4
        Re: Sun Sniper

        Ik werk al 1 1/2 jaar met de sunsniper, en heb nog nooit problemen gehad.

        Comment


        • #5
          Re: Sun Sniper

          Volgens mij heb je de draad niet overgedraaid maar het lagerhuis. In het huisjes zitten kleine kogellagers die naar sluit richting een arrêt hebben en die heb je doorgedraaid imho.
          Last edited by guido.g; 15 januari 2013, 11:59.
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: Sun Sniper

            Dit probleem ben ik nooit tegengekomen met mijn SunSniper, maar toch gebruik ik hem niet meer.
            Ik vond het lastig om telkens te moeten wisselen tussen snelkoppelplaatje en de sunsniper.

            Ik gebruik nu terug mijn op/tech strap , maar met hun extra "utility strap/sling". Zo kun je die ook gebruiken op dezelfde manier als een sunsniper, en tegelijk nog steeds je snelkoppelplaatje erop laten zitten.

            Comment


            • #7
              Re: Sun Sniper

              Het lijkt er op dat de verbinding tussen de schroef en de achterste ring waarmee je de schroef vastdraaid is losgekomen.
              Je kan het geheel demonteren, dat zou ik eens doen , als die schroef echt los zit, terugsturen want dat is zeker een constructiefout.
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

              Comment


              • #8
                Re: Sun Sniper

                Hier zo'n jaartje de sun-sniper in gebruik, tot nu toe zeer tevreden erover!

                Comment

                Working...
                X