Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plaatjes schieten van de gevallen sneeuw en mooie wolkenformaties.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Plaatjes schieten van de gevallen sneeuw en mooie wolkenformaties.

    Hallo iedereen!

    Met de sneeuw die gevallen is hier in West-Vlaanderen trok ik er natuurlijk even op uit om een plaatje te schieten van een sneeuwlandschap.
    Hier mijn 3 mooiste foto's:


    f/14 - 1/252sec - ISO 100 - 18 mm




    f/13 - 1/200sec - ISO 100 - 31 mm




    f/13 - 1/250sec - ISO 100 - 37 mm

    Update:
    http://i50.tinypic.com/303fju0.jpg

    Welke vinden jullie geslaagd, wat kon beter, waar moet ik op letten?

    Bedankt voor het kijken,

    Groeten,

    David


    Moderator Note: Beste David ,
    Ik heb je update achter een link geplaatst want het is niet toegelaten in dit onderdeel op het forum om meer dan 3 foto's te plaatsen ( zie reglement : Indien er geen uitdrukkelijke uitzondering wordt gemaakt in de sticky of hier in het forumreglement geldt de algemene regel van max 3 foto's per topic. )
    Groetjes Luc
    Last edited by lucske_40; 15 januari 2013, 06:44.
    mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

  • #2
    Re: Plaatjes schieten van de gevallen sneeuw en mooie wolkenformaties.

    Moeilijk om te kiezen, alle drie hebben wel iets en het zal veel van persoonlijke smaak afhangen welke de mensen het beste vinden.

    Voor mij is dat de foto met de molen, gewoon omdat het niet enkel een foto van een landschap is, maar dat het ook nog eens een leuk onderwerp er heeft opstaan.

    Bij de eerste vind ik hier dat je wel de juiste keuze hebt gemaakt ivm meer lucht dan land te laten zien, want de lucht is hier wel heel mooi.

    De derde zegt mij het minste. Waarschijnlijk omdat ik minder leuke ervaringen heb met prikkeldraad.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #3
      Re: Plaatjes schieten van de gevallen sneeuw en mooie wolkenformaties.

      Vind ze wel een goed begin, eerste zou ik nog iets oplichten en het wat teveel aan blauw eruithalen.
      2de is wat jammer die huizen erbij staan, ik neem aan dat je onderwerp de molen was, mooi lucht daar.
      3de leuke compositie, met die paaltjes zo, zou er de volgende keer op letten dat de eerste er ook volledig opstaat.
      Geen slecht begin he.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: Plaatjes schieten van de gevallen sneeuw en mooie wolkenformaties.

        alle 3 wel mooi maar veel te veel blauwzweem in de foto's ... haal dat er wat uit zodat de sneeuw wit ziet ipv blauw en ze zijn
        Groetjes
        Luc
        Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

        Comment


        • #5
          Re: Plaatjes schieten van de gevallen sneeuw en mooie wolkenformaties.

          Ik volg hier wat het blauw betreft, volgende keer wat lichtcompensatie + bijgeven, nu proberen via PS aanpassingslaan curvan de blauwe curve het blauw wat naar beneden halen
          Renée

          Comment


          • #6
            Re: Plaatjes schieten van de gevallen sneeuw en mooie wolkenformaties.

            en ik volg hier de algemene tendens van de comments
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: Plaatjes schieten van de gevallen sneeuw en mooie wolkenformaties.

              mooie reeks.
              alleen de volgende keer met sneeuw een +je bij je EBV.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Plaatjes schieten van de gevallen sneeuw en mooie wolkenformaties.

                Tsja, de typische sneeuwfout in foto's : blauw, blauw, blauw.
                Er werd hier reeds zoveel keer over geschreven hoe het makkelijk op te lossen is (bij het nemen van de foto liefst, maar het kan ook nog, nadien).
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Plaatjes schieten van de gevallen sneeuw en mooie wolkenformaties.

                  Bedankt voor de zeer nuttige commentaren, die sneeuw heeft idd een blauwe schijn. Ik had dit zelfs niet eens opgemerkt. Heb het nu proberen aanpassen in PS via de tip van Renée met de blauwe curve. Zie update..

                  Zijn er nog manieren om dit aan te passen in de toekomst? Of waar moet ik op letten als ik "live" fotografeer?


                  Stond vandaag trouwens in het Nieuwsblad, een leuke verrassing Op krantenpapier viel de sneeuw jammergenoeg nog blauwer uit



                  Moderator Note: Ook deze hoort thuis achter een linkje David ... bij deze is dat dan ook gebeurd
                  Last edited by lucske_40; 15 januari 2013, 06:46.
                  mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Plaatjes schieten van de gevallen sneeuw en mooie wolkenformaties.

                    je mag hier maar maximum 3 foto's tonen, de rest moet achter een linkje
                    en proficiat met je weerfoto (ook achter een linkje plaatsen)

                    enne, ik vind je update te gelig
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Plaatjes schieten van de gevallen sneeuw en mooie wolkenformaties.

                      Als je enkel het blauw uit een foto haalt, dan gaan andere kleuren overheersen en worden ze groener of roder..... Volgens mij dus niet de goede methode.
                      Ik ga de methode die ik altijd toepas toch nog eens herhalen. Je ziet maar wat je er mee doet.

                      Ik doe het op deze manier :


                      Hiermee pak je naast het blauw meteen ook de de twee andere primaire kleuren nl. rood en groen aan.

                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Plaatjes schieten van de gevallen sneeuw en mooie wolkenformaties.

                        Hier volg ik de bovenstaande reacties. Ik ga voor uw eerste.
                        Mvg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Plaatjes schieten van de gevallen sneeuw en mooie wolkenformaties.

                          Oorspronkelijk geplaatst door david_deman Bekijk bericht
                          Bedankt voor de zeer nuttige commentaren........

                          Zijn er nog manieren om dit aan te passen in de toekomst? Of waar moet ik op letten als ik "live" fotografeer?
                          overbelichten.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Plaatjes schieten van de gevallen sneeuw en mooie wolkenformaties.

                            Ik vind ze alle drie goe, alhoewel de voorkeur gaat naar de eerste. De kille duisternis onderaan met de mooie zonnige wolkenhemel erboven.
                            Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Plaatjes schieten van de gevallen sneeuw en mooie wolkenformaties.

                              Ik prefereer de originelen(blauwen) want je updates vind ik te geel.
                              Er mag wel wat blauw uit.
                              Anders mooie plaatjes.
                              mvg,
                              Eddy
                              Smaken verschillen

                              Comment

                              Working...
                              X