Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instellingen D300S voor sportfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Instellingen D300S voor sportfotografie

    Mijn vraag zal hier wel al eens gepaseerd zijn denk ik, namellijk de beste instellingen van D300S voor sportfotografie (Cylo-cross).

    Ik werk met een D300S meestal in combinatie met nikon 70-200 2.8, dit is een veel gebruikte combi denk ik.

    Alle tips zijn welkom in verband met instellingen.

    mvg casie

  • #2
    Re: Instellingen D300S voor sportfotografie

    Camera op A, diafrgama op de scherptediepte die je wil, auto-iso met als maximum tijd 1/(1,5xfl) of korter indien nodig voor de sport en 200 iso en max iso als grenzen, spotmeting richten op het hoofd met een spot in de bovenste helft(hier wordt dan ook het lichtgemeten) en in het begin veel op belichting en onscherpte door beweging van jouw en de fietser kontroleren en dan de passende maatregelen nemen.

    En wat veel belangrijker is: een goed plaats kiezen en in het begin misschien een plaats kiezen waar het wat langzamer gaat of een mindere klasse.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Instellingen D300S voor sportfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Camera op A, diafrgama op de scherptediepte die je wil, auto-iso met als maximum tijd 1/(1,5xfl) of korter indien nodig voor de sport en 200 iso en max iso als grenzen, spotmeting richten op het hoofd met een spot in de bovenste helft(hier wordt dan ook het lichtgemeten) en in het begin veel op belichting en onscherpte door beweging van jouw en de fietser kontroleren en dan de passende maatregelen nemen.

      En wat veel belangrijker is: een goed plaats kiezen en in het begin misschien een plaats kiezen waar het wat langzamer gaat of een mindere klasse.
      zeker zorgen dat je er bent bij de lagere klasses.
      1 oefenen, en parcours afstappen en plekje kiezen voor de grote massa toekomt
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Instellingen D300S voor sportfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door casie Bekijk bericht
        Mijn vraag zal hier wel al eens gepaseerd zijn denk ik, namellijk de beste instellingen van D300S voor sportfotografie (Cylo-cross).

        Ik werk met een D300S meestal in combinatie met nikon 70-200 2.8, dit is een veel gebruikte combi denk ik.

        Alle tips zijn welkom in verband met instellingen.

        mvg casie
        Ik zou zeggen camera op M, op A zou je wel eens met allemaal bewogen foto's kunnen thuiskomen wegens te lange sluitertijden. 1/200ste tot 1/400ste is niks te traag, diafragma zal noodzakelijkerwijze ver tot helemaal moeten openstaan, auto ISO tot 1600.

        Walter
        D850

        Comment

        Working...
        X