Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor trouw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens voor trouw

    Hallo, Ik ga in de zomer de trouw foto´s van mijn neef maken.
    Welke lens kan ik best gebruiken in de kerk?
    En welke bij de foto´s buiten?

    Had graag kunnen werken zonder flit of toch zo wijnig mogenlijk.

    Alvast bedankt,

    Groetjes robke

  • #2
    kerk 50mm, 1.8/1.4 en buiten idem of 80mm.

    Comment


    • #3
      Ik ben van plan om volgende week een trouwreportage te maken met voornamelijk de 24-70 en de 70-200. De 24-70 zal het meest gebruikt worden, nl. voor groepsfoto's en foto's van het koppel waar ze helemaal of grotendeels op staan. De 70-200 gebruik ik om wat meer afstand te nemen en/of close-ups te maken. Indien nodig, heb ik de 17-40 bij de hand om echt veel van de omgeving mee te nemen in de foto, en voor in het stadhuis heb ik de 50/1.8 op een tweede body om eventueel zonder flits een paar plaatjes te maken.

      Teddy heeft gelijk wat betreft de 50 in de kerk, aangezien er niet zoveel licht voorhanden zal zijn, maar anderzijds is een prime zeer beperkend als je niet de mogelijkheid hebt om constant van positie te veranderen. Niet elke pastoor apprecieert het dat de fotograaf van links naar rechts en van voor naar achter vliegt. Een 2.8 zoom zoals de 24-70 kan dan ook nuttig zijn.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Ik heb net een trouw gefotografeerd met canon D60 en 24-70 f 2,8 (vergelijkbaar met 35-105). Ik was niet de fotograaf van dienst en kon mij permiteren andere shots te maken dan alleen afgestofte beeldjes van het koppel.
        Soms had ik het gevoel dat ik iets te kort schoot in tele in de kerk, en buiten wenste ik dan weer iets meer groothoek.
        Ik heb nergens moeten flitsen omdat die dag de zon ook door het vensterglas scheen en ik mijn asa-waarde probleemloos kon opvoeren naar 400 en zelfs naar 800. Buiten dan weer op 200 asa. Zelfs op het avondfeest was het nog mogelijk om aanvaarbare foto's zonder flits te maken, alhoewel een 50 mm 1,4 of 1,8 beter zou geweest zijn.
        Moest ik opnieuw kunnen kiezen, dan nam ik terug mijn 24-70 mee


        Comment

        Working...
        X