Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sleepy

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sleepy

    Na lange tijd mijn fototoestel nog eens gebruikt. Goed voornemen voor 2013, meer en beter fotograferen.
    Is dit een goede start?

    Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
    Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

  • #2
    Re: Sleepy

    Deze mocht meer licht hebben want de schaduwpartijen en donkere delen zijn op mijn scherm helemaal dichtgelopen en zonder detail .
    Misschien een beetje oplichten ?
    Groetjes en blijf vooral oefenen en posten ... doe ik ook
    Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

    Comment


    • #3
      Re: Sleepy

      Oorspronkelijk geplaatst door lucske_40 Bekijk bericht
      Deze mocht meer licht hebben want de schaduwpartijen en donkere delen zijn op mijn scherm helemaal dichtgelopen en zonder detail .
      Misschien een beetje oplichten ?
      Groetjes en blijf vooral oefenen en posten ... doe ik ook
      Moet hier volgen.
      mvg Bruno D.G.
      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

      Comment


      • #4
        Re: Sleepy

        Huh zo vreemd... zijn er nog mensen die dit ervaren?
        Op mijn scherm is er bijna niets dicht gelopen. En als ik op het histogram in LR met mn muis op het pijltje ga staan voor de dichtgelopen zwarte stukken dan geeft hij ook
        aan dat er amper iets dichtgelopen is.... ik heb er juist heel hard op gelet om niets te laten dichtlopen. Snap er niets van..
        Help mij uit de nood... iemand
        Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
        Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

        Comment


        • #5
          Re: Sleepy

          Het zwart is bij mij ook wat dichtgelopen hoor. Linsey, is jou scherm gecalibreerd?

          Comment


          • #6
            Re: Sleepy

            Mijn scherm is via de windows software gecalibreerd. Dat zal niet zo optimaal zijn als wanneer het met zo'n toestel gedaan wordt wrs. Zowel op mijn scherm thuis, als op het scherm van mijn man is het zwart niet toegelopen. Op mijn werk moet ik m'n ogen iets meer laten werken, maar ik vind t zo raar dat jullie dat allemaal zeggen.

            Als ik in Lightroom zo met m'n muis zo over dat pijltje ga aan het histogram komt er op de foto in fluo aangeduid waar het zwart overal is toegelopen (of het wit als je aan de andere kant over het pijltje gaat). En als ik dat doe komt er echt maar hier en daar een pixel tevoorschijn die is toegelopen en niet het meerendeel.... als je dat doet dan maakt het toch niet uit of je scherm goed gecalibreerd is of niet... lightroom gaat toch niet verder op je scherm maar op de foto? of is dat een foute analyse?

            Ik wil dus niet zeggen dat jullie oordeel niet goed is he, maar ik snap niet goed hoe het komt dat lightroom me iets anders meegeeft...
            Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
            Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

            Comment


            • #7
              Re: Sleepy

              alleen buik/ borst en staart wat dichtgelopen.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Sleepy

                Inderdaad geen detail in de vacht. Extra belichten met flits?

                Je hebt je hond getrokken zoals je hem elke dag ziet. Probeer eens een lager standpunt, met effen achtergrond ipv stukje raam als dat kan en eventueel met kleinere DOF.

                Kan je die groene rand boven aan de mand (CA) wegwerken? Idem paarse rand aan het raam.
                Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

                Comment

                Working...
                X