Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 + pixels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 + pixels


    Hallo,

    Iemand al kapotte (dead) pixels gevonden in zijn D70?

    Mvg,
    Johan
    ______________________________________
    Johan Leuyckx
    Nikon D70 + 50mm 1.8D + 18-70mm AF-S DX
    www.leuyckx.be

  • #2
    Ikke nog ni in elk geval. En na ongeveer 1200 foto's had het mij al moeten opvallen als er kapotte tussenzaten....
    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

    Comment


    • #3
      neen bij mij ook niet, ik zal iets laten weten als ik hem eens laten vallen heb
      BD0236BE ** Sony A6000 18-200, 18-50,Nikon P7700, Ikelite Scuba Housing **

      Comment


      • #4
        Nee!

        Waarom de vraag?
        Come on, don't be a bore: visit my photolog!BlackAdder's Finest Photographs

        Comment


        • #5
          ja,
          ik heb de camera ongeveer 2 weken,
          en reeds een dode pixel op tft lcd-monitor,
          valt niet onder de garantie,

          repareren kost 160 eur + btw, volgens debeuckelaer,
          dus vanaf nu altijd een mooi groen stipje op het scherm,
          ongeloofelijk,
          dank je wel nikon !

          david

          Comment


          • #6
            je opent nu eigenlijk 2 keer een topic over hetzelfde?

            heb je trouwens geen garantie?
            als het niet beschreven staat moet je er garantie op hebben.

            ze kunnen echt niet zeggen b.v van pas na 5 dode pixel vervangen we het gratis.

            of het moet op papier staan.

            op naar de ombudsman
            FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
            Canon EOS600d

            Comment


            • #7
              natuurlijk is dat garantie, en zeker binnen 2 weken.
              de rijdende rechter inschakelen
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #8
                Niet laten herstellen... Geen beroep doen op de garantie... Gewoon toestel integraal laten vervangen. Briefje sturen, melden dat ze een toestel hebben afgeleverd niet conform uw kwaliteitsverwachtingen, dat u wenst dat ze het terugnemen en vergoeden, en dan een ander kopen dat je eerst grondig bekijkt in de winkel. Fabrikanten kunnen zeveren over een aantal getolereerde foutieve pixels... wel dan moeten ze die exemplaren maar aan iemand verkopen die zulke onzin slikt. Ja meneer, hier is uw objectief. Er is maar 1 van de 11 lenselementen slecht geslepen, maar we vervangen pas vanaf 4. Hallo meneer, hier is de fruittaart die u bestelde. De peertjes zijn een beetje beschimmeld, maar we kunnen die niet vervangen omdat de kersen ernaast wel goed waren. Ha! Goedmorgen meneer. We komen uw DOKA-gordijnen hangen... Er zitten wel een paar gaatjes in, maar helaas... zolang ze kleiner zijn dan een vierkante centimeter, valt dat niet onder de garantie.

                Een display is een essentieel onderdeel van een camera. Hij is gemaakt om een visuele beoordeling te maken, en elk storend element is er daar eentje te veel. Misschien wel jammer dat het er niet van in het begin zat, en pas na twee weken... hoewel... je kan nu ook nog 'verborgen gebrek' uitspelen. Dat je de camera nooit gekocht zou hebben als dergelijke fout zichtbaar was geweest.

                Ah ja, meneer... er zit een bloem in het boeket met bladluizen, maar zolang er niet meer zijn, verkopen we ze lekker toch!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by r.marijnissen
                  je opent nu eigenlijk 2 keer een topic over hetzelfde?

                  heb je trouwens geen garantie?
                  als het niet beschreven staat moet je er garantie op hebben.

                  ze kunnen echt niet zeggen b.v van pas na 5 dode pixel vervangen we het gratis.

                  of het moet op papier staan.

                  op naar de ombudsman

                  Inderdaad... maar deze topic is van vóór ik zelf een d70 had en nog in de overweeg fase zat... En ik vond dat het tegewoordig zo kalm was rond dode, hete of vastzittende pixels, en dacht dat ze tegenwoordig niet meer voorkomen... Door een beter productieproces of zo... MAAR nu ik een D70 heb, zit ik met zo een vastzittende pixel (nieuwe topic)!! Mag morgenvroeg bij de beukelaer langs gaan om te laten herstellen... Mag erop wachten, zou niet lang duren zo een herstelling...

                  Groetjes,
                  Johan
                  ______________________________________
                  Johan Leuyckx
                  Nikon D70 + 50mm 1.8D + 18-70mm AF-S DX
                  www.leuyckx.be

                  Comment


                  • #10
                    Ja , de dode ( stuck ) pixels van de ccd worden in de fabriek mooi remapped voor dat ze hem verkopen, maar met een lcd -scherm, dat voor weergave dient, kunnen ze dat moeilijk , he.
                    En die prijs ziet er normaal uit ; voor het remappen van stuck ccd-pixels na de garantie vragen ze 200 euro ; dus niet om de ccd te vervangen , alleen om dat programmatje te laten draaien.

                    Comment

                    Working...
                    X