Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help, hoe flits afzetten???? Canon 10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help, hoe flits afzetten???? Canon 10D

    Sorry mensen een stomme vraag. Hoe zet ik de flits af op mijn 10D???
    Nooit gehad, mijn interne flits klapt steeds omhoog. Misschien heb ik onbewust iets verzet.
    Ik fotografeer het meest in de P en de AV stand. Hoe zet ik de interne flitser uit??????
    Lijkt wel of ik een blackout heb.
    Ik hoop op jullie antwoord.
    Groet, Marijke/Orange

    BD0238NL
    Canon 10D EF 17-40/4.0 L USM + EF 50mm 1.8 II + EF 100mm f2.8 Macro USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 100-400mm f/4.5-5-6L IS USM + Manfrotto 190PROB + de 222 "de super joystick" + Nikon 5700 + TC-E15ED Teleconverter - WC-E80 Groothoekconverter + HR-E5700

  • #2
    Ik dacht dat die flits alleen in AUTO omhoog kwam...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Lijkt me wel een heel speciaal geval.
      De interne flits hoort niet op te klappen in P, Av, Tv of M stand (wel in de groene P en de pictogrammen).

      Kontroleer nog eens. Als het probleem zich blijft voordoen moet de camera binnengebracht worden, want dan is er ongetwijfeld een 'probleemke' met de camera...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Zou het komen omdat ik de camera een beetje ingewikkeld had in een overgordijn? Ik sta met de camera in de opening van de terrasdeur. En met het overgordijn heb ik de lens een beetje afgedekt?
        Ik heb het overgordijn iets terug gedaan en nu klapt de interne flits niet meer. Maar hij zou toch in de P stand en de AV stand niet omhoog mogen klappen?
        Is het gordijn de oorzaak?
        Ik ben er een beetje confuus van.
        Groet Marijke/Orange

        Comment


        • #5
          Originally posted by orange
          Zou het komen omdat ik de camera een beetje ingewikkeld had in een overgordijn? Ik sta met de camera in de opening van de terrasdeur. En met het overgordijn heb ik de lens een beetje afgedekt?
          Ik heb het overgordijn iets terug gedaan en nu klapt de interne flits niet meer. Maar hij zou toch in de P stand en de AV stand niet omhoog mogen klappen?
          Is het gordijn de oorzaak?
          Ik ben er een beetje confuus van.
          Groet Marijke/Orange
          Zou mi. toch geen invlod mogen hebben...
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            ben je toch niet per ongeluk tegen het flitserbutton-tje gekomen (bij het inwikkelen) ?

            mvg,
            Z900
            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

            Comment


            • #7
              Originally posted by orange
              Zou het komen omdat ik de camera een beetje ingewikkeld had in een overgordijn? Ik sta met de camera in de opening van de terrasdeur. En met het overgordijn heb ik de lens een beetje afgedekt?
              Ik heb het overgordijn iets terug gedaan en nu klapt de interne flits niet meer. Maar hij zou toch in de P stand en de AV stand niet omhoog mogen klappen?
              Is het gordijn de oorzaak?
              Ik ben er een beetje confuus van.
              Groet Marijke/Orange
              Het schijnt dat Canon DSLR’s agressief worden als ze zich bedreigd voelen; heb je nog geen CF’ke naar je hoofd geslingerd gekregen? Beter opletten met die overgordijnen misschien

              Greetz

              Sam Jae

              Comment


              • #8
                Originally posted by Sam Jae
                Het schijnt dat Canon DSLR’s agressief worden als ze zich bedreigd voelen; heb je nog geen CF’ke naar je hoofd geslingerd gekregen? Beter opletten met die overgordijnen misschien

                Greetz

                Sam Jae
                Ze voelen zich bedreigd omdat er nog zoiets bestaat als Nikon DSLR's...
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  Dit is toch weer geen beginnende oorlog he.
                  Groetjes,

                  Rudi Petitjean

                  NATURE GALLERY

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt voor jullie antwoorden! Ik snap het nog steeds niet hoe de interne flits steeds maar omhoog klapte in de AV en de P stand.
                    Ik ben niet per ongeluk tegen de flitserbutton gekomen.
                    Nu gebeurt het niet meer, heel raar dus. Lijkt wel of het spookt
                    Vorige week had ik het ook toen er een Sigma lens op mijn camera zat en de interne flits klapte steeds omhoog als ik de focallengte verstelde.Na een poosje stopte het uiteindelijk.
                    Nogmaals bedankt voor jullie snelle reactie's. Groet, Marijke/Orange

                    Comment


                    • #11
                      Zou het niet kunnen zijn dat de flits automatisch naarboven floepte om te helpen met het AF-systeem? Misschien was er niet genoeg licht, of was het AF-systeem in de war door je overgordijnen...

                      Ofwel doet het beestje opeens raar omdat het denkt dat het een Nikon is...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by lievenb
                        Zou het niet kunnen zijn dat de flits automatisch naarboven floepte om te helpen met het AF-systeem? Misschien was er niet genoeg licht, of was het AF-systeem in de war door je overgordijnen...
                        Dat zal het zijn, denk ik. Camera ligt niet in de buurt, maar is er geen C.Fn. daarvoor???
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Pieter G.
                          Originally posted by lievenb
                          Zou het niet kunnen zijn dat de flits automatisch naarboven floepte om te helpen met het AF-systeem? Misschien was er niet genoeg licht, of was het AF-systeem in de war door je overgordijnen...
                          Dat zal het zijn, denk ik. Camera ligt niet in de buurt, maar is er geen C.Fn. daarvoor???
                          Ja, CF5-op 3 is alles af.

                          Comment

                          Working...
                          X