Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD winterwandeling Schulensmeer, zaterdag 19 januari 2013

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD winterwandeling Schulensmeer, zaterdag 19 januari 2013

    .



    Mini-SD winterwandeling rond het Schulensmeer te Lummen, zaterdag 19 januari 2013.





    Wat zou een winterwandeling zijn zonder sneeuwlandschap? We hebben er lang op moeten wachten maar het zal jammer genoeg ook maar een korte winterprik zijn want de week erop wordt alweer dooi en regen voorspeld.
    Volgens de laatste weersvoorspellingen is er wel degelijk sneeuw op komst midden volgende week, haal de winterjas dus maar gauw terug uit de kast.


    We gaan op zaterdag een iets grotere kans hebben op opklaringen en blijven de temperaturen ook nog net onder het vriespunt. Zondag zouden de temperaturen al wat hoger kunnen liggen en bestaat er kans op neerslag in de vorm van regen/smeltende sneeuw.













    Tijdschema :


    07u00 - 09u00


    Met de voorspelde bewolking zal er geen zonsopgang te zien zijn, de vroege ochtendsessie zal helaas niet kunnen doorgaan.

    09u00 - 09u30

    Start van deze mini-SD.
    We verzamelen op de parking gelegen achteraan de Beekstraat, 3560 Lummen.
    Opgelet, we starten onze wandeling om 09u30!!!
    We vertrekken in zuidelijke richting en wandelen zo over de winterdijk rondom het Schulens meer. Onderweg zijn er heel wat mooie landschappen te fotograferen maar vergeet ook de macro-lens niet. Sneeuw en ijs kunnen in de macrowereld voor een mooie betovering zorgen. We nemen ook rustig de tijd tijdens deze wandeling, de nadruk ligt op fotograferen en genieten.

    13u30 - 15u00

    We houden halt aan de cafetaria " 't Vloot ". Hier kunnen we ons opwarmen en genieten van diverse warme maaltijden.
    Tijdstip van aankomst is natuurlijk bij benadering, kan ook een half uurtje vroeger of later zijn maar we zorgen er zeker voor dat we om 14u00 ten laatste aan 't Vloot zijn. Aan een normaal wandeltempo doe je gemiddeld een 2 uurtjes over deze wandeling. Dit is zonder te fotograferen wel te verstaan.
    Wat betreft de mogelijkheden tot eten daarover weet ik morgen meer te vertellen na mijn contact met de eigenaar van 't Vloot.

    15u00 - 16u00

    We zetten onze wandeling verder richting parking aan de Beekstraat. Afhankelijk van de waterstand wordt er gewandeld langsheen het water of verder over de winterdijk.
    Dit is een korte wandeling van ongeveer een uurtje, net genoeg om de spieren terug soepel te maken na de pauze.


    Praktische informatie :


    Kostprijs :

    Deze SD is volledig gratis!!! Zowel vzw als niet vzw-leden kunnen hieraan deelnemen.
    Drank en eten zijn uiteraard zelf te bekostigen, meer info over de mogelijkheden/prijzen volgen later.

    Afspreekpunt :

    Parking gelegen achteraan de Beekstraat, 3560 Lummen

    Mee te brengen :

    Warme kledij en stevige wandelschoenen/laarzen. Handschoenen en een warme muts zullen zeker ook van pas komen.
    Natuurlijk ook je fotomateriaal ; breedhoeklens en statief, macro-lens, 24-70 mm, 70-200 mm, ... Er zullen ook wel wat vogels te zien zijn maar of het de moeite loont om daarvoor de zware tele mee te brengen daarin ben je natuurlijk zelf vrij in.

    En wat met man of vrouwlief, de kids en de hond???

    Iedereen is welkom tijdens deze wandeling, maak er een leuk dagje uit van met het hele gezin. Ook de hond is welkom, zowel op de wandeling als in 't Vloot waar honden toegelaten zijn. Er wordt wel gevraagd om de hond tijdens de wandeling aan de leiband te houden.




    Menukeuze 't Vloot :

    Om het de keuken niet al te moeilijk te maken stellen we een beperkte menukeuze voor ;

    Vispannetje, 17,00 euro
    Vidé, 12,50 euro
    Stoofvlees, 13,50 euro
    Steak natuur, 17,00 euro, met saus 19,50 euro (keuze uit champignonroom, peperroom, provençaalse of kruidenboter), vermeld dus ook de keuze van saus indien gewenst.
    Spaghetti bolognaise, 8,50 euro

    Voor de kids ;

    Friet hamburger, 6,00 euro
    Kinderspaghetti, 6,00 euro
    Kipfilet met friet en appelmoes, 7,00 euro



    Er is ook verse dagsoep aan 3,00 euro verkrijgbaar alsook diverse belegde broodjes en croques (prijzen van 4,50 tot 13,00 euro). Dit kan je gewoon ter plaatse bestellen indien gewenst.




    Inschrijven :

    Door te reageren in deze topic met vermelding van het aantal deelnemers, jezelf meegerekend!!!
    Aantal personen kan belangrijk zijn voor een eventuele reservatie in "t Vloot!!!
    Wens je een keuze te maken uit het voorgestelde menu geef dit dan ook aan in je reply.



    Deelnemerslijst :

    01. Edje C
    02. Delvaux Michel
    03. Fotosdirk
    04. LVB

    Onder voorbehoud
    05. Rude50d
    06. dryma
    07. hmaes




    Contact en verdere informatie :


    Edje C
    Eddy Coenen +32478/247795
    eddy.coenen1@telenet.be
    eddy.coenen@belgiumdigital.com
    Last edited by Edje C; 19 januari 2013, 07:04.
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

  • #2
    Re: SD winterwandeling Schulens meer, zaterdag 19 januari 2013

    jammer valt net in ons reeds geboekte Zeeland weekend.(verjaardag en trouwdag)
    maar veel plezier.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: SD winterwandeling Schulens meer, zaterdag 19 januari 2013

      Dag edje,
      Tof initiatief. Ik kan spojtig genoeg niet mee, want die dag is het relais givrés (en het zal vriezen hoop ik). Een aflossingsloopwedstrijd in Neder-over-heembeek. (Niet om te lopen hé, maar om te fotograferen)

      Veel fotopret en alvast een leuke verjaardag gewenst aan Bouk.

      Groetjes

      Peter

      Comment


      • #4
        Re: SD winterwandeling Schulens meer, zaterdag 19 januari 2013

        Hallo EdjeC,

        Leuk en ik duim alvast voor goed weer.
        Helaas ben ik "bezeten" tot 16 uur ...

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: SD winterwandeling Schulens meer, zaterdag 19 januari 2013

          Spijtig, zit dat weekend een zee met verplichtingen. Veel plezier.

          PS. Edje, in het verleden is 95% van de SD's op zaterdag doorgegaan en maar zelden op zondag. Ik denk dat je hier fout zit.
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

          Comment


          • #6
            Re: SD winterwandeling Schulens meer, zaterdag 19 januari 2013

            Jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn.
            Je hebt gelijk Patricske, zal aan de pijnstillers liggen, ben geveld door een dubbele hernia vorige week. Ik zal het even aanpassen in het topic.
            Maar ondertussen gaat het al heel wat beter, ik hoop zaterdag terug in orde te zijn.
            Vanmorgen even een uurtje gaan wandelen aan het meer, rustig tempo en dat ging toch zonder al te veel pijn.

            Er staan nog heel wat kleine en grote plassen water in de weides die nu dichtvriezen. Met wat geluk hebben we zaterdag er een mooi sneeuwtapijtje bij. Als dan de zon en de wolken ook nog een beetje willen meewerken dan krijgen we een mooie dag om te fotograferen. Er zaten ook heel wat vogels, oa de zilverreiger enkele malen gespot.

            Grtjs,
            Edje C
            Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

            Comment


            • #7
              Re: SD winterwandeling Schulens meer, zaterdag 19 januari 2013

              Heb een beperkte menukaart in het topic geplaatst, je kan hieruit je keuze maken indien je wenst te eten in 't Vloot.

              Voor zaterdag voorspellen ze prima weer. Licht bewolkt met een winterzonnetje, grote kans dus op een mooie wolkenlucht.
              Wat betreft de sneeuwval dat valt nog even af te wachten, dinsdag en woensdag zou er wat sneeuw vallen en dan weten we meer.

              Grtjs,
              Edje C
              Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

              Comment


              • #8
                Re: SD winterwandeling Schulens meer, zaterdag 19 januari 2013

                Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
                Spijtig, zit dat weekend een zee met verplichtingen. Veel plezier.

                PS. Edje, in het verleden is 95% van de SD's op zaterdag doorgegaan en maar zelden op zondag. Ik denk dat je hier fout zit.
                En zaterdag is voor mij werkendag, helaas.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #9
                  Re: SD winterwandeling Schulens meer, zaterdag 19 januari 2013

                  De sneeuw is op komst!!! Hoeveel er komende nacht zal vallen valt nog even af te wachten.
                  Ook morgen wordt nog wat lichte sneeuwval verwacht, ik hou jullie op de hoogte.

                  Grtjs.
                  Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD winterwandeling Schulensmeer, zaterdag 19 januari 2013

                    .



                    Het is nu dinsdagochtend 08u15 en er ligt een dun laagje sneeuw van zo'n 3 à 4 cm.
                    Voldoende dus voor een wit tapijtje over het landschap, misschien sneeuwt het ook nog wel wat bij in de loop van de dag.



                    Grtjs,
                    Edje C
                    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD winterwandeling Schulensmeer, zaterdag 19 januari 2013

                      Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
                      .



                      Het is nu dinsdagochtend 08u15 en er ligt een dun laagje sneeuw van zo'n 3 à 4 cm.
                      Voldoende dus voor een wit tapijtje over het landschap, misschien sneeuwt het ook nog wel wat bij in de loop van de dag.
                      het wordt genieten voor jullie, berichten zijn goed.
                      veel plezier.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD winterwandeling Schulensmeer, zaterdag 19 januari 2013

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        het wordt genieten voor jullie, berichten zijn goed.
                        veel plezier.
                        grt,bouk.
                        Tot nu toe heb jij nog het meeste deelnemers voor jouw weekendje Zeeland Bouk .
                        Zoals het er nu naar uit ziet ga ik alleen op pad moeten gaan zaterdag.
                        Nuja alleen, de hond gaat ook mee, die geeft niet om een beetje koude .

                        Jullie ook veel plezier daar in Zeeland.

                        Grtjs.
                        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD winterwandeling Schulensmeer, zaterdag 19 januari 2013

                          Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
                          Tot nu toe heb jij nog het meeste deelnemers voor jouw weekendje Zeeland Bouk .
                          Zoals het er nu naar uit ziet ga ik alleen op pad moeten gaan zaterdag.
                          Nuja alleen, de hond gaat ook mee, die geeft niet om een beetje koude .
                          tja...heel jammer tis toch een mooi programma.
                          maar wie weet..?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD winterwandeling Schulensmeer, zaterdag 19 januari 2013

                            hey edje
                            normaal moet ik werken zaterdag maar als
                            er nog sneeuw bijkomt zaterdag zoals ze zeggen
                            dan kan het zijn dat ik wel mee doe en niet naar
                            Roeselare rij

                            groetjes rudy
                            Samen op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                            Canon 50d 18-200 - 100-400 - 100 macro f2.8
                            portfolio = http://rdewebs.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD winterwandeling Schulensmeer, zaterdag 19 januari 2013

                              Hoi,

                              graag zou ik eens meegaan met jullie, het zou dan mijn eerste uitstap zijn met BD. Spijtig genoeg moet ik zaterdag werken, maar daar probeer ik onderuit te komen en als dat lukt, dan ben ik er. Vroeg opstaan heb ik ervoor over, ik kom uit regio Mechelen, dus dat wordt vertrekken om +/- 6 uur hier.

                              Ik hou jullie op de hoogte.
                              BD1766BE

                              Comment

                              Working...
                              X