Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kader vervormen en foto erin plaatsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kader vervormen en foto erin plaatsen

    hallo,
    ik heb het volgende als vraag. Ik wil graag de communiefoto's van mijn zoontje maken met photoshop.
    Dit voorbeeldje vind ik heel mooi


    zou graag in mijn kaartje foto's met een kader(die vervormt is) maken
    Alleen zou ik graag weten hoe je die kaders zo vervormt en de foto's erin plaatst

    wie kan mij helpen?
    Last edited by kimfouache; 10 januari 2013, 17:55.

  • #2
    Re: kader vervormen en foto erin plaatsen

    Kader rond foto maken en dan vervormen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: kader vervormen en foto erin plaatsen

      gemakkelijkste manier is werken met uitknipmaskers. Je maakt vormen waarin de foto's moeten komen. ( je tekent bijvoorbeeld of maakt selecties die je vult met een kleur) zorg dat alle vormpjes op een andere laag staan. daarna sleep je de foto's die "in" de vormen moeten komen in je document en je zorgt dat elke foto boven "zijn" vormlaagje ligt. Dan klikt je met de alt ingedrukt tussen de laag met de foto en de laag met het vormpje. De foto zal dan "uitgeknipt" worden met de onderliggende vorm. Je ziet dus enkel de foto waar de vorm staat. Om dan een witte rand te krijgen kan je aan de vorm gewoon een FX toevoegen in de vorm van een lijn.

      hopelijk is dit duidelijk..
      lidnummer: BD1995BE

      Comment


      • #4
        Re: kader vervormen en foto erin plaatsen

        Nu ik goed kijk, zijn de foto's volgens mij helemaal niet vervormt, maar gewoon niet recht uitgeknipt.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: kader vervormen en foto erin plaatsen

          Destijds hebben Renée en ikzelf de techniek uitgelegd van hoe je een fotocollage samenstelt. In het document van Renée dat ik nog altijd host, vind je hoe je effectief zo'n kadertje "scheeftrekt", al geef ik wat dit voorbeeld betreft mijn voorganger HJ gelijk.
          Kijk 'ns even of dit is wat je zoekt (te downloaden pdf, vooral pp 3-4):
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: kader vervormen en foto erin plaatsen

            ja dat is het, alvast bedankt lesC

            Comment


            • #7
              Re: kader vervormen en foto erin plaatsen

              Oorspronkelijk geplaatst door kimfouache Bekijk bericht
              ja dat is het, alvast bedankt lesC
              Met plezier gedaan, en laat 'ns een resultaat zien!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X