Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klein albino kreeftje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Klein albino kreeftje



    Update:


    Origineel:


    Kreeftje is zo`n 1 cm groot. De echte naam weet ik niet, wel aan het zoeken geweest, maar nog niet kunnen vinden.
    Donkere achtergrond is door licht in te flitsen, en een snelle sluitertijd te gebruiken.
    Last edited by jos82; 10 januari 2013, 00:05. Reden: Ander kader toegpast.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Klein albino kreeftje

    Ik weet hoe klein ze zijn en hoe moeilijk ze zijn te vinden ( met dank aan een goed gids waarschijnlijk ) maar bij deze heb je het licht op de juiste plaats zitten en ze is goed scherp .
    Nachtduikje gemaakt Jos ?
    Groetjes
    Luc
    Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

    Comment


    • #3
      Re: Klein albino kreeftje

      Bedankt Luc,
      Inderdaad had de gids deze gevonden, zelf had me dat niet gelukt.
      Nee was geen nachtduik, donkere achtergrond is van snelle sluitertijd in combinatie met redelijke diepte. ( 22-26m )

      Nog nooit een nachtduik gemaakt, moet ik zeker ook nog eens gaan doen, maar ben ook nog lang geen ervaren duiker.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Klein albino kreeftje

        Mooi ik zou hem wel wat durven croppen daar het rechteronderdeel (vind ik) minder interessant is en dan heeft het kreeftje in verhouding een betere "kijkruimte"
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Klein albino kreeftje

          Erg mooi!
          Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

          Comment


          • #6
            Re: Klein albino kreeftje

            Mooi die donkere achtergrond,kreeftje staat er mooi scherp
            Grt
            Theike
            Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

            Comment


            • #7
              Re: Klein albino kreeftje

              Ik ben niet zeker van mijn stuk maar volgens een beeld in mijn wereld atlas 'Marine Fauna' zou het kunnen gaan om de 'Hippolyte nicholsoni' (wetenschappelijke naam). Althans de gelijkenis is het best wat natuurlijk niets wil zeggen, er zijn wellicht kleine kreeftjes die nog nooit beschreven zijn. Wat het beeld betreft, mooi en hou van dergelijke opnames. Toch jammer dat het zwart niet echt zwart is, groene wolkjes bederven men pret, vreemd dat mijn voorgangers dit niet opmerken. Ik vermoed dat je nog getracht hebt de achtergrond donker te maken, op 1/200 krijg je deze niet zoals jij het gewenst had, nl. onderwerp volledig omsluiten in het donker. Frakske merkte het ook op, ... als eens gedacht aan een andere uitsnede. Ik zou gaan voor vertikaal, je verwijderd hierdoor het minst interessante van het beeld, je onderwerp wordt duidelijker, iets zoals dit. Ik heb meteen je zwart gecorrigeerd. Uit het origineel is wellicht meer uit te halen.

              PS: Het 2e slakje uit voorgaande post's was het beste uit de reeks, laatste had last van PS.
              grt, TROPCAL
              www.tropcal.be

              Comment


              • #8
                Re: Klein albino kreeftje

                Bedankt allen voor de reacties.

                @Ronny,
                Bedankt voor je uitzoekwerk naar de soort, apprecieer ik enorm.
                Op google is het lastig zoeken, zal misschien ook eens een dergelijk boek aanschaffen.

                De groene wolkjes zie ik hier niet, nu heb ik geen top scherm maar wel gecalibreerd.
                Heb met zwart pipet aangetikt, en je ziet het groen kanaal inderdaad van 0 naar 8 gaan, hopelijk zijn ze nu weg.
                Heb besloten als update een vierkant crop te doen om zo uit de hoeken te vertrekken. Is wel een serieuze crop nu.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Klein albino kreeftje

                  Bedankt,
                  de crop kijkt een stuk beter
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Klein albino kreeftje

                    Ik ga ook voor je update.
                    Wat is dat prachtig zeg.

                    groetjes

                    moniq
                    groetjes, moniq (BD1321BE)

                    A picture paints a thousand words

                    Comment


                    • #11
                      Re: Klein albino kreeftje

                      doe mij maar je update die is prachtig en zo komt dit kleine ding zeer goed tot zijn recht
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Klein albino kreeftje

                        Je update is super ! Echt wel knap
                        Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                        www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Klein albino kreeftje

                          Je update is echt prachtig
                          GROETJES ROSIE
                          Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                          panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                          Comment


                          • #14
                            Re: Klein albino kreeftje

                            Goeie crop.
                            Prachtige foto, mooi belicht.
                            Nikon D300s + Nikon AF-S VR 18-200mm + Nikon AF-S VR 105mm f/2.8G ED-IF Micro + en Speedlight SB-800;
                            Lidnummer BD0066BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Klein albino kreeftje

                              Iedereen bedankt voor alles reactie en goede tips/adviezen.
                              Dankzij jullie heb is de betere update gekomen, en deze zal dus ook het album ingaan.
                              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                              MIJN WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X