Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poster +/-1m2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Poster +/-1m2

    Hallo,
    Ik wil graag een poster laten maken van +/- 1m².
    Ik heb dit zo ingesteld in Photoshop, maar ik kom op een bestand van +/-1 GB
    De printerservice adviseert max 500 MB en min 300 dpi.
    Maar hoe kan ik deze poster verkleinen zonder aan kwaliteitsverlies te doen ?
    Alvast bedankt !

  • #2
    Re: Poster +/-1m2

    De jpg-compressie iets verhogen (dus ipv kwaliteit 12 bv 10 of 9)? Vraag me af of je dat gaat merken op zo'n grote afdruk.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Poster +/-1m2

      Waarom zou je zo'n grote print aan moeten leveren in 300ppi? De kijkafstand wordt toch ook een stuk groter als 10x15.

      Maak je foto eens op de gewenste maat met 300ppi, 200ppi en 100ppi en zet die dan eens op 100%, 150% en 300% op je beeldscherm en kijk dan eens met de goede kijkafstand naar je beeldscherm.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Je kan deze het beste opslaan in jpg 150dpi schaal 1:1 dan heb je de perfecte poster heb zelf een drukkerij spreek uit ervaring, kan dit voor jou doen voor 24 euro levering gratis op lidwoord foto Pearls 260 Gr. Papier geef gerust een seintje info@ universitypress.be


        Sent from my iPad using Tapatalk HD

        Comment

        Working...
        X