Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

China - half mei 2013

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • China - half mei 2013

    Hoi,

    Ik ga half mei 2 weken naar China, daar ga ik samen met mijn vriendin de volgende steden bezoeken :
    • Beijing, zowel het centrum als the great wall
    • Huangshan (de bergen)
    • Guilin en de Li river
    • Yangshou
    • hongkong

    Wat neem ik mee naar ginder van materiaal:
    • een Canon Eos 50D
    • Canon EF 17-40mm L F4 USM
    • Canon EF 70-200mm L F2.8 IS USM II
    • Cokin Z pro filterhouder en enkele filters
    • polisatorfilter
    • statief

    Indien ik nog wat centjes over heb dacht ik een 50mm F1.4 aan te kopen om misschien gemakkelijk in het centrum paar portretten te nemen.

    Heeft iemand nog leuke weetjes,tips en/of info dat ik kan gebruiken voor mijn trip?
    Ook had ik de vraag of het handig is om mijn macro mee te nemen? Ik wil ook niet te veel meesleuren .

    Mensen die er geweest zijn op een of meerdere plaatsen mogen me ook altijd interessante plaatjes meegeven.

    Alvast bedankt.
    Groeten,
    Ken
    Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

  • #2
    Re: China - half mei 2013

    Hopelijk doe je de grote verplaatsingen met het vlieggtuig, want anders vrees ik dat je tijd zal tekort komen.
    De Li-rivier is trouwens nabij Yangshuo en niet Guilin. Yangshuo ligt op 100 km van Guilin.
    Guilin zelf is een saaie Chinese stad waar je beter geen tijd verliest.
    Als je de grote muur in vol ornaat wil zien, kies dan een stuk muur dat zo ver mogelijk van Beijing ligt.
    Vergeet bvb Badaling, want daar kan je op de koppen lopen.
    Zorg voor hotelreservaties in Beijng en Hong Kong, want de betaalbare en goede hotels zijn steevast volgeboekt.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: China - half mei 2013

      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      De Li-rivier is trouwens nabij Yangshuo en niet Guilin. Yangshuo ligt op 100 km van Guilin.
      Guilin zelf is een saaie Chinese stad waar je beter geen tijd verliest.
      We vertrekken vanuit Guilin met de boot op de Li-rivier naar Yangshuo omdat je geen luchthaven hebt in Yangshuo, het is wel een 4-5u ritje met de boot maar is wel de moeite hebben ze me verteld.
      Voor de Chinese muur zitten we vooral in Simatai (het Noord-westen van de muur).
      Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

      Comment


      • #4
        Re: China - half mei 2013

        Simatai is een goede keuze.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: China - half mei 2013

          Ik ben er geweest in mei 2012
          Ik zou zeker een sterke zoom meedoen om Chinezen te fotograferen, ik had een 100mm-400mm meegenomen en heb het totaal totaal geen spijt van gehad
          Zie mijn 4 x Diashows over China:
          Join the web’s most supportive community of creators and get high-quality tools for hosting, sharing, and streaming videos in gorgeous HD with no ads.

          Ge kunt deze downloaden en in FULLHD bekijken, weergave op Vimeo is HD
          Veel kijkplezier
          Mvg
          Francis
          Alle DiaShows: https://vimeo.com/album/191898

          Comment


          • #6
            Re: China - half mei 2013

            Misschien dat je daar nog een lens kunt kopen die op je verlanglijst staat ze zijn daar misschien goedkoper.Wie weet

            Comment


            • #7
              Re: China - half mei 2013

              Oorspronkelijk geplaatst door LtMorgan Bekijk bericht
              Misschien dat je daar nog een lens kunt kopen die op je verlanglijst staat ze zijn daar misschien goedkoper.Wie weet
              Ik ga zeker en vast in Beijing en HongKong eens kijken :-), je weet nooit wat je tegenkomt...
              Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

              Comment


              • #8
                Re: China - half mei 2013

                Ik ben een aantal jaar geleden naar China geweest,
                We hebben Beijing, Guilin, Yangshou en Shanghai (omdat we daar toen familie hadden wonen) bezocht.

                Beijing: muur, verboden stad, zomerpaleis, bell tower, drum tower, hutongs. We hebben dat toen met een prive gids gedaan, zo hebben we in een korte tijd heel veel gezien. We hebben toen ook een zijdefabriek, een theehuis en een parelfabriek bezocht (maar dat waren vooral verkooptrucks van de Chinese overheid/gids).
                In Guilin hebben we eigenlijk niets toeristisch gedaan, een Belg heeft ons daar rondgeleid in aarn de universteit. Je hebt daar wel de zon en maan tempel.

                In Yangshou verbleven we direct aan de rivier, super gezellig en het hotel had fietsen die je kan gebruiken om de stad te bezoeken. We hebben toen een taxi genomen vanuit Guilin maar toch wat communicatie problemen gehad.
                Hier is het hotel (ze hadden daar ook lekker eten): http://www.yangshuomountainretreat.com/
                Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Re: China - half mei 2013

                  Ben zelf in 2003 naar Hong Kong geweest en dat was echt knap.
                  Zeker de boot nemen naar het andere eiland en dan heb je een vrij indrukwekkend zicht op de skyline van Hong Kong. ( zeker als die lichtshow nog bestaat )
                  En Hong Kong Peak met de tram naar boven, wij hebben toen ook nog een uitstap gedaan naar een zittende boeda ben de naam een ligging wel vergeten.

                  Wij gaan ook begin mei terug naar Peking, ben eens benieuwd wat dit zal geven. Is zeker totaal anders dan HK. Voor de greatwall gaan wij naar Juyong Pass.

                  Comment

                  Working...
                  X